Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aantal vraagjes...
Goeie dag mensen,

Zal me ff voorstellen als nieuwe member van deze club..
Ik ben Gijs a.k.a V_Power
26 jaar uit Benschop.

Heb niet zo lang geleden een 240 gekregen nadat ik me bmw kort had gereden met 30km/h.
Dus dat probleem heb ik dus nu niet meer.... ;D

Het is een 2,3 liter polar op gas.
Op gas rijd het lekker gelijdelijk, maar als ik op benzine overschakel gaat het niet zo vloeiend meer.
Als ik gas geef pakt hij ineen x op en als ik me gas loslaat voel je het met een schok inhouden en niet rustig in toeren minderen..
Hebben jullie hier ook last van??

Heb nu luchtfilter, rotor + verdelerkap, bougies en olie vervangen.
Moet nog me benzinefilter monteren.

Zou het aan de klepspeling kunnen liggen? zie daar wel meer topics over maar dat onderwerp blijft wel/niet doen...

hebben jullie nog meer tips??

en over de uitlaat..
zou graag de middedemper ertussenuit halen en een sportieve eindemper monteren.
Zou dat uitmaken in het rij comfort? bij me VW Jetta werd hij alleen maar 10km/h sneller, maar de cmbinatie met gas heb ik geen ervaring..
De kat kan er volgens mij niet weg omdat je met die lambda sensor zit.

en zou hem graag iets lager/ stugger maken.
Vind hem heerlijd veren op de weg, maar op rontondes vind ik hem te veel overhellen.
Vering is nog goed maar mag van mij wel iets minder.
Weten jullie daar een oplossing voor welke set eronder past of andere mogenlijkheden?

En wat ik hoorde dat het een algemeen probleem is.. de draden die tussen de scharnieren zitten van de achterklep van de achterruit verwarming en wisser enzo die afgesneden zijn.
Op welke mannier is dat beter opte lossen?
Ik dacht opnieuw aan elkaar solderen en dan stukje poliflex eromheen, maar weet niet of dan de klep goed dicht kan....

en er schijnt in NL een sloop te zitten met veel 240 onderdelen waar????!!! :Smile

en de voorruit.. zit die gelijmd of is die er zelf uit te halen en weer terug te plaatsen??
zit namelijk wat beginnende roest wat onder de rand begint te kruipen..

Het is trouwens een station uit '92

Ben benieuwd naar de reacties...

Alvast bedankt!!
Wink

Antwoord
Welkom!

wegligging verbeteren is goed te doen, kan op veel plekken verbeterd worden haha.
Ik zelf heb 15" wielen, dikkere stabilisatoren, enkele poly bussen, stuggere achterveren en wat beugeltjes op de carosserie gezet. helpt allemaal, maar er kan nog veel meer. overhellen in bochten doet ie een stuk minder, grip is best goed, maar door de oude dempers helt ie wel nog wat door bij snelle stuur reacties, de wagen moet zich even zetten voordat ie een bocht in gaat.
Poly bussen, betere dempers (Koni/Bilstein/etc), verlagingsveren, vanalles is te koop. Zelf ga ik voor Bilstein HD aan de voorkant, moet nog achterdempers uitzoeken.

kabels door de scharnieren zijn niet ideaal maar volvo verkoopt verbeterde kabels, die zijn beter en gaan niet zo snel stuk. installatie is niet echt moeilijk, ff een hulp regelen en een scharnier per keer doen, bezemsteel om de klep te ondersteunen. het mooi terug plaatsen van de klep is lastig. goede kabel uit de verwarmingstechniek of podiumtechniek oid kunnen ook goed werken.

de einddemper kan weggehhaald worden, heb wel gehoord dat dat zou helpen. zorg ook dat de sensoren op de motor in orde zijn, allerlei kleine zaken die de auto steeds langzamer en zuiperiger maken stapelen zich op. Een andere nokkenas helpt erg goed, de standaard as is matig.
De kat kan makkelijk weg, gewoon een M18x1.5 moer op de buis lassen (punt lambdasonde iets naar beneden zodat er geen vocht in kan verzamelen).

de voorruit is gelijmd.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
en wat voor type nokkenas zou dan geschikt zijn voor dit type auto?

