2 April 2007, 08:47
Oke,
Eindelijk (waarvoor dank) kan ik weer redelijk bij het forum. Nu ook maar weer eens wat actiever worden (ik was niet of nauwelijks meer online sinds het nieuwe forum). Alleen.................
Ik heb nu een (nog niet te kwantificeren) lekkage bij de kleppendeksel :-[ . Vond hem op een gegeven moment een beetje stinken en schok toen ik de lekkage zag. In eerste instantie leek het mee te vallen maar nu ben ik niet zo zeker. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de pakking "gewoon" slecht geworden is (sinds ik de wagen heb zijn er drie keer kleppen gesteld). Er is nog steeds geen overdruk in het blok
. Dat is goed maar ik zag ook toevallig dat een moer van het uitlaat spruitstuk dol is. (spontaan ??? want ik heb er niet aan gezeten en ook voor andere zaken kan ik me geen reden bedenken dat hij los moest). Het is mogelijk dat dit al was en dat het nu opvalt. Als dit hersteld moet worden kan ik beter gelijk een andere kop laten plaatsen met alle kosten van dien.
Maar goed wat nu verder. Voel er aan de Ãne kant wel wat voor om hem te vervangen (en vindt de 945 LPT/LPI liefst automaat een goed alternatief, mag toch ;D ) maar aan de andere kant...
Als ik gewoon even het lijstje afloop ben ik gewoon bang dat als ik dat allemaal op orde zou willen brengen dat dat niet zinvol is. De stoelen zijn namelijk niet helemaal optimaal, de motorkap en bij de achterklep en ÃÃn wielrand zit roest. De voorwielophanging heeft bij de vorige eigenaar eens een klap gehad en moet bij een schadebedrijf eens goed uitgelijnd worden (as kanteling is niet goed meer van ÃÃn van de voorwielen). En dan nog eens wat diverse andere kleinigheden. Het is in ieder geval op dit moment geen potentiële "concours de elegance" winnaar (maar dat heeft ook wel eens wat voordelen
). Oh jaa, dan is er nog steeds het issue dat er toch een kleine niet te traceren storing zit in het motormanagment (overigens voor het dagelijkse gebruik geen probleem en op benzine rijdt hij intussen goed alleen als je niet even op LPG schakelt is er het vervelende lambda lampje).
Als ik dat alles op een rijtje zet ben ik bang dat hoewel ik zeeeer waarschijnlijk volvo blijf rijden ik de 245 moet laten gaan. Misschien overbodig maar ik ben toch ook benieuwd naar meningen/tips van derden. Want aan de andere kant is het natuurlijk wel jammer dat het voor mij dan moet stoppen bij 614.000 km op de teller.
Marc
Eindelijk (waarvoor dank) kan ik weer redelijk bij het forum. Nu ook maar weer eens wat actiever worden (ik was niet of nauwelijks meer online sinds het nieuwe forum). Alleen.................
Ik heb nu een (nog niet te kwantificeren) lekkage bij de kleppendeksel :-[ . Vond hem op een gegeven moment een beetje stinken en schok toen ik de lekkage zag. In eerste instantie leek het mee te vallen maar nu ben ik niet zo zeker. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de pakking "gewoon" slecht geworden is (sinds ik de wagen heb zijn er drie keer kleppen gesteld). Er is nog steeds geen overdruk in het blok

Maar goed wat nu verder. Voel er aan de Ãne kant wel wat voor om hem te vervangen (en vindt de 945 LPT/LPI liefst automaat een goed alternatief, mag toch ;D ) maar aan de andere kant...
Als ik gewoon even het lijstje afloop ben ik gewoon bang dat als ik dat allemaal op orde zou willen brengen dat dat niet zinvol is. De stoelen zijn namelijk niet helemaal optimaal, de motorkap en bij de achterklep en ÃÃn wielrand zit roest. De voorwielophanging heeft bij de vorige eigenaar eens een klap gehad en moet bij een schadebedrijf eens goed uitgelijnd worden (as kanteling is niet goed meer van ÃÃn van de voorwielen). En dan nog eens wat diverse andere kleinigheden. Het is in ieder geval op dit moment geen potentiële "concours de elegance" winnaar (maar dat heeft ook wel eens wat voordelen

Als ik dat alles op een rijtje zet ben ik bang dat hoewel ik zeeeer waarschijnlijk volvo blijf rijden ik de 245 moet laten gaan. Misschien overbodig maar ik ben toch ook benieuwd naar meningen/tips van derden. Want aan de andere kant is het natuurlijk wel jammer dat het voor mij dan moet stoppen bij 614.000 km op de teller.
Marc
Volvo 245 GL estate 613.000 and stopt counting (and owning)<br />Volvo 945 2.3 I.C. (LPT/LPI) 269000 and started counting