Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remdrukverschil
Na wat zoekwerk hier op het forum kan ik het niet vinden, dus dan maar zo. Tongue

Ik heb 1 remklauw voor eraf gehad omdat de zuigers vast zaten. Dit is weer opgelost, daarna de boel weer gevuld en ontlucht.
Tot zover geen probleem, maar dan....
Als ik nu rem gaat het lampje remdrukverschil branden en als ik de rem ingedrukt hou, zakt het pedaal nog een klein beetje en gaat het lampje uit. :o
Ik heb al drie keer opnieuw ontlucht, maar er komt geen lucht meer uit het systeem. :-\
De auto remt ook gewoon goed en trekt ook niet scheef bij plotseling doorremmen.
Ik zit nu te denken aan de hoofdremcilinder, maar geeft dat deze symptomen?

Wie, o wie?? ??? ???
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Je moet tijdens het ontluchten officieel dat schakelaartje eraf halen (met engelse maat steeksleutel).
Na het ontluchten kan het er weer op.

Zo werkt het bij de 140, bij de 240 zal er niet veel veranderd zijn.
Antwoord
De 240 heeft een andere drukverschilmeter dan de 140. Maar ze registreren allebei het drukverschil tussen beide circuits (1 circuit = helft beide voorremmen en een achterrem). Aangezien beide circuits op beide voorremmen werken, zal de auto niet meteen van voren scheef gaan trekken.
Wat je wel zou kunnen doen is remmen op een nattige/zanderige weg en kijken of allebei de achterwielen gelijk remmen.

Had je bij het klauwwisselen de pedaal iets ingetrapt? Dan kan er minimaal vloeistof ontsnappen en ben je meestal gauw klaar. Zo niet loopt het halve remvloeistofreservoir leeg en heb je veel (VEEL) lucht.

Van ontluchten met de pedaal kan de hrc kapot gaan, de pedaal zakt dan langzaam door tot op de bodem.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik had bij de klauw eraf halen griptangen op de remslangen gezet om deze dicht te knijpen.
Ik heb wel eventjes ontlucht met het pedaal, (omdat ik het hulpstukje wat ik heb gemaakt om te ontluchten met de compressor, even niet kon vinden :-[), maar het pedaal zakt niet door tot op de bodem.
Als ik een beetje stevig trap, dan voel je druk en als je dan het pedaal vasthoud, zakt het nog een klein beetje. Op het moment dat het pedaal stopt met zakken, gaat ook het lampje uit.
Als ik rustig rem gaat het lampje niet aan.
Ook niet als ik rustig aan steeds harder ga remmen.
??? ??? ???
Antwoord
Een klein breukje in de remslang? Eigenlijk zijn griptangen te scherp voor remslangen.
Antwoord
Dan zou het pedaal toch door moeten zakken naar de bodem?
Antwoord
Stel dat een of twee draadjes van de koordlaag gebroken is dan gaat de slang daar even een beetje zwellen (=drukverschil) tot het zwellen gestopt wordt door de resterende intacte koordlaag, drukverschil weg.

Mwaah, kweenie of dit natuurkundig verantwoord is.
Antwoord
Nee, dat geloof ik ook niet helemaal Tongue

Hoe langer ik er over nadenk en alle (on)mogelijkheden overpeins, hoe meer ik tot de conclusie kom dat er eigenlijk maar 1 antwoord is:

Toch nog maar een keer ontluchten en dan op mijn dooie akkertje en volgens de voorgeschreven volgorde :-\
ik kan me niets anders indenken dan dat er toch stiekum nog ergens een luchtbelletje hangt.
op het moment dat die samengedrukt is, stopt het pedaal met zakken.
Antwoord
Dat zou ik denk ik ook doen, en dan een hele kan DOT4 een paar keer door de leidingen duwen.
Antwoord
??? ??? ??? ??? ???
Schiet mij maar ik een cond**m
??? ??? ??? ??? ???

Probleem is weg, verdwenen.
Gister onderweg naar de VKB ging het lampje af en toe nog branden, op de terugweg niet meer.
Vandaag ook heen en weer geweest naar de VKB en geen lampje meer gezien.

Wie het weet mag het vertellen??

Ikzelf verdenk 1 zuiger in de remklauw die ik gangbaar gemaakt heb van iets zwaarder naar buiten komen, dus dat hij iets meer tijd nodig had om het remblok tegen de schijf te drukken.
Dat zou het nazakken van het pedaal verklaren.
Nu het spul weer een paar keer heen en weer geweest is. is het zwaardere lopen verdwenen en is er geen verschil meer met de andere zuigers, waardoor het lampje uitblijft.

??? ??? ??? ??? ???
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)