25 March 2008, 01:41
Omdat momenteel mijn turbomotor onregelmatig loopt,wil ik de regeldruk klep nachecken.
Valse lucht,nieuw pakking enzz?
Alleen waar kan ik deze vinden?
(dit na een tip van iemand)
waar zit de regeldrukklep ?
|
25 March 2008, 01:41
Omdat momenteel mijn turbomotor onregelmatig loopt,wil ik de regeldruk klep nachecken. Valse lucht,nieuw pakking enzz? Alleen waar kan ik deze vinden? (dit na een tip van iemand)
25 March 2008, 10:46
Kan het de dempdrukregelaar zijn aan de zijkant van het motorblok schuin onder het inlaatspruitstuk? HIer zitten alleen twee banjobouten op met leidingen eraan. Verder geen pakking kunnen ontdekken.
26 March 2008, 01:27
Dat weet ik niet,ik heb hedenavond hem wel eraf gehad en schoon gemaakt.
Zag er eigenlijk niks bijzonder aan. Volgende probleem is nu dat ik de auto niet meer aan de praat krijg. Was voor de klus al. Moet wel zeggen dat ik zaterdag het motorblok heb schoongespoten,waarna het ploffen en hikken is ontstaan. En nu heb ik het zover dat ik hem helemaal niet meer aan de praat krijg. Lijkt erop dat hij geen benzine krijgt.(ontsteking,verdelerkap,rotor,bougies ondertussen nagecheckt) Als ik het contactslot aan zet en ik loop naar mijn motor,hoor ik de brandstof zuigen in de 2 slangen naar de K j tronic unit boven de luchtfilter. Ben daarna alle punten waar de benzine zou moeten lopen de bouten losgedraaid of er benzine uit spuit. en ja overal spuit de benzine met kracht uit. Ik zie bij de gas klep als ik handmatig gas geef nergens een straaltje benzine(contactslot heb ik dan nog steeds aan staan) Heb je of hebben jullie een Tip wat het kan zijn?
26 March 2008, 23:15
als er benzine druk is werkt het k-jet.systeem.
onsteking schoon/droog maken. waarschijnlijk motor verzopen door als maar starten en niet willen aan slaan. misschien ff 4 nieuwe bougies erin 4x NGK BP6ES (de beste)
27 March 2008, 01:07
De bougies eruit gedraaid,en deze zijn gort en gort droog!
Als ik in het inlaatspruitstuk kijk(uiteraard gasklep helemaal open) zie ik een licht vochtige goedje(benzine dus). Dus niet echt een plas benzine. nog meer tips?
27 March 2008, 22:08
ff de rubber hoes van de luchtweger af halen.
til de luchtweger omhoog met een tangetje aan het zeskantkopje in het midden van de schijf. de schijf mag niet haken onderin de trechter. mocht deze vrij lopen. dan zet je de benzine pomp aan. en til je de luchtweger langzaam omhoog. nu hoor je de injectors piepen/knerpen. dat wil zeggen dat er benzine op de inlaat kleppen staat. nu moet hij beslist aan de gang willen.
27 March 2008, 23:23
sorry kaassie maar waar zit exact die luchtweger ?
Ik hoop dat je me wederom snel kan beantwoorden. Morgen vrijdag dus zou hij eigenlijk naar de spuiter gaan,dus een snelle diagnose zal fijn zijn!!
27 March 2008, 23:29
achter de rechter koplamp
naast de benzine verdeler onder die dikke rubber slang die richting turbo gaat
27 March 2008, 23:32
Dus als ik aan de voorkant staat rechts?
Dus niet de kant waar de Kj tronic unit zit? Of staan er ergens foto'sop het forum ? Ja kaassie,veel vragen maarja eigenlijk ben ik als hobbyist meer thuis in de Mini. Blijft leuk vooral omdat mijn werk hoofdzakelijk 9 uur per dag is achter een computer.
27 March 2008, 23:43
cooper
bij de meeste garage end en bij storingen aan auto's end. doe je troubelsjoeten van uit de stoel. je zit dus links voorin (bij de garage) als je er voor staat rechts dus en de k-jet.unit zit dan rechts voorin de machinekamer als je ervoor staat links. dan heb je op de K-JET.unit een luchtmassameter (trechter met klep) zitten en een benzine verdeler. de luchtmassaklep (in de K-JET.unit) zit verscholen onder de GROTE rubberen slang DIE NAAR de turbo gaat. naast de benzine verdeler die met 7 slangen naar de motor gaat. je hebt benzine overal , had je al verteld. maar niet bij de injectors. dus lees nu de post hier boven weer. kijk ook eens op na 5 jaar k-jet weer aan de gang en op k-jetronic delen allebei sticky gemaakt door de modders dus je hoeft niet te zoeken. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Waar zitten de weerstanden vd injectoren bij een (late) 940? | Stevves | 2 | 12.678 |
2 July 2014, 02:00 Laatste bericht: Stevves |
|
940 2.3 htp waar op letten | lars | 7 | 5.031 |
5 April 2012, 20:22 Laatste bericht: lars |
|
Waar kan ik vinden wat voor blok er in mijn turbo ligt? | 240Turbo84 | 14 | 10.199 |
20 December 2010, 23:59 Laatste bericht: mkbakker |
|
Waar kan ik wat turbo werk laten doen? | flip_21 | 1 | 2.477 |
18 August 2008, 13:42 Laatste bericht: PP! |
|
Waar haal je een turbo compressor vandaan? | Vaan | 5 | 4.685 |
11 September 2006, 12:53 Laatste bericht: LJ |