Topics: 4
Die turbo is door ET bij atpturbo besteld volgens mij, dus moeten er zusjes te koop zijn.
verder, grrrrrr, airco-condensor kapot en de een probleem met de koppeling (pedaal blijft hangen, cylinder kapot).
Hopelijk komt de verkoper over de brug, die airco onderdelen zijn achterlijk duur.
en hoe staat het met de 940?
Jelmar schreef:en hoe staat het met de 940?
Helemaal niets aan gedaan, door flink wat prive-ellende 0 energie over.
En eerst moeten er euros richting de airco (condensor kapot) en de koppeling, pedaal blijft hangen als het warm is.
Verder moet ik nog steeds onderdelen verzamelen, maar weer, geen puffff.
Sterker nog, volgens mij heb ik er al een maand niet meer in gereden, hmm , niet goed..
Topics: 22
naja sterkte!
eerst maar de comfort dingen oplossen
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Toch maar een lijstje upgrade-prijzen gemaakt, valt een beetje tegen. Sommige dingen zijn ook nog guestimates, zoals het werk.
Plus deze lijst gaat ervan uit dat LH2.4 alles aankan. Als er MS op moet wordt het nog duurder.
Even achter de oren krabben. Misschien een beetje te zot als hobby auto.
Even nadenken of het slim is 'm te houden.
Sorry voor de onleesbare "tabel" Ik heb geen idee hoe ik het netjes in deze post krijg.
1e kolom getallen, wat ik denk te moeten uitgeven, 2e kolom, wat ik al uitgegeven heb..
Dat, plus 700-nog-iet euro om airco en koppeling te fixen.
Chippies Fredrik Turbobriks 200 200
EZK ebay 35 35
Downpipe/uitl jt-tuning 450
racekat ?? 150
Schokbrekers Koni 460 460
veren Intrax 215 215
Instal koni 175 175
A-pilar-pod 25 25
Intercooler Ford RS500 300
Turbo 600 600
MAF 960 of saab 25 25
Veerpootbrug
Anti-sway bar IPD
A/F ratio ET 250
Wielen + banden 700
nokkenas 200
Siliconen slangen 100
Intake? 100
Waterinjectie 250
BOV 200
Drijfstangen 425
Injectors 46lb 130 130
Fuel press. Regulator cosmoracing 150 150
Werk 1250
6390 1735
die t3/t4 turbo was toch voordeliger ?
blijft een hoop geld...
maar je krijgt er iets gaafs voor terug!!
denk er rustig over na.
mocht de auto of onderdelen weggaan hoor ik et graag :-[
niet leuk om te horen; maar dan kan het iig nog naar een liefhebber
Jelmar schreef:die t3/t4 turbo was toch voordeliger ?
blijft een hoop geld...
maar je krijgt er iets gaafs voor terug!!
denk er rustig over na.
mocht de auto of onderdelen weggaan hoor ik et graag :-[
niet leuk om te horen; maar dan kan het iig nog naar een liefhebber
Turbo was voordeliger, maar ik tel de wastegate en de actuator (plus een verlengstukje en bouten) ook mee.
Zojuist weer eens in de 940 gereden, maar dat rijdt toch wel erg goed hoor. wat dat betreft is de V40 leuk (en ziedend snel inmiddels), maar een 940 (zeker met de koni's en de intraxen) zit toch in een andere klasse.
De gerepareerde airco doet het ook beter dan de V40 airco (die ook net gecontroleerd + gevuld is).
De koppeling werkt ook erg goed, grijp lekker snel aan.
Maar zekers, als ik besluit te stoppen, dan bied ik alle spullen (incluus auto) eerst hier te koop aan.
De toyota (van mijn vrouw) moet gewoon weg, maar ik moet haar nog "even" daarvan overtuigen.
een 940 is erg leuk, heb er inmiddels zelf ook eentje bij ;D haha
Topics: 22
uitlaat is toch 350 van JT....? op speektuning.nl...
op
http://www.biltema.se heb je ook best goedkope verlagingsveren enzo, allemaal net iets goedkoper spul.
Misschien is de JAW (diy) wideband wat? 130 euro voor display met sensor, stekkers, kastje enzo als je van zelf knutselen houd. Of ie goed is kan ik binnenkort testen, ik heb em besteld.
als je stap voor stap een upgrade doet kun je misschien wel goedkoper dingen kopen als je rustig er naar zoekt, mja dat zal je wel weten
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
w.b. de uitlaat:
Ik wil wel graag 2 dempers, dus jt = 400 euro maar dan moet je je originele kat gebruiken. De katvervanger is 50 euro.
Gele koni's en intrax verlagingsveren zitten er al onder. En ie rijdt echt prima, dat moet ik zeggen.
Waar ik het meeste van baal is dat ik zo weinig zelf kan en dat komt voornamelijk door het feit dat ik geen garage heb. Adhv haynes het blok openrukken en zelf drijfstangen + de nokkenas vervangen zou best moeten lukken, maar niet in een dag. Ik moet 'm in alle rust open kunnen maken en dagen/weken later pas klaar zijn, maar ja, op straat is dat niks.
De prijs v/d onderdelen gaat op zich wel. PLX devices wideband voor 250 is niet te veel. JAW zou ook wel wat kunnen zijn. Maar ik kijk ook naar RICE (zelfde maker) om als wideband + boost controller. 400 PK met een MBC lijkt me niet slim. Of MS............
Ook zal b.v. de uitlaat voorzien moeten worden van een aansluiting voor de wideband. Kwestie van een beetje lassen, maar ja, dat moet je wel kunnen......
Klopt idd dat niet alles in 1 keer moet.
Blijft lastig, het is echt een geweldige bak, meer auto dan een V40.