Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
slot portier apk
hoi allen.

donderdag gaat de amazon combi naar de apk. maar nu blijkt het slot van bestuurders portier
niet goed werkt. gaat wel op slot en open met sleutel. maar soms wil ie niet open zonder sleutel. als ik de deur dan weer even met de sleutel open doe, klikt de deur wel weer open.
is dit een punt voor de apk.
en heeft iemand tips zodat het werkt en ik de apk haal.
heel erg bedankt
Antwoord
Volgens mij is het geen APK punt. Altans, bij mijn auto wordt er nooit naar gekeken bij de APK Smile
Antwoord
Het vet in het slotmechaniek trekt vuil aan en het wordt als dikke plak. Ik zou het binnenpaneel eraf halen en de boel een beetje bewerken met een spuitbus remmenreiniger, IMAL, WD40, whatever als er maar oplosmiddel inzit.
Later voorzien van nieuw vet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Probeer eens of het sluiten en openen ook niet werkt wanneer je het zwarte dopje eraf draait, kan goed zijn dat het aanloopt en daardoor niet fatsoenlijk wil functioneren.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Achter op het slot dat in de deur zit (die met het tandwieltje ) zitten allerlei hefboomjes, deze zijn met elkaar verbonden met klinknagels, schuifklemmetjes en draadbusjes. Waarschijnlijk zijn die een beetje ingesleten zodat er speling op zit. Je kunt de klinknagels weer vastklinken door het slot uit te bouwen en ze met een hamer plat te slaan.(goed ondersteunen op een bakschroef ofzo) Ook zit er een veertje wat er voor zorgt dat het slot open of dicht blijft staan dit kan ook losgeschoten zijn. Als alles weer spelingsvrij is kun je het stangetje dat van de cylinder naar het slot loopt zo afstellen dat alles weer goed functioneerd. Bij het slot van mijn combi zat er een cylinder van een linkerslot in de rechterdeur....dat functioneerde ook slecht, dit zou het ook nog kunnen zijn.
Succes!
Antwoord
Is geen afkeur. Een deur hoeft niet op slot te kunnen, maar de deur moet wel afsluiten. Dus zoals ik het lees is het geen afkeur.
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)