Topics: 25
heb je gebrobeerd het zitje andersom te zetten, dus met rugleuning naar de voorzijde?
is ook veel beter ivm mogelijk nekletsel omdat het hoofdje niet naar voren schiet bij aanrijding achterop. in veel landen schijn je het zitje zò te moeten monteren.
succes ermee.
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Topics: 42
maxi-cosi moet zowiezo "andersom" geplaats worden, anders kun je 'm ook niet vastzetten
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 47
Postma 245 GL schreef:haha leuk, gister ook net de Maxi dinges gepast in de Volvo. Dat hoor je van te voren passen namelijk zodat je op hÃt moment niet voor verrassingen komt te staan, zeggen ze 
Achterin past ie idd niet, maar ff een verlengstukje tussen maken. En anders maar voorin, kan ik de kleine ook wat beter in de gaten houden en is voor ons ook wel zo gezellig als we met z'n 2en op stap zijn ;D
Eind maart,... dan gaan we het allemaal meemaken ;D
Maxi-cosi past inderdaad niet achterin. Dus die mocht voorin, en in de andere auto.
Maar andere merken wel hoor!
Zo kregen wij bij een Koelstra-kinderwagen een EasyBob zitje. Die paste wel gewoon! ;D
Dus die zat standaard achterin in de Volvo.
Is verder net zo goed als een maxi-cosi van het merk Maxi-cosi, minder duur en wel passend....
Inmiddels in de stoeltjes belandt, en die passen meestal wel.
Voor zitjes en maxi-cosi-achtigen: altijd even passen vOOr aanschaf!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Topics: 42
Had ik beter ook kunnen doen ;D
Bij ons maakt het gelukkig niet heel veel uit, k'rij bijna altijd alleen in de Volvo. Als we vaak met z'n tweeen (vrouw en ik) pakken we haar lease Megane en daar past ie wel achterin. Maar aangezien ik de kleine straks naar de oppas breng zal dat in de mijne gaan dus komt het stoeltje mooi naast mij! ;D
Wel zo gezellig!
Topics: 25
PP! schreef:maxi-cosi moet zowiezo "andersom" geplaats worden, anders kun je 'm ook niet vastzetten
je hebt gelijk :-X
ik ben in de war met een ander zitje
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Topics: 17
Zou deze gordelverlenger voldoende verlengen?!!
http://link.marktplaats.nl/151880403
Topics: 21
Dacht wel dat dit voldoende was. Ik kwam maar net iets te kort en veel was het in ieder geval niet. Je kunt de verkoper wel eens mailen/bellen waar hij het voor heeft gebruikt.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 2
[/quote]
Maxi-cosi past inderdaad niet achterin. Dus die mocht voorin, en in de andere auto.
Maar andere merken wel hoor!
Zo kregen wij bij een Koelstra-kinderwagen een EasyBob zitje. Die paste wel gewoon! ;D
Dus die zat standaard achterin in de Volvo.
Is verder net zo goed als een maxi-cosi van het merk Maxi-cosi, minder duur en wel passend....
Inmiddels in de stoeltjes belandt, en die passen meestal wel.
Voor zitjes en maxi-cosi-achtigen: altijd even passen vOOr aanschaf!
[/quote]
Op zoek naar een EasyBob dus.
Iemand nog ervaring met kinderstoeltjes? Maxi Cosi Tobi past prima in de Octaaf, maar in de 244 uit 81 met geen mogelijkheid. Overigens zijn mijn gordels voor en achter verschillend qua sluiting. :'(
Topics: 17
Zoals jullie zien is onze zoon alweer zeer geruime tijd de maxicosi ontgroeid (13 mnd).
Hij zit nu in een normaal Bobob autozitje.
Ik zet hem ook geregeld voorin als ik met hem op pad ga. Hierover krijg ik geregeld opmerkingen. Bij een aanrijding zou mijn zoon minder veilig zitten als achterin....
Is dat ook echt zo (bij onze volvo's)?