23 July 2007, 22:17
Hallo allemaal, hier met Gerard, en ik heb het volgende probleem. :'( :'(
Nadat er (door een goede bekende (Ruud)
en tevens buurman van mij) een grote beurt is gedaan aan mijn volvo 264 GLE staat hij in de schuur vanwege het extreem hoge benzineverbruik.
De oorzaak hiervan kunnen we niet vinden. De 6 infectoren zijn vernieuwd, ontsteking en timing zijn inorde. Ook de druk van de brandstofpomp en de andere drukken die naar de injectoren zijn goed. De koudstartinjector werkt zoals het moet (dus alleen bij koude motor).
Zelf heb ik er helaas geen verstand van (tenminste nu nog niet), en afgelopen zaterdag heb ik Funsdaf er nog even bijgehaald die me ook nog enkele tips gaf. (Funs nog bedankt voor de hulp en spontaniteit!!
) Daarbij kwam ook nog aan het licht dat er twee brandstofleidingen verwisseld waren (iets wat ik aan mezelf te danken heb >
). De leidingen heb ik weer op de juiste manier gemonteerd, en ik meende toen dat het beter was, maar helaas.
We zijn nu aan het denken om de verdeler van de brandstof te verwisselen (de juiste naam van dat ding weet ik niet ???), maar ik bedoel daar waar de benzine vanuit de brandstoffilter naar de injectoren verdeeld wordt.
Als ik dat verdeelblok demonteer kan ik zien dat er benzine onder langs de plunjer gelekt heeft. Of het veel is weet ik niet (kan ik me haast niet voorstellen). Is dat normaal?
Volgende vragen heb ik nu:
Wat kan de oorzaak zijn van zo'n hoog verbruik?
Kan zo'n brandstofverdeelblok hiervan de oorzaak zijn? Zo ja, kan zo'n ding gereviseerd worden, of kan ik beter een gebruikt exemplaar op de kop tikken, en nog beter wie heeft er zoiets liggen zodat ik kan testen of dat wel de oorzaak is van het probleem? (Stilaan is het een dure grap aan het worden).
Waar moet ik nog extra aandacht aan besteden wat misschien over het hoofd is gezien?
Spui jullie voorstellen en ideen maar zodat ik weer snel met een blij gezicht kan gaan toeren want ik heb de koets ook dringend nodig voor mijn werk. Tot hoors!
Nadat er (door een goede bekende (Ruud)
en tevens buurman van mij) een grote beurt is gedaan aan mijn volvo 264 GLE staat hij in de schuur vanwege het extreem hoge benzineverbruik.De oorzaak hiervan kunnen we niet vinden. De 6 infectoren zijn vernieuwd, ontsteking en timing zijn inorde. Ook de druk van de brandstofpomp en de andere drukken die naar de injectoren zijn goed. De koudstartinjector werkt zoals het moet (dus alleen bij koude motor).
Zelf heb ik er helaas geen verstand van (tenminste nu nog niet), en afgelopen zaterdag heb ik Funsdaf er nog even bijgehaald die me ook nog enkele tips gaf. (Funs nog bedankt voor de hulp en spontaniteit!!
) Daarbij kwam ook nog aan het licht dat er twee brandstofleidingen verwisseld waren (iets wat ik aan mezelf te danken heb >
). De leidingen heb ik weer op de juiste manier gemonteerd, en ik meende toen dat het beter was, maar helaas.We zijn nu aan het denken om de verdeler van de brandstof te verwisselen (de juiste naam van dat ding weet ik niet ???), maar ik bedoel daar waar de benzine vanuit de brandstoffilter naar de injectoren verdeeld wordt.
Als ik dat verdeelblok demonteer kan ik zien dat er benzine onder langs de plunjer gelekt heeft. Of het veel is weet ik niet (kan ik me haast niet voorstellen). Is dat normaal?
Volgende vragen heb ik nu:
Wat kan de oorzaak zijn van zo'n hoog verbruik?
Kan zo'n brandstofverdeelblok hiervan de oorzaak zijn? Zo ja, kan zo'n ding gereviseerd worden, of kan ik beter een gebruikt exemplaar op de kop tikken, en nog beter wie heeft er zoiets liggen zodat ik kan testen of dat wel de oorzaak is van het probleem? (Stilaan is het een dure grap aan het worden).
Waar moet ik nog extra aandacht aan besteden wat misschien over het hoofd is gezien?
Spui jullie voorstellen en ideen maar zodat ik weer snel met een blij gezicht kan gaan toeren want ik heb de koets ook dringend nodig voor mijn werk. Tot hoors!
264GLE 1981

en de Smurfette (GL Automatic) uit 78
![[Afbeelding: shockedy.gif]](http://img192.imageshack.us/img192/8264/shockedy.gif)