Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
APK perikelen
Waarom ga je nu niet gewoon ergens anders heen, laat hem maar in zijn sop gaar koken zou ik zeggen! Gewoon ergens anders laten keuren (en de beste man misschien wat betalen voor de onkosten)
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Ben ik ook van plan, maar mijn voorstel is uitleggen dat het wel goed is (foto) zo niet... tabbee.
Antwoord
Maar omdat er meer dan 2weken zat tussen de vorige keuring en die van vandaag, moesten ze een volledige keuring doen.

Staat dat in het apk reglement of is dat zijn opvatting?
Antwoord
Dat weet ik niet, kan een regel van hen zijn, uit het oogpunt van financiele doelstellingen. Binnen de 2 weken is er namelijk een gereduceerd tarief.
Bij de kwik fit zie ik een vergelijkbare regel. Binnen 2weken gratis herkeuren, na 2 weken is herkeuren 15 euro.
Antwoord
jos245 schreef:Maar omdat er meer dan 2weken zat tussen de vorige keuring en die van vandaag, moesten ze een volledige keuring doen.

Staat dat in het apk reglement of is dat zijn opvatting?

officieel moet als de auto weg is geweest en opnieuw wordt aangeboden voor de apk helemaal opnieuw worden gekeurd
maar de meeste apk stations keuren hem binnen 1 week als de apk afkeurpunten gemaakt zijn goed

Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Ik ben ooit een keer na 2 maanden teruggegaan nadat ik de afkeurpunten had verholpen. Big Grin
Toen hij zag dat ik er niet zoveel km.'s mee had gereden sindsdien, meldde hij de auto onder wat gemompel toch af.
Antwoord
Ik heb de auto vandaag eindelijk door de APK gekregen. De auto was 5 september afgekeurd. Sommige punten had ik niet hersteld, maar desondanks toch goedgekeurd. Misschien hielp het dat ik tegelijkertijd een paar nieuwe banden heb laten monteren. Ben overigens wel naar een andere garage gegaan. De eerste garage had me opgelicht met het afstellen van het CO-gehalte, bleek later. Mijn tip aan iedere autobezitter is: zorg dat je altijd zelf bij de keuring aanwezig bent. Dan heb je een stuk minder kan dat ze achteraf iets zeggen dan je dan toch niet meer kan controleren.

Zaterdag nog effe de LPG laten afstellen.

Wellicht ook nog even de speling uit de stuurarm halen = waarschijnlijk de stuurkogel. Gelukkig heb ik tegenwoordig een aantal onderdelen standaard liggen.

Tot slot geef ik een compliment aan de keuringsmeester en locatiemanager van kwik-fit Zwolle. Ze waren erg klantvriendelijk en hebben me goed geholpen, zelfs e.e.a. gratis uitgevoerd. Ik heb twee auto's, dus ik kom zeker weer terug.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
complimenten en kwik-fit?
dat lijkt me een contradictie interminus ;D

heb niets dan slechte ervaringen met die adriaantjes,
maar je hebt uitzonderingen...
(en misschien heb ik wel alle uitzonderingen gehad)
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)

Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Antwoord
Ik heb ook weleens slechte ervaringen gehad, maar vandaag was ik zeer tevreden over kwik-fit.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
hugo schreef:heb niets dan slechte ervaringen met die adriaantjes,
maar je hebt uitzonderingen...
(en misschien heb ik wel alle uitzonderingen gehad)

Uitzonderingen bevestigen de regel ;D
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)