Berichten: 132
Topics: 2
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk dat wanneer je de carburateur achter de turbo zet, dit niet gaat werken.
Als je er druk op gaat zetten zal je toch iets van een druk compensatie moeten maken.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
moet je dan niet een turbo hebben met betere asafdichtingen (Carb voor de inlaat vd turbo)? Ivm met gesloten gasklep bij schakelen enzo, en stationair/lagedeellast. Ik zou liever de carb na de intercooler hebben. In zweden zie je het nog wel eens, best leuk, alleen doe mij maar MS

Ik heb het ook wel eens gezien op een tuintractor met turbo. Hadden ze een kleine motorfiets carb erop gezet. Liep best goed hoorde ik.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Ik zou toch niet graag een benzine mengsel in mn compressor laten lopen.....
//offtopic
maarre funs......
Ben jij ook de Reply & Verzend email knop kwijt ?? ;D
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Maar Volvo heeft wel de standaard AT pakketten gehad voor de B20 en latere motoren. De pierburg (stromberg) was dan een of andere hoge druk uitvoering. Zag het laatst nog ergens op het web voorbjkomen. Vroeg de man beetje veel voor (1000 eur of meer.)
De carb. bleef in dit setje wel op de originele plaats zitten..
De positie van de carb in de foto lijkt me ook een beetje vreemd...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 456
Topics: 22
Lid sinds: Jun 2005
Ik had een carb op mijn turbo, de spullen van het AT pakketje alleen dan op een B21ET gebouwd ipv een A motor.
Echt een gigantisch onding! Voornamelijk problemen met lekkage en rond de 180km/u kon hij ook niet genoeg benzine meer leveren. Niet dat ik ooit zo snel zou rijden :

Ik was het na 2 lekkende carbs iig flink zat met die "troep" en nu zit er weer k-jet in
2 slechte foto's:
Edit: Op die foto's heb ik de 90 graden bocht bij de plenumdoos afgezaagd voor betere flow, normaal gesproken zit er dus een bocht in. Ik heb nog een orginele

Niet echt optimaal bij intercooler gebruik...
242DL -75 | 265GLE -79 | 244TIC -81 | V70 TDI -98