Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Osram Nightbreaker
Ik kwam op het net de volgende lampen tegen: Osram Nightbreaker

Spectaculair meer licht met Osram Night Breaker

Veel ge-googled en eigenlijk alleen maar positieve ervaringen (Geen xenon, wel 90% meer licht. Tenminste is de belofte)

Ik denk: hebbe! en via Ebay een setje aangeschaft in de UK (beste prijs) (ik was €20 incl. verzenden).
(gekgenoeg zijn/waren ze in Nl niet nauwelijks te vinden....)

De auto 's-avonds op een donker stuk weg gezet met de oude pitten er in (Halfluts/Aldi) en een foto genomen, ff terug naar huis, pitten verwisseld en auto op dezelfde plek gezet en weer een foto genomen (jammergenoeg niet met grootlicht)

Oordeel zelf en zoek de 90% meer licht!

Het licht is wel mooier (witter) en het grootlicht is allesjeezus fel , maar ik had verwacht 2x zo veel tezien :-[

VOOR

[Afbeelding: IMG_0011_resize2.jpg]

NA

[Afbeelding: IMG_0021_resize2.jpg]

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
ziet er toch al uit als een verbetering hoor!

Zelf heb ik ook 'betere' lampen erin nu, werkt ook wat beter, geen super groot verschil. Wel toevallig 2 echte xenon lampen op ebay.de gescoord. nu nog een voorschakelapparaat erbij (heb al een liggen) en dan is de set compleet. misschien wel iets mee te doen (mistlampen oid in xenon).

Meet eens hoeveel spanning er op de lampen komt. vaak zijn er veel matige verbindingen, misschien een slechte kabel hier en daar, oude zekering, versleten relais, slechte dynamo massakabel (240 kwaal)... een verschil van .5 volt geeft echt al heel veel minder licht.... controleer de spanning dus eens.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Volgens mij is je lichtopbrengst 0% meer Rob. Wel jammer, aangezien je er nogal wat moeite in hebt gestoken.

Ik ben op zoek naar gele halogeen lampen, weet je waar je die kunt kopen?
Antwoord
Nou , een paar % is het wel (niet 0%, toch?) :-\

Dirk242, heel klein geschreven ??? schreef:Ik ben op zoek naar gele halogeen lampen, weet je waar je die kunt kopen?

[Afbeelding: devmap-devmap_prd-dbo-prd_artikel_00000-...0-0--0.jpg]
Artikelnummer A1.4103
Artikelnaam H4 Lamp geel halogeen 60/55w
Prijs € 7,95

HIER te vinden.

Is dit wat je bedoelt?

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ja. Dat is de goede. Moet er ook 2 voor in de Hella's. Een keer kijken wat daar voor lampen inzitten.

Thanks.
Antwoord
Zijn dat breed- of verstralers?
Antwoord
xenon erin..das toch wel t beste denk ik.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Hallo!

De foto bestuderend concludeer ik een verbetering van 33%.... immers in plaats van 3 bomen zie je 4 bomen en dat voor €20. Maar helemaal fair is je test waarschijnlijk niet, want de oude lampjes waren waarschijnlijk al jaren gebruikt en verse gaven wellicht een andere uitslag!

In m'n laatste auto van zaak heb ik Xenon-verlichting gehad en dit is echt een openbaring, met name bij wegwerkzaamheden kon ik ook nog eens zien of het mijn licht was of dat van een andere auto!

Groeten,
Bart

P.S. standaard mag er 60/55w (H4) in, maar wat is het maximale haalbare voordat het systeem het begeeft? Zou bijv. 100/90w kunnen? ???
Antwoord
yep, gebruik anders even zoekfunctie hier, is in het verleden al over geboomd.. 8)
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Ik heb hiervoor een Alfa GTV gehad met hele kleine lens lampen en die had echt een beroerde lichtopbrengst..
De 244 heeft normale koplampen en dat scheelt al een heleboel!
Ik vind dat er trouwens toch wel een behoorlijk verschil tussende eerste en de tweede foto zit, ik ben het zelf serieus aan het overwegen.
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)