Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prijs B20 Motorblok
Beste forumers.....

een overbuurman heeft een paar zeer mooie volvo's waaronder een 144. Helaas is een cilinder gaar van zijn B20 door een kapotte zuigerveer.
Nu zit deze persoon bij een volvo-club (weet even niet welke) en die hebben een "ruilblok" aangeboden (niet gereviseerd). Hiervoor zou die het niet misselijke bedrag
van 500 euro voor moeten betalen. Het mooie is dat het ALLEEN een onderblok is en alle overige onderdelen worden van zijn oude blok overgezet!

Bij deze 500 euro zijn de pakkingen t.w.v. 88 euro NIET inbegrepen en worden extra berekend. Boven deze kosten komt dan ook nog het arbeidsloon van 25 euro
per uur.

Naar mijn mening wordt mijn overbuurman behoorlijk afgezet. Vandaar dat ik jullie mening hier graag over zou willen weten. De klus en betaling staan gepland voor a.s.
maandag. Hopelijk kunnen we hem overtuigen dat dit gekkenwerk is en dat hij beter opzoek kan gaan naar een andere "club" of dat de prijs wordt aangepast.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten, Sander <br /><br />Volvo 480 GT Turbo '94 (verkocht)<br />Volvo 245 Turbo '83 (verkocht)<br />Volvo 240 Super Polar '91 (binnenkort te koop)
Antwoord
Ja,... klinkt duur. Mij is laatst een B23A blok aangeboden voor €300,- incl kop. Geen idee of dit te vergelijken is qua schaarste enzo,...

Probeer eens http://www.onderdelenzoeker.nl heeft mij al eens geholpen met het vinden van een kop. ;D

Suc 6
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Is (mijns inziens veels) te duur, (€ 500 voor alleen (ruil)onderblok, niet gereviseerd, ex pakkingen/uurloon)

check MP eens, ( Deze bijv. )

Heb je een compleet blok, proff. gereviseerd incl. alle toebehoren.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Waanzinnig duur, met een beetje geluk heb je een gebruikt onderblok met vergelijkbare condities op marktplaats voor 50 euro. Kijk daar de komende week eens dan komt er misschien wat voorbij.
Of bel volvoclassics en dries bakkenes (volvoklassiekers) en volvo140klassiekers eens, die hebben ook wel een en ander liggen.
Voor 500 euro kan je ook een sloop 140 of amazon kopen met blok.

Die ad van Rob is bijvoorbeeld heel interessant lijkt me zo op 't eerste gezicht.
Antwoord
Het scheelt wel als je vooruit kan werken. Ik ben al nu een B20A (compleet met automaatbak gekocht voor de lieve somma van 60 euro) aan het opknappen, geschiedenis minimaal. Tijdje stilgestaan, tot nu toe een uitgedroogde waterpomppakking vervangen. Hij heeft al gedraaid, de aarde schudt en de hemelen gaan open als ik gas geef dus dat zit wel goed. Op een dag scheidt mijn B20 ermee uit en heb ik vast een vervanger.

Maar goed, het kan zijn dat de nokkenas een beetje aangeroest was, door de geharde laag heen en dan is-ie snel weg. Je probeert eens wat. Nieuwe A nokkenas kost 100 euro.

Als hij meerdere Volvo's heeft ie tijd zat lijkt me.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
ik heb een hele amazon gekocht voor iets meer dan dat. met B20A, loopt op loodvrij al. blokje is nog heel goed. 500 euro lijkt me erg erg duur zeker als de pakkingen en het werk er niet bij zitten. vertoont weinig good-will van de verkoper.

Marc1970 schreef:Maar goed, het kan zijn dat de nokkenas een beetje aangeroest was, door de geharde laag heen en dan is-ie snel weg. Je probeert eens wat. Nieuwe A nokkenas kost 100 euro.
nieuwe R nokkenas kost 60 euro ex verzenden iirc Smile (mss ook een goede optie)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Prijs van een gebruikt blok gaat al gauw
naar het nivo van een flesje wijn ( Aldi ! ) / kratje bier .
500 euro is een beetje te gek...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
€ 300.-/€350.- is niet meer dan normaal, let wel: VOOR HET HELE BLOK!!
€ 500.- voor onderblok is bullshit, heb er nog wel eentje (B20A) compleet liggen, moet even checken maar voor kleine € 350.- zou je die mogen hebben ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Ben zelf ook wel benieuwd welke club dat is.
Inderdaad Euro 500 is belachelijk veel NOOIT doen.
Koop dan bij gerenommeerde bedrijven een kompleet Ruilblok, HELEMAAL compleet. Ben je wel duurder uit, maar dan heb je ook wat.
Of koop voor heel weing een oud blok en ga dat zelf revisren, is nog leuk werk ook.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Antwoord
Nou print deze pagina uit, lijkt me voldoende om je buurman mee te overtuigen.
Ben ook wel benieuw welke club die aanbieding heeft gedaan, dan word ik er iig geen lid van Wink
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verf motorblok Volvo240 3 503 14 April 2025, 08:28
Laatste bericht: Dopski
  soorten motorblok in welke volvo's volvofreak898 12 68.323 8 August 2013, 00:11
Laatste bericht: volvofreak898
  Gangbare prijs voor M46 (OD) Bassius 19 8.127 1 May 2008, 09:47
Laatste bericht: edwin
  Nieuw prijs Super polar volvorider 18 11.656 28 May 2006, 15:11
Laatste bericht: geestschrijver

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)