Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Benzineverbruik 1 op 1
#1
Hallo allemaal, hier met Gerard, en ik heb het volgende probleem. :'( :'(

Nadat er (door een goede bekende (Ruud) Smile en tevens buurman van mij) een grote beurt is gedaan aan mijn volvo 264 GLE staat hij in de schuur vanwege het extreem hoge benzineverbruik.

De oorzaak hiervan kunnen we niet vinden. De 6 infectoren zijn vernieuwd, ontsteking en timing zijn inorde. Ook de druk van de brandstofpomp en de andere drukken die naar de injectoren zijn goed. De koudstartinjector werkt zoals het moet (dus alleen bij koude motor).
Zelf heb ik er helaas geen verstand van (tenminste nu nog niet), en afgelopen zaterdag heb ik Funsdaf er nog even bijgehaald die me ook nog enkele tips gaf. (Funs nog bedankt voor de hulp en spontaniteit!! Wink) Daarbij kwam ook nog aan het licht dat er twee brandstofleidingen verwisseld waren (iets wat ik aan mezelf te danken heb >Sad). De leidingen heb ik weer op de juiste manier gemonteerd, en ik meende toen dat het beter was, maar helaas.

We zijn nu aan het denken om de verdeler van de brandstof te verwisselen (de juiste naam van dat ding weet ik niet ???), maar ik bedoel daar waar de benzine vanuit de brandstoffilter naar de injectoren verdeeld wordt.
Als ik dat verdeelblok demonteer kan ik zien dat er benzine onder langs de plunjer gelekt heeft. Of het veel is weet ik niet (kan ik me haast niet voorstellen). Is dat normaal?

Volgende vragen heb ik nu:
Wat kan de oorzaak zijn van zo'n hoog verbruik?
Kan zo'n brandstofverdeelblok hiervan de oorzaak zijn? Zo ja, kan zo'n ding gereviseerd worden, of kan ik beter een gebruikt exemplaar op de kop tikken, en nog beter wie heeft er zoiets liggen zodat ik kan testen of dat wel de oorzaak is van het probleem? (Stilaan is het een dure grap aan het worden).

Waar moet ik nog extra aandacht aan besteden wat misschien over het hoofd is gezien?

Spui jullie voorstellen en ideen maar zodat ik weer snel met een blij gezicht kan gaan toeren want ik heb de koets ook dringend nodig voor mijn werk. Tot hoors!
264GLE 1981
Antwoord
#2
lijkt me duidelijk:
last van je infectoren ;D ;D ;D ;D ;D
Citaat:De oorzaak hiervan kunnen we niet vinden. De 6 infectoren zijn vernieuwd, ontsteking en timing zijn inorde
maar is je benzineleiding wel in orde?
en je retour??
en je beide benzinepompen?
automatische choke in orde?
hoe hoog loopt ze stationair?
verdeelkap, rotor,kabels, luchtfilter,bougies OK?
juiste afstand bougies??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#3
en je LMM??(luchtmassameter?) :-\
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#4
Ik ga voor een brandstoflekkage.
Probleen is alleen dat zoveel lekkage simpel te zien moet zijn :-\
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#5
Peter Timmer schreef:Ik ga voor een brandstoflekkage.
Probleen is alleen dat zoveel lekkage simpel te zien moet zijn :-\

Ja en zeker als ie 1 op 1 rijd, waar blijft het dan, de uitlaat uit? anders moet je het toch duidelijk ruiken!

