24 March 2008, 13:00
Jelmar, heb jij er een andere uitlaat ondergezet, of heb je alleen een sierstuk erop gedrukt?
Volvo 740 tic '84.
Waar vind ik een dubbele uitlaat?
|
24 March 2008, 13:00
Jelmar, heb jij er een andere uitlaat ondergezet, of heb je alleen een sierstuk erop gedrukt?
Volvo 740 tic '84.
24 March 2008, 16:25
Ik heb er van alles onder gehad ;D
Op die foto, hing er een standaard pijp onder met een andere einddemper. geen overbodige herrie, wel lekkere grom als het er op aan komt. Verder heb ik nog een sidepipe gehad (rond 70 van voor naar achter, met 1 demper) wel gaaf op volle toeren maar lange ritten worden irritant. Ik heb ook nog hele tijd met een rechte pijp 80 gehad, met een HKS eind-demper, dat klonk superdik alleen beetje luid. ;D
25 March 2008, 00:00
kiek noe dan ja ,
u wordt daar op de wenken bedient! http://link.marktplaats.nl/157836668 de ene demper is weliswaar "blind" maar dat ga jij vast wel oplossen. en......de set komt zelfs uit de (volvo)familie
25 March 2008, 12:12
alles is mogelijk, maar ik zou gewoon een JT systeem eronder hangen. 3" met 2 dempers. komt wel alleen rechts onder de auto uit (passagierskant) dus moet je nog even creatief doen om het aan 2 kanten uit te laten komen (splitsing na de laatste demper, is wel plek voor denk ik). afgelopen weekend zon systeem onder een 940 gezet, na veel passen en meten en wat modificaties (3" kat ingelast en wat beugels aangepast omdat het niet mooi/helemaal niet hing) zat het mooi, klinkt ook erg goed, niet hard maar gewoon mooi (ik heb er niet mee meegereden, was wat laat geworden daarvoor).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
25 March 2008, 20:16
Bij die link krijg ik niets meer. Zou het ook mogelijk zijn om door een dubbele uitlaat meer vermogen te krijgen?
Volvo 740 tic '84.
25 March 2008, 20:29
bij mij werkt de link nog, anders even naar ;
marktplaats>auto diversen >onderdelen volvo>daar aangekomen intypen : "dubbele uitlaat" ik denk dat je er niet merkbaar meer vermogen mee krijgt,ik heb zelf bij mijn (diesel) een klep 1,5 mtr. na het spruitstuk dus voor de 2 dempers. deze kan ik zo zetten dat alle uitlaatgassen ongehinderd naar buiten kunnen bulderen. in een flinke klim eens geprobeerd wat er gebeurde bij klep ineens helemaal open; 0,0 resultaat (behalve een machtige brul) dus als je het zelf eens wilt proberen, haal je achterste demper er eens af en rij een blokje om,de beste methode is jezelf overtuigen.
25 March 2008, 20:59
Harry schreef:Zou het ook mogelijk zijn om door een dubbele uitlaat meer vermogen te krijgen? *stuurt deze post door naar het Golf GTI & Honda CRX forum* ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Ok, nu weer even serieus; je kan alleen wat vermogen winnen door van voor naar achter een grotere diameter pijp te monteren met de juiste dempers. En dubbele einddemper voegt helemaal niks toe, behalve meer gewicht. ![]()
25 March 2008, 21:03
ligt er aan als je geluidsvolume in vermogen uitdrukt wel ja. ;D
Voor de rest zou ik me niet blind staren op een vermogenswinst m.b.v. een dempertje. Daar is meer voor nodig. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
25 March 2008, 22:29
Jelmar schreef:Harry schreef:Zou het ook mogelijk zijn om door een dubbele uitlaat meer vermogen te krijgen? Hahaha, ja dat zouden daar zo kunnen zeggen. Misschien is een dubbele uitlaat toch niet zo'n prioriteit als het lijkt. Mocht de huidige uitlaat het begeven, dan wil ik toch wel serieus kijken wat er mogelijk is. Op Youtube staan ook wel filmpjes van mensen die hun uitlaat laten horen. Zo'n Simons bijvoorbeeld lijkt een prima uitlaat. Comfortabel rijden blijft echter wel het belangrijkst. Als ik naar Milaan ga, wil ik geen last hebben van een te aanwezig uitlaatgeluid. Ook moet het brandstofverbruik niet omhoog gaan.
Volvo 740 tic '84.
26 March 2008, 00:07
Een Simons op een gewone (niet turbo) 240 klinkt heel bescheiden. Je hoort bijna geen verschil.
Het spul past perfect! |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
740 grijs kenteken dubbele cabine?!? :o | hugo | 6 | 7.644 |
7 March 2009, 00:19 Laatste bericht: TheSaint77 |