Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TIPS: HOE KUNNEN WE ONZE BENZINEVERBRUIK VERBETEREN
Toevallig de 740 16V van eugene ?
Antwoord
Nope, beetje vreemde vraagprijs, geen interieur, gelast diff, halve verlaging. Wel goed onderhouden.
btw de 90+ is er!
Antwoord
Mja die hoef ik niet meer, mn custom spruitstukje is af, op de wastegate uitgang na.
Antwoord
Bossie schreef:Gisteren een 740 met B234 gekocht (gedeeltelijke ruil tegen de T5). Verbruik zal momenteel rond de 1:9 liggen met gecombineerd gebruik. Bedoeling is om dat richting de 1: 13 te krijgen en wat pk's te winnen.
Auto heeft nogal wat verbeterpunten door toch wel achterstallig onderhoud.
Verdelerkap lijkt wel erg 1990, dit gaat helaas ook op voor een hoop andere onderdelen. Daarom vandaag dan ook al flink wat vervangen.
Van het weekend moet er nog nieuwe olie in en nieuw oliefilter op, als daar tijd voor is. Dan de balansassen omzeilen en een 850 e -fan. Daarna wellicht nog de kat of een demper verwijderen.

Balansasriem is foetsie ;D
Nieuwe olie (5w40 vol synth) en filter na een flush.
Morgen komt de lambdasonde binnen. Na deze kleine beurt eens kijken hoe het verbruik is.

Wat nog moet:
E-fan
Uitlaat: in ieder geval de kat weg en misschien 1 demper. De originele lekt ook nog eens dus wie een 740 turbo uitlaat over heeft zonder kat, let me know!
Meer voorontsteking.
Grotere injectoren om op E85 te kunnen rijden.

Hopelijk kunnen de laatste twee modificaties ergens deze week plaatsvinden.
Antwoord
moet je Albert & Bram even polsen, hebben zo direct een goeie uitlaat Wink Wink Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
welke albert en bram?
Antwoord
Volvo200liefhebber @ Volvolvo.
Antwoord
Dat dacht ik al Smile
Antwoord
http://www.hicloneqld.com/products.html ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hiermee moet het wel lukken!
Antwoord
Ok nieuwe lambdasonde ( Bosch LS02) zit in de uitlaat. De motor loopt na het werk de afgelopen 14 dagen een stuk beter door de toeren en loopt rustiger stationair.
Had eigenlijk deze week al op E85 willen gaan rijden maar de injectoren zijn helaas nog niet binnen, de E85 conversie zal dan ook nog een weekje moeten wachten.
Ben wel best benieuwd hoe het verbruik momenteel is. Morgen moet ik een flink stuk rijden (waaronder veel snelweg), schat rond de 400 kilometer, vraag me af hoeveel liter benzine daarvoor nodig zijn.
Moet nog wel flink wat gebeuren, op zich niet erg want er is nog genoeg ruimte voor verbetering. Kleine dingen als een andere bobine en misschien een nieuwere ecu. De remmen lopen momenteel behoorlijk aan en dit maakt de auto zeker niet zuiniger.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke remschijven horen op onze Turbo's? henqui 3 2.882 9 May 2007, 21:13
Laatste bericht: henqui
  Tips voor revisie blok?? Muisje 7 6.047 6 March 2007, 13:14
Laatste bericht: daanheijn
  upgraden intercooler 240 >> goede tips gevonden Jw240 29 12.460 25 March 2006, 19:34
Laatste bericht: Robbert242DL
  Uitlaten en Remmen verbeteren kaasie 16 11.867 22 November 2005, 23:08
Laatste bericht: Ticcie

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)