244 GL D6 aut. 1981 ,[Afbeelding: img00121d.jpg] en de Smurfette (GL Automatic) uit 78 [Afbeelding: foto00631k.jpg]
Antwoord
#6
Kan het niet zijn dat de retourleiding dicht/verstopt zit, waardoor de pomp zoveel druk opbouwd dat het door de injectors sijpelt?
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#7
eerst een druk meter erop dan weet je meer.
hoofddruk meten , tussen de 4.7 en 5.5 bar.
en werkdruk/dempdruk meten , tussen de 3.4 en 3,8 bar bij warme motor

controleer of je koudstart injector niet blijft open staan.
deze eruit schroeven en benzine pomp aanzetten.

haal de nieuwe injectors eruit.
kijk of ze dicht blijven als de benzine pomp aan staat.
en de luchtklep in de rust stand staat.

controleer het sproeibeeld van de injectors
doe je injectors in een bekertje en zet de benzine pomp aan
druk nu de luchtklep in de luchttrechter naar beneden en kijk wat de injectors doen.
ze moeten een mooi kelkje hebben in het midden en een trechter vorm aan de buiten kant.
is dit anders dan naar de bosch dealer ze laten reinigen en laten afpersen op openingsdruk en sproeibeeld.

er kan vuiligheid in je systeem hebben gezeten en die troep nu in de nieuwe injectors zit
waardoor je een verkeerd sproeibeeld krijgt daardoor een verkeerde verbranding.
als je met verkeerd ingespoten injectors gaat afstellen moet de co waardens behoorlijk bij gezet worden en kan je daardoor een te veel gaan inspuiten waar bijv. je motor van gaat verzuipen of dat je het co terug moet schroeven en dat hij te schraal gaat lopen.

als dit allemaal keurig is , dan kan je nog

kleppen stellen. inlaat koud: 0.10-0.15mm , warm 0.15-0.20mm
uitlaat koud: 0.25-0.30mm , warm 0.30-0.35mm
ontsteking afstellen. 10gr. bij 700-800tpm met vacuum los.
co afstellen. 2.0% bij 900tpm.

als dit allemaal gecontroleerd is moet de motor goed kunnen draaien.


waar had je benzine lekkage???
onder aan de plunjer in het benzineverdeelhuis??
kan je in het spruitstuk een plasje benzine zien staan??

anders neem je de verdeler van de spruitstuk af.
dan blokkeer je de plunjer.
en zet je de benzine pomp aan om te kijken of er lekkage op treed.
het zou kunnen dat de plunjer lekt?
dan vallen de druppels benzine meteen in het spruitstuk.
krijg je ook een te veel aan benzine
dat verklaard ook de blauwe rook.
en het te veel aan benzine spoelt de olie van de cil.wand en krijg je ook blauwe walmen van.

mocht je er niet uit komen je kan je auto altijd ff langs brengen. :o
er zijn er al zat je voor geweest.
en die met een blij gezicht bij me vandaan gingen. Wink

succes



Antwoord
#8
kijk hier eens naar de beelden

http://www.volvo740rallyteam.nl/film.php...010011.AVI

de eerste injector is redelijk/goed.
de 2e , 3e en 4e injector die je ziet zijn goed slecht.
mochten je injectors ook zo inspuiten weet je waar je het zoeken moet

met dank aan het http://www.volvo740rallyteam.nl
zie hier nog meer filmpjes over het k-jetronic systeem onder knopje MEDIA.
en kaasie op de achtergrond 8) Big Grin
Antwoord
#9
Hallo, hier weer met Gerard.
Geweldig van jullie voor de vele reacties. Zelf had ik dit nooit verwacht! In ieder geval hartstikke bedankt allemaal. 8) 8)
Dit doet een mens goed!!
Luister Funs, aanstaande zaterdag is prima. Laat aub ff weten wanneer het je het beste uitkomt betreffende het tijdstip.
Wat betreft de verschillende drukken die we gemeten hebben kan ik zeggen dat deze overeenkwamen met de gegevens uit het werkplaatsboek. De leidingen zijn prima in orde. De benzine verdwijnt inderdaad allemaal door de uitlaat.
Ik zie inderdaad in het spruitstuk dat er benzine langs de plunjer gelekt heeft. Hoeveel kan ik natuurlijk niet schatten. Mocht inderdaad het benzineverdeelhuis de oorzaak zijn, zal dat zaterdag uit de bus komen als ik de K-jetronic van Funs eens erop heb gezet.
Tot hoors
264GLE 1981
Antwoord
#10
Toch verd*md handig, zo'n netwerk ;D
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)