Kwa motor-tuning is er weinig te vinden op het net...

Maar mag die KAT eronder vandaan blijven met de A.P.K? had niet echt zin om die elke x weer terug te plaatsen :-\

Antwoord
V_Power schreef:en wat voor type nokkenas zou dan geschikt zijn voor dit type auto?

Kwa motor-tuning is er weinig te vinden op het net...

Maar mag die KAT eronder vandaan blijven met de A.P.K? had niet echt zin om die elke x weer terug te plaatsen :-\

KAT zal denk ik moeten blijven zitten voor AKP ja, dan beter een lege kat met een buis er door, of een kleine demper daar die er uit ziet als een katalysator.

weinig te vinden qua motor tuning? kijk eens op http://www.turbobricks.com en hier in de diverse topics, van kleine tuning (nokkenasje, chipje, uitlaat, 150 pk oid) tot 1000 pk monsters. blok is een goede basis en kan standaard al genoeg aan om erg veel fun te hebben.
turbo is wel de weg naar de meeste power. alles van bijv een 940 past in een 240 (of op jou huidige motor) maar is wel even wat tijd voor nodig en genoeg gereedschap.

zelf heb ik een A nokkenas van een 360 er in zitten, gewoon prettiger en al stukkie sneller, motor lijkt niet uit elkaar te trillen boven de 4000 rpm. koppel niet echt minder. milde nokkenas, niet echt tuning te noemen, maar wel een leuke verbetering. verder heb je nog de B, V, K, H of een ruim assortiment van zweedse tuners (steeds wat agressiever).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Welkom, (foto's doen het altijd goed Wink )

Citaat:Op gas rijd het lekker gelijdelijk, maar als ik op benzine overschakel gaat het niet zo vloeiend meer.
Gasklephuis al een keer schoon gemaakt?
...
...
...
Citaat:De kat kan er volgens mij niet weg omdat je met die lambda sensor zit.
Ook al het e.e.a. over geschreven: Topic: katalysator verstop
...
...
Citaat:en zou hem graag iets lager/ stugger maken.
Zoek,lees, zoek, lees.
Al (heel) veel over geschreven, zoek bijv. eens op Intrax of Bilstein of Koni of PU
Bijv: Topic: Verlagen - Dempers - Veren ?
...
...
Citaat:En wat ik hoorde dat het een algemeen probleem is.. de draden die tussen de scharnieren zitten
Topic: Bedrading achterklep vervangen.
...
...
Citaat:En er schijnt in NL een sloop te zitten met veel 240 onderdelen waar?
==> o.a. Staal Autodemontage in Noordhorn

Volgende keer eerst zelf zoeken hoor..... Wink

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
een V asje doet het wel grappig denk ik.
heb laatst bij een B230FB de VX3 eruit gehaald en een V erin gelegen.
moet zeggen is iets pittiger geworden.
dit ook kunnen zien op rollenbank.

kat steen eruit slopen en rijden maar weer.

met een paar goeie schokbrekers doe je al heel veel bij de 240.
ook een paar dikkere stabi-stangetjes doet wonderen.

voor de rest een saaie bak.
die niet echt een stoplicht sprinter zal worden.
of je moet er terzijnertijd een turbootje in hangen.
knapt hij al lekker op.
Antwoord
Dat met het inhouden heb ik ook altijd gehad zolang ik 'm heb: 8 jaar. Ook van alles vernieuwd, verschoond etc, maar nooit resultaat. Ik dacht dat het dan de verstuivers moesten zijn ivm gas. Ik weet dat carburatoren wat problemen kunnen geven en zo dus denkend aan de verstuivers. Maar eigenlijk weet ik geen bal van verstuivers ;D
Bij "elektrische installaties" staat een heel verhaal over de brandstofpompen: Een hoop geëtter mee gehad.
Er hangt nu een andere brandstof pomp onder ÃÂn een nieuw benzinefilter. Wat denk je wat? Het ding houdt niet meer in! Wist ik trouwens veel dat het benzine filter elke 60.000km vernieuwd moet worden: Hing er al 300.000 onder. Of het jou helpt? Nieuw filter ligt rond de eur 28,-. Niet zomaar losdraaien, want zonder nieuwe koperen afdichtringetjes heb je grote kans op lekkerij.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)