Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remmodificaties
Mijn voorste schijven van de 245 tic zijn nog redelijk maar ze moeten een keer vervangen want ze zijn aan de dunne kant.

Daarnaast bleeft eerst de rechterklauw wat aanlopen. Dat heeft Peter geprobeerd te fiksen en volgens mij doet ie t nu wel weer goed. Achter zit ook een klauw die af en toe hapert en wil blijven hangen. Deze is ook gangbaar gemaakt maar wil nog steeds niet altijd helemaal los. Dat merk je dan bij een verkeerslicht op een lichte helling. Maar het is al veeeeel beter dankzij Peter! Thanks!

Dus ik speel met de gedachte om de boel gewoon eens grondig te vervangen. En direct te verbeteren. Maar eerst is daar kennis voor nodig.

zo leek me dit wel wat:
[img width=749 height=600]http://personal.linkline.com/dbarton/042204-008_lo-res.JPG[/img]

S60R klauwen met S60R schijven (gemaakt door Brembo) maar dan moet ik meteen 17" monteren en passen de Virgo's zowieso never nooit niet meer. De conversie staat hier beschreven (scroll omlaag) en lijkt me niet al te moeilijk. Maar de kosten daarentegen...

Dus wellicht zijn er simpelere (lees goedkopere) oplossingen die ook zeer doeltreffend zijn? Wie heeft ervaringen? Volvo 850 T5R remmen/ 940T etc remmen???

"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
alle originele volvo remklauwen behalve de S60R/V70R kun je vergeten als je een 240 hebt. 240 heeft 4 zuiger vaste klauw. een mooie constructie die de andere wagens na de 240 niet meer hebben behalve dus de S60R/V70R. Die hebben 1 of 2 zuiger zwevend zadel. ik zou daar niet snel aan beginnen (zijn niet slecht dat zeker niet, maar een beetje een downgrade in technisch oogpunt)

Ik wilde zelf kijken of iets grotere 940 schijven (die zijn mss te dik) of de iets dunnere 740 turbo schijven passend te maken zijn. en dan de gewone 240 remklauwen gebruiken. moet je wel een (simpele) adapter maken voor de remklauwen, is ook weer veel werk en moet echt stevig zijn.

de remklauwen zijn relatief goedkoop bij de dealer hoor ik van de mensen in de USA. alles bij mekaar toch nog 500 euro zonder adapters oid maar dat is eigenlijk best goedkoop voor zon mooie setup. Zou ik ook graag willen maar nu totaal nog niet nodig en 17" wielen (mooie dan, tethys oid) en adapters en de remmen zelf zijn me nu even wat te duur .

De Mazdarati RX7 remklauwen met 740 schijven worden ook vel gebruikt in de US.

Ik zelf ga nog eens onderzoeken of die grotere 700/900 schijven passend te maken zijn. Dan met brembo Silverline schijven, goede blokken en staal omvlochten remleidingen. oh ja en zorgen voor wat betere luchtstroom naar de remmen. Dat lijkt me genoeg voor 95% van het rij-werk met een 200pk-ish 240, misschien wel meer.

zelf heb ik nu voor powerdiscs erop en die zijn ook weer net wat fijner, hapt wat sneller in de regen en ook wel iets merkbaar bij vlug een afritje pakken bij 150 km/h bergaf. Ik heb ze van ebay voor 42 euro gehaald met verzenden, was een lading met beschadigde doos.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
De originele remmerij is helemaal zo slecht nog niet, als je de juiste schijven en remblokken gebruikt. (een set staalomvlochten leidingen helpt ook).

Maar 500 euro voor een set S60R klauwen JW ?? (of bedoelde je andere klauwen??)
Antwoord
Jelmar schreef:Maar 500 euro voor een set S60R klauwen JW ?? (of bedoelde je andere klauwen??)

http://forums.turbobricks.com/showthread...light=s60r

$482 for two S60R calipers
$170 for two S60R rotors

TOTAL $652

dat is dan wel gereviseerde calipers geloof ik (via de dealer dus wel heel goed lijkt me). blokken zitten er niet bij.
Antwoord
maareuh de originele remmerij, althans schijven de schijven zijn toch al van Brembo...
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
@jw; ik ga er toch eens over informeren bij de dealer wat nu de prijzen zijn, ik vind $650,- namelijk geen geld. (in verhouding dan)

@simplicity; nee standaard is geen brembo, brembo levert wel vervangings-schijven voor de volvo's.
Antwoord
ATE is toch origineel?
Antwoord
Jelmar schreef:@jw; ik ga er toch eens over informeren bij de dealer wat nu de prijzen zijn, ik vind $650,- namelijk geen geld. (in verhouding dan)

dat is inderdaad erg goedkoop voor grote remmen. maar voor mij is dat 650$+wielen+2 spacers. dan gaat het heel snel richting de 1000 euro voor mij. losse brembo calipers gelijk aan de volvo versies (waar geen R op staat) kosten 400 euro per stuk ofzo

ik kan trouwens die silverline schijven niet vinden op internet, een zweed die afgelopen kerstvakantie hier was met sn 940 had ze en dat waren echt mooie schijfjes. zagen er stevig uit en het remde echt goed.
Antwoord
origineel spul is best aardig ja. Dus ik weet ook niet of ik wel ga prutsen ofzo. Ik wilde meer kijken wat er allemaal speelt. En als t niet te duur is en te doen is dan is er misschien wat te verbeteren. Anders doe ik t gewoon met betere vervangingsschijven en andere goeie blokken

en de R schijven en klauwen van de S60R/V70R zijn van Brembo als iemand dat bedoeld.

Ik heb volgens mij Girling op mn Volvo zitten. In de achterbak (onder de klep van het kompartiment) van de 245's kun je dat op de sticker aflezen aan een of andere letter. In Haynes staat dan of het ATE of Girling is. Dat heb ik eens opgezocht en bleek Girling te zijn. Vraag me alleen af of je ATE klauwen dan ook passen? Denk van niet. Is ook niet zo'n punt.

Op de site van die gast Barton welke ik aanhaalde mbt de R schijven enz heeft die gast t over Mintex blokken. Dat die dus heel goed zijn volgens hem. Kent iemand dat?

Verder heb ik gehoord van EBC/Ferrodo en natuurlijk Brembo. Maar ik zou bij god niet weten welke blokjes nou prima zijn voor straatgebruik en af en toe boenderen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Saint,

Het is jouw geld, dus hoe je het uitgeeft is geheel je eigen beslissing.
Alleen ik zou het niet doen. De standaard remmen zijn namelijk gewoon goed. Er valt nog genoeg winst te halem met (al genoemde) staal-gevlochten remslangen. Dat is echt een verschil! (ervaring met Scimitars, niet Volvo).
En goede remblokken. welk merk/soort type dar zijn de meningen over verdeeld.
Je wilt toch op de openbare weg rijden, niet op het circuit?
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)