20 November 2008, 15:43
Sinds kort heb ik er weer een daily bij(naast de bleu Devil,koosnaampje voor mijn 244)
![[Afbeelding: Foto-7KPALYQB.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KPALYQB.jpg)
Het is een Volvo 740 2.0 Estate uit 1991,een zogenaamd uitloopmodel van de 740.
Ik heb toch wel wat met dat aparte neusje van de late 7
![[Afbeelding: Foto-RBTTXKSL.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBTTXKSL.jpg)
De 740 is echt een uitgekleed model:
B200F met 112 pk en maar 158 nm
GÃÂÃÂn elektrische ramen,luxe pluche bekleding,etc.
Visgraat bekleding zoals de 240 Polar
Wel zit er CV op en hetzelfde dashboard met toerenteller en ingebouwde speakers zoals de 940,de auto is ook identiek hieraan alleen de neus(lampen/grille/bumper) verschilt(plaatwerk is identiek).
De 700's na 1988 zijn vÃÂÃÂl beter tegen roest beschermd dan 240,zeg maar roestvrij,op deze 740 is nergens een roestplekje te bekennen :
Als optie zit er wel een elektrisch schuif-/kanteldak in van Hollandia dat helaas niet werkt :'( maar gelukkig ook niet lekt.....
Hierdoor is het hemeltje wel compleet doorgezakt >
,zwak punt van de 700's uberhaupt.....)
De auto heeft pas 217.000 km gelopen en een uitgebreide onderhoudshistorie
Wel is duidelijk te zien dat de auto een groot deel van zijn leven in A'dam heeft geleefd,behoorlijk wat deukjes en krassen rondom.
Inmiddels ben ik begonnen om de auto op te knappen en zijn er andere voorschermen/motorkap/voorbumper opgekomen, de rechterdeuren ga ik ook nog vervangen.
De auto rijdt subliem en het motortje loopt als een naaimachientje en het interieur is in zeer goede staat.
Het moet gezegd dat een 740 toch relaxter rijdt als een 240 en een aanmerkelijk betere wegligging heeft.
Ook het sleutelen aan een 7/9 is beter en makkelijker als aan een 240,het is tenslotte een doorontwikkelde 240.
Velen vinden de B200F te licht voor de 2/7/9 maar het moet gezegd dat er aardig leven inzit en dat hij best wil doortrekken tot zo'n 4500 rpm,wel loopt hij op de snelweg wat meer toeren,zo'n 3000 rpm bij 120 km/u. Voor een zware caravan is het misschien wat magertjes maar in ons platte landje kan hij goed meekomen.
Voor degene die een Volvo station zoeken maar een 240 te duur vinden qua aanschaf is de 740 een echte aanrader.
In mijn ogen heeft dit model net zoveel uitstraling als een 240 (Oeps, eigen mening :o)
Dit exemplaar kostte minder dan ââ¬1000 met nog 3/4 jaar APK erop en technisch in perfecte staat.
![[Afbeelding: Foto-7KPALYQB.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KPALYQB.jpg)
Het is een Volvo 740 2.0 Estate uit 1991,een zogenaamd uitloopmodel van de 740.
Ik heb toch wel wat met dat aparte neusje van de late 7
![[Afbeelding: Foto-RBTTXKSL.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBTTXKSL.jpg)
De 740 is echt een uitgekleed model:
B200F met 112 pk en maar 158 nm
GÃÂÃÂn elektrische ramen,luxe pluche bekleding,etc.
Visgraat bekleding zoals de 240 Polar
Wel zit er CV op en hetzelfde dashboard met toerenteller en ingebouwde speakers zoals de 940,de auto is ook identiek hieraan alleen de neus(lampen/grille/bumper) verschilt(plaatwerk is identiek).
De 700's na 1988 zijn vÃÂÃÂl beter tegen roest beschermd dan 240,zeg maar roestvrij,op deze 740 is nergens een roestplekje te bekennen :

Als optie zit er wel een elektrisch schuif-/kanteldak in van Hollandia dat helaas niet werkt :'( maar gelukkig ook niet lekt.....
Hierdoor is het hemeltje wel compleet doorgezakt >
,zwak punt van de 700's uberhaupt.....)De auto heeft pas 217.000 km gelopen en een uitgebreide onderhoudshistorie

Wel is duidelijk te zien dat de auto een groot deel van zijn leven in A'dam heeft geleefd,behoorlijk wat deukjes en krassen rondom.
Inmiddels ben ik begonnen om de auto op te knappen en zijn er andere voorschermen/motorkap/voorbumper opgekomen, de rechterdeuren ga ik ook nog vervangen.
De auto rijdt subliem en het motortje loopt als een naaimachientje en het interieur is in zeer goede staat.
Het moet gezegd dat een 740 toch relaxter rijdt als een 240 en een aanmerkelijk betere wegligging heeft.
Ook het sleutelen aan een 7/9 is beter en makkelijker als aan een 240,het is tenslotte een doorontwikkelde 240.
Velen vinden de B200F te licht voor de 2/7/9 maar het moet gezegd dat er aardig leven inzit en dat hij best wil doortrekken tot zo'n 4500 rpm,wel loopt hij op de snelweg wat meer toeren,zo'n 3000 rpm bij 120 km/u. Voor een zware caravan is het misschien wat magertjes maar in ons platte landje kan hij goed meekomen.
Voor degene die een Volvo station zoeken maar een 240 te duur vinden qua aanschaf is de 740 een echte aanrader.
In mijn ogen heeft dit model net zoveel uitstraling als een 240 (Oeps, eigen mening :o)
Dit exemplaar kostte minder dan ââ¬1000 met nog 3/4 jaar APK erop en technisch in perfecte staat.


![[Afbeelding: sig3x.jpg]](http://janthea.nl/Volvo/sig3x.jpg)
![[Afbeelding: Foto-JKLDTXCA.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-JKLDTXCA.jpg)
![[Afbeelding: Foto-CTHUB8YL.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CTHUB8YL.jpg)