Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vermogen?
Afgelopen zomer ben ik met mijn uit italie geimporteerde super polar weer even teruggereden naar waar hij vandaan kwam. Wat mij opviel is dat hij nogal wat moeite had in de bergen. Er zit (zoals de meeste italiegangers) een b200f motor in , is dit misschien de oorzaak dat hij te licht is voor dit werk? Overigens heeft hij dit alles zonder problemen volbracht daar doet hij zijn reputatie weer eer aan.. maarre is er iemand die misschien dezelfde ervaring hier mee heeft? Ik wil dit jaar nl weer die kant op...
Antwoord
Was je zwaar beladen en/of een caravan er achter. ???
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
groentje schreef:Afgelopen zomer ben ik met mijn uit italie geimporteerde super polar weer even teruggereden naar waar hij vandaan kwam. Wat mij opviel is dat hij nogal wat moeite had in de bergen. Er zit (zoals de meeste italiegangers) een b200f motor in , is dit misschien de oorzaak dat hij te licht is voor dit werk? Overigens heeft hij dit alles zonder problemen volbracht daar doet hij zijn reputatie weer eer aan.. maarre is er iemand die misschien dezelfde ervaring hier mee heeft? Ik wil dit jaar nl weer die kant op...

Ik heb ook een B200f en heb helemaal geen last van de bergen evenmin met een B200k die ik voorheen had en wat Pk's minder heeft. Geen enkel probleem met bergjes als Pyreneeën. Nederlanders willen nog wel eens in een te hoge versnelling rijden in de bergen. Met als gevolg weinig trekkracht en een motor die nog wel eens te warm word. Hou berg-op de versnelling aan waarin je nog redelijk soepel optrekt dat is meestal het maximum koppel in een bepaalde versnelling. Soms kom je dan niet hoger dan de 3e. Berg-af de zelfde versnelling als berg-op en op de motor laten afremmen.
Antwoord
Bedankt voor jullie reactie's, nee ik was niet te zwaar beladen 2volw. + 1knd met koffers en ik had geen caravan erachter hangen. Waarschijnlijk zal ik dan wel niet in de juiste versnelling bergop gereden hebben want als ik bv terugschakelde van z'n 5 naar 4 of zelfs 3 bleef ik wel mooi op constante snelheid maar echt boven de 95 bergop had de wagen toch moeite mee..Ik had absoluut geen ervaring met in de bergen rijden maar ik voelde me wel een beetje sullig als er bv een pasaat je voorbij knalt... Sad
Antwoord
het blijft natuurlijk wel een beetje behelpen (relatief gezien): de SuperPolar heeft vlgs mij iets van 112pk en weegt zo'n 1350kg, dus een snelheidsmonster is het zeker niet.

Daarbij had je in de bergen misschien ook nog je airco aan? Scheelt ook zo'n 5 tot 10pk.

Als het je echt irriteert: een andere nokkenas icm een ander motorrelelapparaat moet het vermogen wel richting de 140pk kunnnen brengen geloof ik.
Antwoord
irritatie is een groot woord maar echt fijn vond ik het niet . Airco had ik niet aan en nu je het toch daar over hebt elke keer als ik hem aan heb verliest hij inderdaad merkbaar vermogen je voelt precies wanneer hij aan slaat dus. Is het trouwens erg kostbaar om deze een keer opnieuw te laten checken/vullen?
O ja, bedankt voor de tip qua vermogen maar ik wil hem eigenlijk origineel houden en ook niet onbelangrijk zo'n dikke portefeuille heb ik nou ook weer niet wel 'n dikke bak ;D
Maar goed ik ben in ieder geval iets wijzer geworden!
Antwoord
Het nalaten kijken van je airco is zeker de moeite waard. Als er te weinig vloeistof in zit slaat de airco sneller aan en dit kost vermogen. Toen ik mijn Super Polar kocht voelde je de airco ook steeds aanslan. Alles nalaten kijken en het werd een stuk beter.
Het nalaten kijken kost ongeveer 100 euro maar als het gevuld moet worden zal het wel wat meer zijn. Welk type vloeistof heb je erin????
Antwoord
Gewoon blijven terugschakelen tot je vermogen genoeg hebt. Uit het instructieboekje van een B230F:

Aanbevolen min. and max. snelheden, km/h
Vijfversnellingsbak M47 II, 3,31:1 achteras

1 -40
2 20-70
3 30-110 dit kan je leuk doen op de snelwegoprit, gewoon intrappen dat gas.
4 44-
5 70-

Het maximum vermogen wordt geleverd bij 5400 toeren per minuut (B230F), dat is 140 in de derde versnelling, heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Volgens mij heeft "groentje"een Super Polar dus een B200F.
Antwoord
De waardes ontlopen elkaar niet veel, de B200F levert max. 82 kW bij 5700 rpm, de B230F maar liefst 83-85 kW bij 5400 rpm. Dus met de Super Polar zou je nog meer toeren kunnen maken. Yeeha!
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)