Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
volvo 262c: silver met zwart in andere kleur!!
Sander van Buiten schreef:Croc, ik zou m gewoon zilvergrijs houden................
Maar dat blauw is wel een mooie kleur!

Aangezien deze 262 naar ik begrepen heb een gezonde carosserie heeft(wat zeldzaam is), zou ik ook zeker voor origineel gaan.

Als er zowel aan de binnen- als buitenzijde een hoop gelast en geslepen zou moeten wordendan zou ik misschien ook voor blauw of zwart kiezen (wel originele Bertonekleur!).In dat geval zou je toch al een hoop dingen moeten demonteren.

Vaak wordt onderschat wat er bij komt kijken als je een auto een volledig andere kleur wilt geven (ervan uitgaand dat je het GOED wil doen/laten doen).
Antwoord
killercroc schreef:iemand nog een goed idee....., Als de volvo 262 binnenkort klaar is laat ik hem ook op nieuw spuiten. Maar nu wil eigenlijk wel een andere kleur.... Ik weet dat het niet origineel is dan, maar ik dacht zelf aan die lichtblauwe metallic kleur van volvo en dan met zo'n zwart dakje.... :wink:

Ik zou het persoonlijk zonde vinden, ook al is dat bluw origineel.
Vergeet ook niet dat als je de auto verkoopt de nieuwe eigenaar precies kan zien dat de kleur niet origineel meer is en de verkoopprijs dus lager zal worden!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
hoe dat zo? Als je de kentekenpapieren niet laat wijzigen bedoel je?!
79-er 242 GT B23e
Antwoord
Ik geloof niet dat de verkoopprijs lager zou zijn als ie zo mooi blauw zou zijn. Tja origineel...., ik ga er gewoon dagelijks in rijden en ga er gewoon proberen een hele mooie bak van te maken..... Gespoten worden moet ie trouwens zowieso. De lak is erg dof en de buitenste laklaag bladdert helemaal af..... Ik vind die blauwe kleur gewoon echt 'gaaf'en dat bij zo'n pooierbak als de 262c, Tongue

Zo lang ik me er straks in mag vertonen op een rit, vind ik het best.... :wink:
____________<br />volvo p1800s 1968<br />volvo 262c 1978 (under construction)<br />volvo amazone GT 1968
Antwoord
killercroc schreef:Ik geloof niet dat de verkoopprijs lager zou zijn als ie zo mooi blauw zou zijn. Tja origineel...., ik ga er gewoon dagelijks in rijden en ga er gewoon proberen een hele mooie bak van te maken..... Gespoten worden moet ie trouwens zowieso. De lak is erg dof en de buitenste laklaag bladdert helemaal af..... Ik vind die blauwe kleur gewoon echt 'gaaf'en dat bij zo'n pooierbak als de 262c, Tongue

Zo lang ik me er straks in mag vertonen op een rit, vind ik het best.... :wink:

Je bent de 8e januari van harte welkom!! En als je je beter voelt in een blauwe, groot gelijk gewoon doen. Ik zeg eerlijk dat ik een auto die niet origineel de juiste kleur heeft niet zou kopen.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Als ie tegen die tijd helemaal klaar is zal ik er bij zijn.........

Ben er nog niet helemaal uit....., maar ik het lijkt me wel leuk om zo'n kar toch een beetje te 'customizen'. Moet toch de komende jaren mijn dagelijks vervoer worden....

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem zelf ook niet gekocht zou hebben als ie die kleur al had. Alleen al omdat ik niet zou weten wat er onder zit. Maar aangezien ik hem zelf al zowat helemaal uit elkaar gehad heb, en ik de staat weet van alles....., wil ik de auto och helemaal naar mijn eigen smaak maken....
____________<br />volvo p1800s 1968<br />volvo 262c 1978 (under construction)<br />volvo amazone GT 1968
Antwoord
killercroc schreef:...wil ik de auto toch helemaal naar mijn eigen smaak maken...
En zo moet het :wink: !!!
Antwoord
tsja, ik ben het wel met Robbert eens: ik zou 'm ook de originele kleur laten houden. Ik heb ook zitten twijfelen bij mijn turbo (die wel helemaal gestript is, dus het zou kunnen....), maar hou 't toch bij zilvergrijs, hoewel ik zwartmetallic mooier vind. Oftewel: bij mij gaat originaliteit in dit geval boven een mooiere kleur. Maar da's natuurlijk een hele persoonlijke keuze.

Je kunt trouwens de originele kleur adhv de kleurcode op je typeplaatje achterhalen. En ik denk dat het idd niet waardebevorderend werkt als je 'm een andere kleur geeft.

Heb wel pas een zwarte gezien zonder dat lelijke vinyl en zag er wel erg strak uit! Dan nog een paar 17' Polaris velgen eronder 8)
Antwoord
He Ticcie, helemaal zwart is origineel, DUS dat mag dan weer wel! :wink:
Ik ben het verder helemaal met je eens. Heb mij 264 ook weer in de originele groene kleur laten spuiten terwijl ik dat ijsblauw mooier vind.
Voor mij liever origineel!

Over ijsblauw en 262's gesproken: kijk voor de gein eens bij het register onder 'vloot'. Staat een wel heel mooie blauwe 262! (met Amerikaanse neus, maar toch). Staat ook voor een erg lullig optrekje met op de achtergrond nog een XJ (series I of II, Divadi??)
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Nummero hoeveel; anders moe'k zo lang zoeken Tongue ?!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  KLeur van mijn 262coupe volvoman0_0 94 107.533 12 July 2009, 09:11
Laatste bericht: volvoman0_0
  Laatste aanwinst een 262C smorebrod 6 11.039 5 July 2009, 13:12
Laatste bericht: smorebrod
  Volvo 262 Bertone op eBay jos245 8 13.549 18 March 2008, 16:51
Laatste bericht: geestschrijver
  VERPLAATST: Volvo 262C TE KOOP Jelmar 0 5.661 18 March 2008, 01:58
Laatste bericht: Jelmar
  voorruit volvo 262c koningbertone 9 15.807 22 August 2006, 23:17
Laatste bericht: koningbertone

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)