Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Ja inderdaad waardeloos, hij had eerst een advertentie zonder plaatjes of wat dan ook, die was 1 dag na mijn reactie zelfs verlopen ik ben de enige die toen had reageerd.

Ik heb normaal gesproken ook erg goede ervaringen met marktplaats verkopers, maar dit was ook niet echt een volvoliefhebber...misschien had dat er wat mee te maken.

Maar goed heb een erg leuk weekend gehad, volleybal in Ledub!
Antwoord
Ik heb je zien rijden vandaag! Reed aan de andere kant van de snelweg op de motor. Zwaaide wel, maar jij zag natuurlijk niks.

Gezellig dat je langskwam :Smile Big Grin
Antwoord
Ik heb volgens mij geen motorrijders zien zwaaien, waar was het ongeveer? Bij Eindhoven inde buurt zeker, daar mocht je maar 70 of 90 ofzo, dus kan me voorstellen dat je dan nog naar de tegeliggers kan kijken op de snelweg.

Maarre ik vond het ook erg gezellig! Wink
Antwoord
Dat was daar in de buurt. Gewoon de A2, maar jij zat aan de andere kant van de snelweg Wink. We waren maar met zijn 2-en.
Antwoord
De naafdopje zitten op de auto...

Ze hebben op de kofferbakgelegen.
Conclusie is dat ze niet passen op deze velgen. De lipjes waren makkelijk te verbuigen zodat ze achter de velg zouden klemmen. Maar ze passen niet door het naafgat.

Misschien dat ze op de oude velgen wel passen.
In iedergeval, CVT erg bedankt!!
Antwoord
Het is weer mooi weer, dus er kan weer tegenaangegaan worden.
Ik had al een tijdje wat dingetjes op mn lijstje staan die moesten gebeuren:

1) Bumper recht zetten
2) Temperatuurmeter controleren (liep nooit echt ver op)
3) Roestplekjes aanpakken

1)
Bumper eraf gehaald en geconstateerd dat de steunen niet volvo waardig waren, misschien zelfs wel niet origineel:
Zoek de verschillen boven/buiten=nieuw- "stokjes"=oud:
[Afbeelding: mei2008005.jpg]
[Afbeelding: mei2008004.jpg]
De nieuwe zijn inderdaad niet helemaal recht meer, maar zelf het zwaarste vuistje kreeg er geen beweging in. Zit wel snor dus.

Het moet allemaal nog even drogen, voorlopig staat ie er zo bij:
[Afbeelding: mei2008001-1.jpg]

Ook wel erg leuk, alleen moet hij dan wel een cm of 5 richting moeder aarde.

2)
Het temperatuurmetertje staat bijna altijd op deze stand.
[Afbeelding: mei2008003.jpg]
Prima zou je zeggen maar er is nauwelijks beweging in te krijgen terwijl je juist veel klachten hoort over oplopende meters.
De temperatuursensor in het blok is een soort temp-afhankelijke-weerstand; veel weestand is meter naar groen, geen weerstand=Rood. De draad tegen de massa gehouden; de meter liep mooi naar het rode gebied. Dus de meter lijkt me goed.
Dus ik heb een nieuw schoentje aan de draad gemaakt naar de tempsensor op het blok, teruggeplaatst met wat kopervet. De oude zat wat los.
Andere mogelijkheid;
Het kon zijn dat de termostaat open bleef staan, maar dat is niet het geval. De termostaat werkt ok; radiatordop losgehad om kijken wanneer hij open gaat, of dat hij misschien al gelijk open staat.
Alles lijkt dus ok, wellicht zit er een termostaat in met een lagere temperatuur. Wat ook nog kan is de sensor of de termostaat in de waterkoker te hangen. Maar voorlopig was ik tevree.

3)
Roest bobeltjes opengekrabt, van enkele was ik bang dat ze door waren maar alles was gelukkig hard. Noverox eropgesmeerd, binnenkort alles eens goed behandelen en met alu-plamuur afwerken. De meeste plekjes worden "veroorzaakt" door plamuur of kit, dat moet ik dus niet meer.
Antwoord
Goed bezig!
Antwoord
Mijn temp-meter zit op precies dezelfde plek. Benzinemeter trouwens ook.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Mmm...extra argument om aan te nemen dat alles lijkt te werken.

Wellicht in dit topic te verwachten; dop + 144 in frankrijk.
Antwoord
Past een voorspoiler van een 240 op een 140?

Zo ja hoe bevestig je die, op een 240 zit deze volgens mij op de bumper gemonteerd. Of zijn er meerdere varianten?

[Afbeelding: DSC00072.JPG]

[Afbeelding: volvo240glrm2.jpg]
[Afbeelding: DSC01196.JPG]

mmm...
Dit is volgens mij zo'n bumper-montage-spoiler van een 240 op een 140, past net niet, je ziet de oroginele neus er nog doorheen.
[Afbeelding: 144frontlawna.jpg]

Ow enne... die vrij lompe spoiler van een 262, vind ik persoonlijk minder.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)