Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kilometer correctie
ik weet niet of er mensen zijn die hetzelfde probleem hebben, zo ja dan hoor ik heel graag hoe ik het volgende kan verhelpen.
Ik mag van de verzekering 12000 km rijden. dat is op zich ruim voldoende als je de auto niet iedere dag gebruikt. Maar nu is het probleem van mijn amazon combi dat de kilomterer teler qua snelheid en afstand niet kloppen. ten eerste geeft ie 20 km/u sneller aan dan dat ik daadwerkelijk rijd. En ten tweede klopt de afgelegde afstand ook niet. om de 70m geeft ie een nieuwe honderd aan. En dan gaan de kilometers opeens vrij snel.
Is dit op te lossen, en zo niet is er dan een correctie aan te vragen?

heel erg bedankt

grt

jeroen
Antwoord
optelossen door bijvoorbeeld:
- grotere omtrek wielen: groter banden
- andere overbrenging achteras.
- tandwieltjes aanpassen in de teller.
- km-teller kabel loshalen de laatste paar maanden van eht jaar.
Antwoord
Waarschijnlijk zit er een verkeerd tandwieltje in je versn.bak ik dacht dat het een 17tands groen wieltje moet zijn. misschien is de bak ooit vervangen door die van een sedan. Wat ook kan is dat er een teller van een automaat in zit . Zitten er 165/15 banden onder?
succes
Antwoord
Ik heb wel eens een teller verwisseld voor eentje met een 10.000 km lagere stand. Op de Volvo beurs liggen er genoeg.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Gewoon een tijdje de kilometerkabel loskoppelen. Al die mechanische tellers hebben hetzelfde probleem. Mijn 240 geeft al van toen hij nieuw was een verkeerde waarde aan. 100/h is in werkelijkheid 88/h. Ik kan dus makkelijk een flitser voorbij rijden aan 140 daar de Belgische flitsers er nog eens 10% afwijking bijtellen. Volgens mij wordt dit gewoon bewust gedaan om de wagens sneller op onderhoud te laten gaan. Kassa kassa natuurlijk.
Antwoord
Belg schreef:Mijn 240 geeft al van toen hij nieuw was een verkeerde waarde aan. 100/h is in werkelijkheid 88/h.

Nagenoeg geen enkele auto heeft een snelheidsmeter die de echte km. aangeeft.
Daarom begrijp ik ook die regelmatig terugkerende discussies over wijzers die wat afwijken niet.
Antwoord
nou ik begrijp het wÃl, als er een meter in zit is het wel net o prettig als hij ook goed aangeeft. Smile
ik vind dit ook gelden voor een temp. meter en tankinhoudmeter .
als het gegokt moet worden is de lol er een beetje af.

daar komt nog bij dat je in het hele land tegen steeds lagere snelheidslimiten aanloopt/rijdt,als je dan op ring Utrecht denkt 80 te rijden en je gaat in werkelijkheid 72 schiet het helemaal niet meer op...... :-\

trouwens je hoeft gelukkig alleen de topics te lezen die je intresse wekken, ik sla er stiekem ook wel eens een paar over. ;D
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: