4 May 2008, 12:47
Laat maar gaan, ik vind de discussie wel interessant. Die dubbele uitlaat heb ik al uit mijn hoofd gezet.
Volvo 740 tic '84.
Waar vind ik een dubbele uitlaat?
|
4 May 2008, 12:47
Laat maar gaan, ik vind de discussie wel interessant. Die dubbele uitlaat heb ik al uit mijn hoofd gezet.
Volvo 740 tic '84.
4 May 2008, 16:05
Jelmar schreef:eerst je uitlaat aanpassen, dan andere turbo en spruitstuk, zodat je de boel WEER aan moet passen... aanpassen omdat het blijkt dat (soms?) de JT uitlaten niet goed passen. Ik heb een tijdje geleden een 3" JT onder een 940 gehangen, samen met de eigenaar van die auto. Wilde niet goed passen, en met het inlassen van de kat kwam ook niet veel extra bewegingsvrijheid. bleek dat een beugel iets langer maken genoeg was om de uitlaat perfect te laten hangen. ik heb jet gedaan door een stukje strip er tussen te lassen, maar met wat meer strip en 2 schroefverbindingen past het ook zo. Aanpassen is dus goed te doen, zeker als er geen katalysator in hoeft is het zonder lassen zo te doen. verschil tussen 90- en 90+ spruitstuk is inderdaad genoeg om shit te hebben met het hangen van de uitlaat. een bedrijf moet het zo kunnen aanpassen, maarja, beter direct passend. LH is een erg leuk systeem, werkt erg goed moet ik zeggen. alleen om het volledig te kunnen afstellen heb je hele dure speeltjes nodig. Helaas niet binnen handbereik. Gelukkig is met de juiste software en wat proberen. De oude motronic komt niet in de buurt qua geavanceerdheid, er zitten ook wel wat jaartjes tussen voordat LH echt mooi werd (1990+ ongeveer) en het uit 1984-ish stammende Motronic systeem van de 740 met de ET motoren (in ieder geval die versie motronic, tegenwoordig is het flink moderner). Leuk aan de oude motronic is is dat het niet aanpast (als je de mogelijkheid hebt tot remappen), iets dat bij LH wel eens kan dwarsliggen. met zoveel systemen is veel te halen, alleen heeft MS zeker voordelen. in (bijna) ieder geval altijd een wideband er aan hangen is mijn advies. Ik stap nog niet over, eerst kijken hoe ver ik kom met LH 2.4.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
740 grijs kenteken dubbele cabine?!? :o | hugo | 6 | 7.641 |
7 March 2009, 00:19 Laatste bericht: TheSaint77 |