Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het gezicht achter d naam
Citaat:Archeoloog. En werkzaam in Nederland

Momenteel zit ik op een project in Hulst. Rondleidingen op vrijdagen, om drie uur

Cool 8) Wilde ik vroeger altijd worden, maar het is helaas wat anders gelopen. Maar het beroep zal ook minder romantisch zijn dan het beeld wat ik ervan heb. Heb jij ook een zweep net als Indiana Jones?

Ik ben zelfs nog een tijdje lid geweest van het AWN, maar helaas nooit actief.

Met wat voor opgraving ben je bezig?
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
[quote=Erik265 ]
Citaat:Met wat voor opgraving ben je bezig?

Misschien ligt daar wel een volvo van voor de oorlog onder de grond Wink
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Citaat:Misschien ligt daar wel een volvo van voor de oorlog onder de grond

;D Kwestie van opgraven, benzine erin en wegrijden natuurlijk ;D
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Big Grin
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
Erik265 schreef:
Citaat:Archeoloog. En werkzaam in Nederland

Momenteel zit ik op een project in Hulst. Rondleidingen op vrijdagen, om drie uur

Cool 8) Wilde ik vroeger altijd worden, maar het is helaas wat anders gelopen. Maar het beroep zal ook minder romantisch zijn dan het beeld wat ik ervan heb. Heb jij ook een zweep net als Indiana Jones?

Ik ben zelfs nog een tijdje lid geweest van het AWN, maar helaas nooit actief.

Met wat voor opgraving ben je bezig?

Idd coole job 8)
Maar allerminst zo romantisch als Indiana Jones laat uitschijnen Tongue Het is een fysiek heel zware en veeleisende job; niks borsteltje of zweepje, maar het zware handwerk met de schop en de pikhouweel. Vaak werken we onder een immense werkdruk, de opdrachtgever wil nl. zijn terrein altijd opgeleverd zien binnen de helft van de termijn die minstens is vereist om het te kunnen onderzoeken. Verder kan je het het beste vergelijken met een bouwwerf, zelfde omstandigheden en veiligheidkwesties, zelfde voor- en nadelen van het buitenwerk (vorst, slagregens en hittegolven..) enz. Ook wel gezegd: het is een prachtvak, maar een kl*tejob Big Grin Maar 't blijft immens interessant en een beetje uniek Wink

Momenteel werken we op een stadkernonderzoek in de stad Hulst, aan de Bierkaaistraat. Ter plaatse stonden woonhuizen, nu gesloopt, maar waar nog kelders van bewaard zijn. Sommigen gaan terug tot de vijftiende eeuw. Verder werden sowieso muurresten uit de veertiende eeuw of ouder verwacht, en die zijn inderdaad aangetroffen. Het hele terrein is in de loop van de eeuwen met minstens drie meter opgehoogd. Het is dan ook een immens complex boeltje van allerlei leefniveaus en ophooglagen, waar dan ook nog eens in vergraven en gegraven is geweest.. Uit die lagen komt voornamelijk aardewerk uit de dertiende en veertiende eeuw, en we hebben tal van aanwijzingen voor ambachtelijke activiteiten op de site. Beetje vaag en kort door de bocht allemaal, maar dat is zo'n beetje in vijf lijnen tekst wat we momenteel aan het doen zijn ;D

[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Dus je bent eigenlijk een bouwvakker die niks bouwt?
Antwoord
Citaat:Dus je bent eigenlijk een bouwvakker die niks bouwt?

Hoezo kort door de bocht ;D
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
geestschrijver schreef:Dus je bent eigenlijk een bouwvakker die niks bouwt?

Nee, wij maken alleen geld op ;D
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Zal dan maar mezelf even toevoegen, achter het stuur van mijn Zwarte Flirt.
[Afbeelding: Foto-UBLD6I4R.jpg]
En omdat ik niet zo erg duidelijk doorkom, hier eentje van de Tumbling Tones met mij achter de toetsen
[Afbeelding: Foto-IVTJSJCJ.jpg]
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Ik zet mezelf er ook maar even bij. Oude foto, momenteel ben ik wat langhariger Smile

[Afbeelding: PA080204.JPG]
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wat vond ik achter het plafond van mijn auto!!!!!! Bert N 19 13.391 16 April 2007, 20:02
Laatste bericht: criminiels

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)