Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waar vind ik een dubbele uitlaat?
Hoe zit dat met een Ferrita-uitlaat, past die ook perfect?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
JW240 weet dit volgens mij.
Antwoord
Dure hobby, die ferrita uitlaatjes.
Antwoord
Gewoon JT, is prima, is wel passend te maken redelijk eenvoudig. De uitlaat van JT met 2 dempers zonder kat is ook nog niet eens zo duur!
Dan in de zomer een 90+ uitlaatspruistuk met een leuke mitusbishi turbo ........
Antwoord
eerst je uitlaat aanpassen, dan andere turbo en spruitstuk, zodat je de boel WEER aan moet passen...

ja... lijkt mij ook een hele slimme zet........
Antwoord
Die drie stappen lijken me niet al te moeilijk. JT heb ik even op gegoogled, maar de prijzen lijken toch wat aan de hoge kant voor mij. Welke kan jij aanbevelen Bossie? Die Ferrita-uitlaat is zonder kat. rond de 800,00. Een normale turbo-uiitlaat van volvo is zo'n 200,00. Een Simons zit rond de 450,00. Deze is grotendeels RVS dus heeft een langere levensduur.

Maakt het nog uit welk spruitstuk ik kies? Gewoon eentje van een willekeurige '90er b200 of b230 moet kunnen toch?

Turbootje zoeken vind ik lastig als leek, het ziet er allemaal vaak wel mooi uit, maar ondertussen kan zo'n ding wel gigantische speling of scheuren hebben.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Jelmar schreef:eerst je uitlaat aanpassen, dan andere turbo en spruitstuk, zodat je de boel WEER aan moet passen...

ja... lijkt mij ook een hele slimme zet........

Ach Jelmar jij weet toch ook dat je als je van pre 90 spruitstuk naar 90+ gaat je vrij weinig hoeft aan te passen.
Wellicht dat Harry na het kopen van een nieuwe uitlaat tevreden is over het presteren van zijn B200ET en helemaal geen interesse meer heeft in een 13C/15G met 90+. Uitlaat vervangen is in ieder geval beter te doen dan een turbo en 90+, dan past je originele uitlaat, maar vooral downpipe(flens) ook niet meer zomaar, dus eerst upgraden naar een andere turbo en spruitstuk levert eigenlijk zelfs meer werk op en je doet meerdere verbetering in 1 keer waardoor je niet weet of het allemaal wel nodig is. Uitlaat en IC verbeteren zijn niet voor niets stappen die je voor de Turbo en spruitstuk doet. Daarnaast komt nog dat ook het spreiden van kosten voor sommigen misschien wel een rol speelt, voor mij in ieder geval wel Wink

@Harry, heb je op de site van JT zelf gekeken?
JT-avgastechnik oid? Speektuning is toch wel wat duurder, meestal dan en levertijd is vaak erg lang.
Ferrita is heel duur en ook maar de vraag of het de moeite waard is, een rvs uitlaat gaat langer mee dan de gem 240/740. Zo'n JT zou in principe prima moeten zijn. Simons is in mijn ogen te weinig van upgrade en ferrita is te duur.

Heb een 13C en 15G gevonden, beiden in nette staat, als je weet wat je wilt moet je het maar even laten weten dan doe ik mijn best. Spruitstuk moet gewoon van een 90+ B2**FT/FK komen. Als er een turbo aan vastzit is natuurlijk helemaal mooi.
Antwoord
Jelmar weet ook dat als je upgrade van een oud type spruitstuk met daaraan een T3, naar een nieuw type spruitstuk en een mitsu turbo, dat je downpipe toch wel een stukkie lager komt te hangen...
En als je dan immitatie uitlaatrubbers gebruikt, de boel binnen een jaar op de grond hangt, ask me how I know Wink

Van een standaard 740 Turbo, hangt de uitlaat zowiezo niet al te hoog.

En pas op met een standaard motronic + een 15G op een druk hoger dan 0.7 bar. Motronic heeft niet de aanpassingsmogelijkheden die LH heeft.
Vergeten mensen nog wel is.

Motronic is leuk.. ALS het goed werkt.
Werkt het niet, vergeet het dan maar. Ik ben nu weer met een witte 740 turbo bezig (ook b200et) pfoe wat een eigenwijs ding is dat.

De dingen die ik zeg, komen uit mijn ervaring met het motronic systeem en diverse 700's, en niet omdat ik dingen erover gelezen of gehoord heb.
Antwoord
Een 13C lijkt me in combinatie met een 90+ op een 2 liter motortje al een leuke verbetering voor iemand die niet vermogenszuchtig is. In ieder geval beter rijdbaar en goedkoop te vinden.
Stuk uit een downpipe nemen lijkt me voor jou toch geen struikelblok Smile
Antwoord
Dat het voor mij geen probleem is, wil niet zeggen dat iemand anders ook de mogelijkheid heeft. Wink

En ik ga nu even heel brutaal doen;

Ik zie dat je zowel hier als op turbobricks mensen dingen adviseerd waar ik mn vraagtekens bij zet.

Als mensen met uitspraken komen van een 90+ spruitstuk leverd 10/15 pk op, valt mijn mond heeel wagenwijd open en gaat die voorlopig niet meer dicht.

Ik vind je zuinigheidsposts daarintegen interessant. Wink

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  740 grijs kenteken dubbele cabine?!? :o hugo 6 7.644 7 March 2009, 00:19
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)