Sven245 schreef:Ontsteking:
Is het mogenlijk om een stuk uit het schutboard te slijpen en een soort nisje te lassen
zodat de originele onsteking kan blijven.
Achter dat gedeelte zit toch niks behave de mogenlijkheid voor een 1970-mono speaker
Heeft iemand dit al eens gedaan? (foto's please)
Dat kan best, maar is op zn zachtst gezegd een merkwaardige oplossing. Als je midden in de rimboe zit en nergens een 240 met LH 2.2 (voor 1987 ongeveer) of LH 2.4 (na die tijd) kunt vinden voor de stroomverdeler en de tussenas, dan kan ik me het voorstellen. De verdeler van een 240 is zo in een 740 blok te zetten, de verdeler zelf (slijtagedelen) is goedkoper en hij lekt niet meteen olie. Welk jaar is de 740? voor 1990 hadden de B230FT motoren LH 2.2, daarna LH 2.4. Het belangrijke verschil qua ombouw is dat 2.2 een hall-sensor heeft in de stroomverdeler, LH 2.4 heeft die niet (en pakt een signaal van de krukas). LH 2.4 is een mooier systeem, maar beide werken goed.
Wanneer de turbo motor met LH 2.4 werkt zou ik een motor-kabelboom van een LH 2.4 B230F 240 zoeken, die is met slechts enkele kleine ingrepen geschikt voor de turbo motor en deze is in tegenstelling tot de 700/900 serie kabelboom niet geheel geintegreerd met ABS, koplampen, vanalles.
Sven245 schreef:Past de intercooler & radiator? zijn er andere / extra slangen nodig?
is de primaire brandstof pomp van een B21e (k-jet) bruikbaar of moeten die van de 740 er in?
De radiator van een 740 turbo past gewoon, de intercooler ook. Buizen passen ook allemaal goed, kan soms klein stukje verschillen, maar heel weinig. alleen de turbo-luchtfilter slang is wel anders.
B21ET pomp van onder de auto (niet in de tank) is echt sterk, goede keuze. Let wel op dat de in-tank pomp genoeg aanvoert, de 740's hebben een beduidend betere in-tank pomp dan de 240's.
Ik heb zelf ook nog het plan om een 700/900 serie turbo blok om te bouwen maar de tijd ontbreekt. heb nu toch besloten om de originele B230F van turbo te voorzien omdat dat blok in betere staat is.
tips? goede Simons of JT uitlaat helpt flink, 1990+ uitlaatspruitstuk is beter (beste is om het uit te frezen bij de uitlaat naar de turbo).