Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verlagingsveren
Lesjofors kun je bestellen bij Nordicar. De prijs weet ik niet. Volgens mij zijn de veren ongeveer even duur.
Antwoord
How low can you go ?
[Afbeelding: 106871.jpg]
Antwoord
Even een vraagje:

Diegenen die de auto verlaagd hebben aan de voorkant is dat dan in combinatie met andere wielen (lees groter)? Ik kan mij voorstellen dat verlagen en het monteren van grotere wielen problemen kan veroorzaken wanneer je een drempel over gaat. Dit is dus het geval bij mijn auto. Verlaagde veren en een wieldiameter die 2 cm groter is dan standaard geven toch serieuze problemen (plastic binnenscherm is al weggesleten)? Wat is jullie ervaring? Ik heb geen idee wat voor een verlagingsveren er gemonteerd zijn op mijn auto omdat ik 'em zo gekocht heb. Orgineele turboveren maar weer monteren (dus niet verlaagd) of lesjofors kopen en maar hopen dat het goed uitpakt?
Antwoord
Heb je 16'' of groter? 15'' geeft geen problemen bij een verlaging van ongeveer 6 centimeter.
Antwoord
Of gewoon plattere banden monteren, :Smile
Antwoord
4 cm verlaging met 17 inch 225/45/17 is bij mij geen probleem!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
en bij mij met de oude intrax die 6 cm verlaagde en 215/45r17 ook niet
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
maar Eric en ik hebben allebei Polarissen, dus misschien hebben jouw velgen een andere ET waarde en zitten ze meer naar binnen?
Dan zou een spacer kunnen helpen.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
ja dat zou goed kunnen weet je zo de maat van je velgen?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
De maat van de banden is 205/55/16. En de diameter van mijn band volgens de tire size calculator is hetzelfde als die van Ticcie en Eric. Dus het wiel is niet te groot. Maar het staat wel redelijk ver naar buiten i.v.m. een noodzakelijke spacer van 7 mm per kant. Als deze spacer niet gemonteerd is dan loopt de binnenkant van de velg tegen de remklauw aan. Maar ik neem aan dat als het wiel gedraaid is en je gaat over een drempel, dat dan de band de wielkastrand niet raakt of wel? Bij mij raakt de wielkastrand de band al zonder stuuruitslag... Niet goed dus.

[Afbeelding: DSC00085.jpg]

[Afbeelding: DSC00084.jpg]

Hij stuurd wel heel direct en fijn. Ook de demping ben in tevreden over.

En het feit dat de wielen iets meer naar buiten staan is denk ik ook niet het probleem. Maar de ruimte tussen de band en wielkastrand is de boosdoener. Ik verwacht dat bij anderen het wiel meer naar binnen valt klopt dat?

Maar ja welke veren er nu onder?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verlagingsveren zo kort??. A_A 22 21.453 27 April 2015, 14:12
Laatste bericht: v700r
  Verlagingsveren 240 NiKondoo 7 6.487 6 December 2013, 23:28
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Ervaring monroe levellers met lesjofors verlagingsveren Stevves 1 2.932 19 October 2013, 11:41
Laatste bericht: Jambon
  Verlagingsveren monteren, hoe te centreren (amazon) Jeroen V 8 5.368 16 April 2012, 18:19
Laatste bericht: Jeroen V
  Originele Volvo verlagingsveren Dirk242 4 3.921 18 April 2010, 23:12
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)