Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
Olie etc is gecontroleerd en vervangen. Filters ook.
Hij slipt wanneer hij net is ingeschakeld en ik gas geef.
Na 30 seconden kan hij pas het volledige vermogen aan, dit is toch niet gewoon? het OD lampje blijft gewoon branden het voelt ook niet of hij uitschakeld.
Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
tja. als alles gechecked is, en je relais (wat vaker kapot gaat dan de OD zelf) is goed..dan kan het je OD zijn idd.
Maakt jou cardan soms veel lawaai? Veel caravan of karren mee getrokken?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ik heb nu zelf dit probleem ook al een keer meegemaakt
hij slipt gewoon in z'n od als je dan even gasloslaat en dan na 10 sec weer gas geeft niets aan de hand
kan het niet de solenoid zijn ofzo het oliepeil is in orde en ook de aansturing dus het relais enzo
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
Na veel vijfen en zessen ben ik ervan uitgegegaan dat het een versleten voering is geweest of een versleten oliepomp.
Het probleem werd namelijk steeds erger. Op de terugweg van een tochtje naar Frankrijk hield hij er helemaal mee op...
De filters ed had ik al laten reinigen speciaal spul erin om e.e.a. te reinigen, het mocht allemaal niet baten. Om verder kosten te vermijden en daarna tot de ontdekking te komen dat hem toch moest laten reviseren/ vervangen. heb ik meteen maar voor dat laatste gekozen. De Volvo beurs zat er toevallig ook net aan te komen. Daar heb ik een door Volvo gereviseerde OD gekocht van een duitse man. Die werkt helemaal goed!! Heerlijk! Voor 350 Euries. (obv ruil overigens).
Hij staat ook op ebay:
http://stores.ebay.de/b-v-g-Volvo-Neu-Gebrauchteile
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
en hoe vervang je zoiets moet dan de bak uit elkaar of kan je hem er zo vanaf schroeven?
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
Het schijnt een niet zo fijn klusje te zijn... Ik heb het de garage laten doen...
Casper
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Volgens mij zit de overdrive gewoon met vier dikke bouten vast op de versnellingsbak. Gewoon met een priesas geloof ik. Lijkt mij niet zo moeilijk te vervangen. Echter wel rekening houden met een nieuwe pakking, omdat de olie van de versnellingsbak via open verbinding tussen beiden de overdrive smeert.
Ikzelf heb echter nog de vraag of er mensen zijn met het schema van de bedrading van de overdrive. Het gaat hierbij om de kabelboom met een relais en dus een drukknopje in de pook. Met schakelaar heb ik zelf wel al gevonden, maar met relais niet. Ik mis namelijk een draad in mijn kabelboom die ik niet meer kan plaatsen.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
het schema zit op de mail
Volvo S70R B5234T4 M59
dit klonk gewoon als eeen OD die aan zn eind was. heeft niks met vermogen te maken.
een gezonde OD kan echt heel wat pk& KOPPEL (koppel is het belangrijkste, niet peekaas, koppel sloopt dingen) hebben. alleen wel eventjes koppeling intrappen he....
en niet volgas knallen knopje indrukken.
want dan is het zelfs met 100pk/ 120nm zo kapot.
350 eu is nogal wat. ik heb een bak op de kop getikt voor 50 eu incl. goede OD.
maar zelfs zonder OD haalde ik 1 op 9.5 ;D ;D ;D
Berichten: 55
Topics: 11
Lid sinds: Aug 2005
Dit ging dan ook wel om een kompleet, door Volvo, gereviseerde OD! Ik ben er dus voor de volgende 300.000 kilometers wel vanaf!
______________________________________
<br />940, 1997
<br />www.kunstconstructie.nl