Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wij hebben een 242 GT!
Bram en ik hebben gek gedaan!

Eigenlijk hadden wij onze zinnen gezet op een 242 Turbo 8) maar ja in goede staat ook in USA zeldzaam en meteen duur.

Maar toen vonden wij op het net een leuk alternatief en via een kennis in San Fransisco hebben wij nu een 242 GT gekocht uit 1980.

Het is uiteraard een mooie harde(ok,2 kleine plekjes plus een paar butsjes) maar veel belangrijker is dat de hele auto nog origineel is en compleet(veel van deze auto's zijn toch redelijk verbouwd in de loop der tijd)
De auto is al wel eens overgespoten(wel weer dof inmiddels,natuurlijk),dus de strepen zitten er niet meer op maar via een andere kennis in de USA hebben wij al een complete striping-set op de kop getikt.
De auto is dus niet in nieuwstaat maar daar was de prijs ook naar natuurlijk.

De motor is al een B23e of F dat is niet geheel duidelijk en een M46 bak.
Verder heeft de 242 enkele opties die je hier nooit op een 242 GT zag: originele airco(ja standaard in USA) maar ook een origineel schuifdak en dat is zeldzaam.

Nu komt het gekke dat iemand bij ons een dorp verderop alle trim en goodies van een 242 GT kwijt wil :o dus daar proberen wij nu een deal mee te maken,hij zoekt nog andere 240 delen voor zijn auto dus proberen een ruil/deelruil te maken met hem.

Dan hebben wij dadelijk alles voor onze GT extra erbij Wink
Tenslotte wordt onze GT natuurlijk wel helemaal in originele staat gebracht en van een nieuwe laklaag voorzien plus alles wat slecht is.

hopelijk heb ik binnenkort wat foto's vanuit de USA van de auto.
Antwoord
242 GroteTurbo ?
Antwoord
volvo200liefhebber schreef:veel van deze auto's zijn toch redelijk verbouwd in de loop der tijd
en jij begint gelijk over een grote turbo :-\
zoiets moet je nu eens origineel houden ;D ;D
starks zijn er alleen maar nog verbouwde gt's over
Wink
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
ja und ?

Brulle met die spulle !!!!!!!!!! ;D
Antwoord
Euh, GT staat voor:

gran turismo

En GRAN zonder D geschreven netuurlijk.
En ja hij blijft ORIGINEEL, dus geen omgefrutselde turbo Tongue

Trouwens 140 mustangs moet ook goed vooruit kunnen komen.
Antwoord
Jelmar schreef:ja und ?

Brulle met die spulle !!!!!!!!!! ;D

haha was ook maar een geintje vindt het zelf ook vet dikke turbo's enzo
maar aan de andere kant als je een nette originele hebt is dat ook vet en zeker nu die schaars worden
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Mijn 740 Turbo zie je ook niet dagelijks meer rijden, maar een ge-upgrade motor doet het altijd goed.

ik blijf wel originele velgen en achterlichten enzo houden, dat hoort wel bij.
Het moet ook wel enigsinds een sleeper blijven. ;D
Antwoord
Jullie zijn toch echt wel BOFFERDS!!! Wink

Gewoon heerlijk origineel houden, maar dat is jullie wel toevertrouwt

groet
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
ik zeg wauw! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
242, altijd goed.
Gaaf zo'n GT.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)