Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verlagingsveren
Niet dat ik weet. Heb het nergens gelezen.
Ik heb schokbrekers van het merk Kayaba besteld. Zal over een paar maanden wel vermelden hoe ze bevallen en of ze te verstellen zijn.
Antwoord
op turbobricks zijn diverse mensen die met hun verlagingsveren de (niet aangepaste) Bilstein HD dempers al stukgemaakt hebben. Ik zou altijd goed uitzoeken of dempers het kunnen hebben.

IPD stabilisatoren (ik heb 25/22 mm voor/achter) zijn erg fijn. bijna geen comfort vermindering, enige dat je merkt is dat je bij het diagonaal doorrijden van een diepe goot wat meer de hobbels volgt. Kan ik aanraden. Balans is nog best goed, alhoewel ie nog steeds wat sneller over de voorwielen gaat glijden dan de achterwielen (alhoewel dat denk ik lag aan de slechte uitlijning voor en de leeggelopen load levelers (achter erg softe vering had ie. nu de vering opgepompt en het gaat al beter)

interessante info over de Konis. ik denk dat ik die dan toch maar koop.
Ik heb ook nog een set DeCarbon voordempers liggen van een 240 turbo, niet zo veel Km, die zien er ook mooi uit, zeker indrukwekkend met die dikke tube (inverted design), is ook lekker stevig.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik weet niet hoe het bij de rode koni's gaat (vlgs mij zijn die voor niet verstelbaar, alleen achter?), maar bij gele koni's:
voorzijde: via bovenzijde veerpoot zeer makkelijk in te stellen zonder dat je iets hoeft los te halen
achterzijde: schokdemper loshalen en in/uitdraaien
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Rode Koni's zijn alleen op de uitgaande slag te verstellen (rebound). Dit is echter puur ter compensatie van de slijtage en niet om de karrakteristiek aan te passen. Je verandert namelijk alleen de rebound en niet de bump (ingaand). Bij verstelling er wel op letten dat het bumprubber wordt verwijderd voordat de demper wordt versteld, anders gaat het namelijk niet Smile Demper indraaien is stugger en demper uitdraaien weker.

Koni geel; Ik begin zowaar te twijfelen maar volgens mij ook alleen een rebound verstelling.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Ik heb net geinformeerd naar Lesjofors achterveren, ze kosten nu 232 euro.
Weet imand de prijs van de intrax?
Antwoord
De veren van Intrax lijken steeds duurder te worden.
Ze kosten op europeantuning.nl €246 (incl. btw).
Antwoord
ja dirk jij hebt ze nu voor een prikkie Tongue ;D ;D
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Als het te duur wordt kan je ook de aesy amerikaanse manier van verlagen kiezen:

een stuk van de veer afzagen :o
Antwoord
Ik voel wederom een DIY video (a la, oud blok verwijderen) opkomen.... ;D ;D ;D ;D
Antwoord
Ik heb idioten gezien die het deden maar zou het zelf nooit doen of iemand aanraden
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verlagingsveren zo kort??. A_A 22 20.825 27 April 2015, 14:12
Laatste bericht: v700r
  Verlagingsveren 240 NiKondoo 7 6.263 6 December 2013, 23:28
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Ervaring monroe levellers met lesjofors verlagingsveren Stevves 1 2.801 19 October 2013, 11:41
Laatste bericht: Jambon
  Verlagingsveren monteren, hoe te centreren (amazon) Jeroen V 8 5.015 16 April 2012, 18:19
Laatste bericht: Jeroen V
  Originele Volvo verlagingsveren Dirk242 4 3.706 18 April 2010, 23:12
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)