Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
necam gasmengstuk ??
Hallo,
Ik denk er hard over om de turbo toch maar op LPG te gaan laten rijden, Hiervoor heb ik begrepen dat een gasmengstuk van Necam belangrijk is,
wat zijn de specificaties van dat mengstuk ? zodat ik gericht kan gaan zoeken??

levato verdamper? en een ringtank lijkt mij de beste combinatie

dan heb ik van Ticcie nog gelezen dat de verdamper werd aangestuurd door het vacuum na de turbo?? daar wil ook wel meer van weten hoe dat dan functioneert...

ik hoor het graag

Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
up!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
als ik het nu zelf zou moeten aanschaffen, zou ik voor een installatie a la Bozzma gaan. Met een gasmengstuk /Necam set gaat prima en mijn vorige auto heeft dat zo'n 750dkm uitgehouden en reed ok, maar inmiddels is de techniek verder gevorderd.

Als je het relatief simpel wilt houden zou ik een motormanagementsysteem (laten) aanleggen zoals megasquirt of iets eenvoudigers, met de sensoren die daarvoor nodig zijn. Je injectie voor benzine en ontsteking voorlopig in stand houden (of voor altijd) en dan kun je een modern dampgas systeem toepassen met injectoren. Veel efficienter en beter. Maar je bent ook wel wat meer kwijt schat ik zo (weet niet hoeveel).

Je behoudt je vermogen, auto rijdt mooier en zuiniger, minder kans op backfires (maar ik zelf heb met de oude installatie nooit een backfire gehad) en qua techniek is het ook nog es leuker (leer je weer wat nieuws).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Tja, wat is wijsheid..
Ik zou wel met een megasquirt systeem aan de gang willen maar ik heb inderdaad geen idee wat dat zou gaan kosten.
Het hele brandstofsysteem gaat dan wel op de schop dacht ik zo.
maar is er iemand behalve bozzma al tevreden rondrijdt met dat systeem???
en wat niet onbelangrijk is, wat gaat de hele inbouw kosten?

ik heb wel een 90+ inlaatspruitstuk, dat is een begin.. wellicht

Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Antwoord
Er rijden hele bergen mensen met een systeem dat door bozzma is ingebouwd. bekijk zijn site maar eens.
en als je prijzen wilt weten zul je hem moeten bellen of mailen.

Ik rij/reed (auto is nu niet in rijdeende staat ;D) er ook mee, alleen ik heb het er zelf ingeknutseld.
Nu de rest van mijn wagenpark nog .... *zucht*.

KMS is ook leuk, maar kan niet met Bi-Fuel overweg.. hmmm misschien toch de KMS maar in de 740, en de KdFi maar in de DeathWagon... hmmmmm :-\ :-X
Antwoord
Citaat:Het hele brandstofsysteem gaat dan wel op de schop dacht ik zo.

Dat hoeft niet: je kunt gewoon je mechanische benzine-injectie behouden en het electronisch motormanagement gebruiken voor LPG. Dan rijd je op lpg zoals een moderne auto en op benzine als vanouds.

Tip van Jelmar is wel handig: als je in de toekomst je oude K-Jet ook wilt verwijderen (zoals the Saint heeft gedaan bij zijn Turbo), dan moet je een systeem hebben dat 2 verschillende brandstoffen aan kan (dus 2 electronische 'kaarten' met je inregeling van brandstof/luchtmengsel).

Ik heb er nog geen ervaring mee, dus ook geen kennis, maar als ik het zo lees, dan is het wel super! En zeker voor LPG zou ik voor zoiets gaan. Kun je lang mee vooruit en je kunt best redelijk basic beginnen en daarmee stoppen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
kdFi werkt prima met Bi-Fuel !

Antwoord
fase 3 in mijn project.
Antwoord
ik ga ook maar eens met Bozzma praten, als ik de 244 Turbo meer wil gaan gebruiken, moet er ook lpg in...
Maar first things first: IC en nw turbo/uitlaatspruitstuk
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
regel een 90+ spruitstukje ergens. Ik had er mazzel mee. Maargoed..is wel zo fijn vind ik. Uitlaat komt wel ietsje lager maar mag de pret niet drukken. Zijn beste dingen die 90+jes
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)