Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
The sky is the limit....
Je moet volgens mij als eerste de tekening van het produkt in cad/cam hebben, en aan de hand daarvan maakt men het programma.
En als je de grootte en vormen ziet is dit alles erg kostbaar.
Of het moeilijk is, weet ik niet, maar ik werk in een machinefabriek waar ze soms ook 3D-frezen.
Ben zelf lasser/lasrobotprogrammeur.
Antwoord
Het CAD gedeelte is het tekenwerk, CAM, Computer Aided(geholpen) Manufacturing(fabricage), is de freesaansturing. :Smile
Is het wel handig om dit eerst weer softwarematig te laten controleren, waarna het werkelijke bewerken van het materiaal pas begint. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
tussen ontwerpen en de CNC code genereren zit ook nog vaak het met FEM analyse kijken waar de zwakke plekken zijn, en dan nog eens her-ontwerpen. het maken van de CNC code zelf hoeft niet vaak meer, dat doet de computer in bepaalde gevallen. je moet wel zelf heel goed aangeven in welke volgorde en met welke gereedschappen, snelheden en dieptes er gefreesd gaat worden en nog heel veel andere zaken. erg lastig en er gaat makkelijk wat mis...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Je hebt natuurlijk CAD-CAM, de CAM is de koppeling tussen je 3d model en je CNC machine.

Leuk speelgoed!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
ik geloof dat ik nooit meer iets durf te posten van wat ik zelf gemaakt heb..................
wat een project zeg bij ofiengineering!!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)