Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
apk en rdw
hoi allen. mijn amazon combi nadert zijn eindfase in de restauratie, maar nu heb ik een praktische vraag:
ten eerste is de kleur verandert aan de buitenkant. moet ik dit bij de rdw melden?
op het moment is hij geschorst en zit er geen apk op. ik neem aan dat ik hem eerst moet vrezekeren voordat ik er de weg mee op mag om naar de apk te gaan?
en als laatst: hoe moet ik de schorsing opheffen?

heel erg bedankt
Antwoord
kleur: vlgs mij hoef je dat sinds een aantal jaren niet meer te melden;

verzekeren: absoluut als eerste regelen! Maar in principe kun je dan nog steeds onverzekerd rondrijden. Als je bijv. een ongeluk zou maken en en je remmen blijken niet in orde + je hebt geen apk, dan heb je kans dat de verzekeraar de schade bij jou gaat verhalen. Veiligste is dus om de auto op een trailer naar de keuring te brengen. Praktisch gezien rijdt bijna iedereen m gewoon zelf;

schorsing: gewoon via het postkantoor. Maar let op: ik ben een keer m'n schorsing vergeten te verlengen en had binnen een week een boete voor niet-apk gekeurd zijn......

Dus op zich is het geen slecht idee om m pas te verzekeren en ontschorsen als je apk hebt en dat te regelen met groene platen of een trailer.

Succes!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)