Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
ik sprak vandaag een klusser die slechte ervaringen had met tweedehands radiateurs.
hij vermoedde dat radiateurs die niet vol water staan snel roesten vanuit de binnenzijde en dat zie je niet voor je 'm koopt.
vergelijkbare verhalen?
de mijne moet er binnenkort aan geloven en ik kan een tweedehands krijgen (maar dat is me geen lekke kop waard

)
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
vraag eens bij een radiateurenspecialist wat een ruil-exemplaar kost of reparatie van je eigen radiateur.
ik moest voor een ruil-exemplaar pas 90,- euro incl. betalen(fiat punto)
de prijzen vallen soms reuze mee.
Berichten: 368
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2006
Vorig jaar een nieuwe voor 110 euries.... dus een gebruikte? Nee bedankt!
Volvo 245 GLE 1979
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Het
valt reuze mee als je weet waar je op moet letten.
Als een radiateur onder de corrosie zit dan wordt het een ander verhaal maar een nette en schone tweedehands radiateur zet ik zo in mijn auto,sterker heb het van het voorjaar nog gedaan en die doet het perfect en dat voor â¬30,=
Berichten: 244
Topics: 47
Lid sinds: Jun 2005
maar corrosie van de binnenkant zie je niet :-[ :-[
huidige auto's:
Portugese Toyota Corolla scheurbak 1988
Camper Iveco Turbodaily 1979
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97 en V70 170pk ‘01
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Neen, mee eens Hugo.
Maar wie niet waagt die niet wint :
Ik stond er versteld van dat mijn 27 jaar oude radiateur binnen een week verkocht was via marktplaats. De nieuwe eigenaar wilde hem blijkbaar omdat hij origineel was. Zit er verschil in oude originele en nieuwe imitatie (koper/geen koper ofzo?)?
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Mijn originele radiator is aluminium met plastic zijkanten. Alu verweerd wel iets als het droog staat maar niet veel. De plastic aansluitingen hebben vooral te lijden van het hardhandig verwisselen van radiatorslangen.
Ik zou het gewoon proberen, als-ie na een lange rit nog heel is zal ie de volgende 5 jaar ook nog wel heel blijven. Trouwens, als je (originele) radiator nu niet lekt zou ik hem ook niet vervangen.
Misschien waren de oudere radiators wel van koper, da's helemaal mooi spul.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969