Topics: 7
Ben nu bezich met de opbouw van de V6.
Echter een paar probleempjes: de nokkenassen zijn behoorlijk ingesleten en dienen te vervangen te worden.
Slijpen was ook een optie, maar is bijna net zo duur als een nieuwe nokkenas.
Echter de fabriek die de nokkenassen maakte, is met de produktie opgehouden en dus niet meer te verkrijgen.
Heeft iemand nog nieuwe nokkenassen liggen? Ben net te laat voor ebay. De nokkenasvolgers zijn nog wel te verkrijgen.
Nu las ik dat funsdaf vertelde dat de nokkenas te tam is voor zijn B28E. Zijn er dan verschillende nokkenassen te verkrijgen voor de V6 blokken? Ik meende dat alle nokkenassen voor B27 en B28 hetzelfde waren.
Laatste vraag voor jullie:
B27 een nokkenas verslindende moterblok? Ooit gehoord dat de oliekanalen opgeboord werden. Maar welke olie kanalen zijn dit? Weet iemand dit, want het is natuurlijk erg jammer van de moeite en het geld om dit niet te laten doen nu het blok uit elkaar ligt. Misschien wordt hij dat zo goed als een B28 blok (!?) en verslind dan geen nokkenassen meer.
Hoop trouwens snel op reactie, want ik wil het blok onderhand eens een keertje klaar hebben
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Topics: 0
Er zijn in de B28 en de B27 3 verschillende sets nokkenassen toegepast.
De nokkenas op Ebay was van een B27A, deze is tammer dan de nokkenas in mijn B28E.
Kan in de loop van de week wel even de bewuse pagina's uit het onderdelenboek voor je inscannen.
Dan moet je me even mailtje sturen zodat ik dat niet vergeet.
Oliekanalen weet ik niet precies hoe dat zat, was in ieder geval iets met uitboren zodat de olie makkelijker bij de nokkenassen kon komen.
Zou erg mooi zijn, want ik ben nog steeds opzoek naar de nokkenassen, dan is het wel handig om te weten welke typen er zijn en welke de "beste" is.
Ook met de olie kanaaltjes ben ik erg benieuwd. Vooral omdat het revissie bedrijf vondt dat je zoiets niet moest doen omdat anders de oliedruk te laag zou worden.
Informatie is dus erg welkom.
Topics: 42
Funsdaf schreef:gvd. Wat ruzie met imageshack
heb ze maar even naar je gemailt.
Probeer
http://www.photobucket.com eens. Persoonlijk vind ik deze site veel makelijker en sneller werken.
Bedankt Funs,
Heb alles goed ontvangen. Heb nog een laatste vraag, Welke olie kanaaltjes moeten opgeboord worden. Ik meende die van de koppen en als ik het me goed kan herhinderen van 0.6 naar 0.9.
Ben benieuwd of dit klopt.
De oliekanaaltjes van het cylinderblok, hoeven volgens mij niet opgeboord te worden.
Topics: 38
Volgens mij zijn het idd alleen de kanaaltjes in de kop. Het opboren geeft geen problemen met de oliedruk. Ik dacht dat het van 1.0 naar 1.2 was??
ik heb alles van horen zeggen en doe het uit het blote hoofd.
Waar ik echt zeker van ben is dat het geen problemen geeft met de oliedruk.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Ben opzoek naar de informatie, waarmee ik kan zien uitwelk jaar mijn motorblok komt.
Aan gezien er 3 verschillende nokkenassen zijn met verschillende nokken hoogte, is van belang dat de juiste nokkenas in het motorblok komt te liggen, lijkt mij.
Ik heb zelf een B27E blok, maar weet niet uit welk jaar deze komt. Aangezien de informatie van Funs aangeeft dat in de B27E blok van 1975 tot 1978 de eertse uitvoering nokkenas ligt (79 10 245 522 links,79 10 245 412 rechts (of -143 en -144).
Zelfde nokkenas ligt in een B27E 1979-1980 Zweden en Australië.
Echter in een B27E 1979-1980 overige landen ligt een nokkenas uitvoering 2(74 01 269 138 links, 74 01 269 139 rechts).
Het laatste uitvoering (3) nokkenas ligt alleen in een B28E en B28A/F vanaf 1981 (74 01 269 615 links, 74 01 269 616 rechts)
Het verschil in de uitvoeringen zit in de maximumprofiellichthoogte (of te wel hoe hoog de nok komt en dus de maximale klep ingedrukt wordt afstand in mm).
Uitvoering 1 heeft een verschil in deze hoogte : links 5.144 mm en rechts 5.059 mm
uitvoering 2 hebben beide dezelfde hoogte: 6.004 mm
uitvoering 3 hebben beide dezelfde hoogte: 5.96 mm
Mijn vragen:
Maakt het uit welke nokken as je gebruikt ongeacht het motorblok die ik heb?
Is de uitvoering 2 beter omdat de kleppen verder ingedrukt worden? en geeft dit het motorblok meer vermogen dan uitvoering 1?
Hoop dat iemand mij snel kan helpen, anders bestel ik misschien de verkeerde nokkenas.
Nokkenas uitvoering 1 kan ik meteen bestellen, echter uitvoering 2 is er alleen 1 van 2 nokkenassen aanwezig en het is de vraag of de andere nog ergens te vinden (verkrijgen) is, omdat ze niet meer gemaakt worden.
Hi Funs,
Heb vandaag de nokkenas eens goed bekeken, echter nergens onderdeelnummers op te vinden. Ook de hoogte van de nokken zijn gelijk aan elkaar (uitvoering 1 en 2).
Op het motorblok heb ik geen bouwjaar kunnen vinden, wel de volgende gegevens:
op het rode vierkantje:4989
19 140
en op het rechthoekige plaatje ingefreesd: 54259
140-4
Verder zat op het motor blok een nieuwe versie waterpomp, echter met een metalen ventilator.
Kun jij iets met deze gegevens? Of weet jij iemand anders die hiermee iets kan?
Is het motorblok nummer misschien hetzelfde als het chassienummer (laatste cijfers na de letter zijn precies hetzelfde aantal cijfers)? Dan kun je makkelijk het bouwjaar van ieder motorblok achter halen!?
Het revissie bedrijf is een half uur rijden van mij vandaan, dus daar kom ik niet iedere dag. Maar de volgende keer zal ik zeker de kleppendeksels beter bekijken.
Topics: 0
Daar was ik ook al aan het denken, had ook al even in het onderdelenboek gekeken wat ik hier heb (loopt van 1979-1984)
Als jou motor uit een 264 zou komen, dan zou deze van voor 1979 zijn, want in 1979 zijn ze begonnen met chassisnummer 61205 bij de 264.
Ik heb ooit toen ik mijn motor uit de V264 had dat nummer ook opgeschreven, maar dat blaadje is natuurlijk onvindbaar.
Kan ik dat plaatje met de motor in de auto zien? dan zou ik eens bij die van mij kunnen kijken (mits de originele motor er nog in zit)