Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kentekenplaten
Normaal gesproken moet je aangifte doen (eigenlijk alleen verplicht bij verlies kentekenbewijs zelf) en nieuw platen halen met een 1'tje erop als ik t goed gelezen heb. Kentekenbewijs kost 29,50 plus de kosten van een nieuw nummerbord, plus het is jammer van die 1 op je plaat/kentekenbewijs.

Hoe zit dat bij oldtimerplaten?
Ik kan volgens mij ook gewoon naar een kentekenplaatzaak gaan en blauwe platen bestellen voor een aanhanger:

http://www.rdw.nl/nl/beroepsvervoer/de_k...gwagen.htm
Antwoord
Zuur!

Kenteken auto Kenteken Aanhanger
Geel Wit
Blauw Blauw

Het is dus mogelijk om onbeperkt blauwe platen te laten maken denk ik.
Antwoord
Blauwe platen mag je laten maken zo vaak en zo veel je wilt. Ze waren niet eens geinteresseerd in mijn kentekenbewijs.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Mooi! gelijk een goeie reden om mooie platen te laten maken, opgedrukte letters.
Antwoord
En dan bewaar je die ene voor het geval je ooit een aanhanger moet trekken. Probleem opgelost zonder onnodige kosten, gezeik of lelijke extra cijfertjes.
Antwoord
psies.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Hoe zit dat bij oldtimerplaten?
Ik kan volgens mij ook gewoon naar een kentekenplaatzaak gaan en blauwe platen bestellen voor een aanhanger:
http://www.rdw.nl/nl/beroepsvervoer/de_k...gwagen.htm

Heb de blauwe platen ook gewoon online besteld, geen probleem.
De gele platen heb ik dus ook nog gewoon liggen...

Toch nog iets over de aanhangerplaten:
die moeten wit zijn! ook al heeft de auto blauwe platen!

In de rdw link hierboven:
Historische aanhangwagens van meer dan 750 kg mogen een donkerblauwe kentekenplaat met witte letters gebruiken. Onder historische aanhangwagens vallen in dit verband alle aanhangwagens die voor 1 januari 1978 in gebruik zijn genomen.

Geld ook voor lichtere aanhangers, maar die zijn niet geregistreerd, en dus niet officieel van voor die datum.

Kortom, blauw op de auto, en (bijna) altijd witte op de aanhanger...
Maar ook witte kun je gewoon bijbestellen, dus ook geen probleem.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Citaat:Als het trekkend voertuig een donkerblauwe kentekenplaat voert, dan mag de aanhangwagen lichter dan 751 kg (hoeft geen historische aanhangwagen te zijn) ook voorzien zijn van een donkerblauwe kentekenplaat. De kentekenplaat voert dan het kenteken van het trekkend voertuig.

Citaat van de RDW site, die mogen gewoon blauw hebben staat er.
Antwoord
Inderdaad Drik
Bartju, wat jij bedoeld is in eerste instantie bedoeld voor normale niet-odltimers met een klassieke aanhanger.
Antwoord
ja mijn ama heeft nu ook verse 'luxe' blauwe na de aanrijding. En inderdaad dat is makkelijker dan gele platen. Gek eigenlijk.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Andere kentekenplaten jos evers 10 7.379 3 September 2006, 15:49
Laatste bericht: Jaco

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)