3 April 2007, 20:16
Hallo,
Zoals misschien al elders is gelezen: Er zaten toch wel wat zaken aan te komen die wij de auto niet meer waard vonden (ook al zat er veel op wat gewoon goed was!). Het probleem was ook dat onderdelen soms moeilijk te verkrijgen waren voor een voor mij redelijke prijs (denk alleen maar aan een redelijk interieur). Op de sloop staan nagenoeg geen 240's. Dat maakt de 240 dus al duidelijk de (ook door mij geliefdere) klassieker!
Maar eerlijk is eerlijk. Als je een misschien wat matig afgestelde (en mogelijk ook iets uitgestelde) B230F vergelijkt met het geweld wat onder de kap zit bij de 940 LPT/LPI....... Interieur is deels leder en op zich heel redelijk. Aan de buitenkant is het duidelijk dat ik me niet zo druk maak om wat krapper geklemd te worden (vooral een probleem voor de overige weggebruikers 8) ). Er zit een mogelijk werkende Airco in (is met het weer van vandaag 10o C niet goed te testen) en nog wat meer zaken die ik niet verwend was op de 240. Ook zal het met die bandenmaat (15"lichtmetaal) ook minder problemen opleveren om goede banden te vinden.
Nu is alleen de vraag of ik nu nog wel welkom ben?
Marc
Zoals misschien al elders is gelezen: Er zaten toch wel wat zaken aan te komen die wij de auto niet meer waard vonden (ook al zat er veel op wat gewoon goed was!). Het probleem was ook dat onderdelen soms moeilijk te verkrijgen waren voor een voor mij redelijke prijs (denk alleen maar aan een redelijk interieur). Op de sloop staan nagenoeg geen 240's. Dat maakt de 240 dus al duidelijk de (ook door mij geliefdere) klassieker!
Maar eerlijk is eerlijk. Als je een misschien wat matig afgestelde (en mogelijk ook iets uitgestelde) B230F vergelijkt met het geweld wat onder de kap zit bij de 940 LPT/LPI....... Interieur is deels leder en op zich heel redelijk. Aan de buitenkant is het duidelijk dat ik me niet zo druk maak om wat krapper geklemd te worden (vooral een probleem voor de overige weggebruikers 8) ). Er zit een mogelijk werkende Airco in (is met het weer van vandaag 10o C niet goed te testen) en nog wat meer zaken die ik niet verwend was op de 240. Ook zal het met die bandenmaat (15"lichtmetaal) ook minder problemen opleveren om goede banden te vinden.
Nu is alleen de vraag of ik nu nog wel welkom ben?
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting


. Ik vind de 240 op zich gewoon mooier maar als ik me daarmee extra kosten op de hals haal....
i.v.m. laadvermogen en voertuiggewicht) net even mooier en heb ik redelijk vertrouwen in dat Mercedes zijn reserveonderdelen beter voor elkaar heeft voor oudere modellen dan bijvoorbeeld audi (niet dat dat die een bus hebben gebouwd, hoewel de Q7 ??? ). Maar een geschikt (prijs/kwaliteit) exemplaar blijft altijd lastig en we zitten desnoods te denken om het uit te stellen tot volgend jaar en tussendoor een grootrijbewijs te halen (ikke dan ;D).
) naar de bevalling van onze tweede.