Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Slechte baanligging 240GL
Ik heb sinds twee maanden een 240GL break - 1990 - 260 000km gekocht.

Tijdens het rijden hoor ik achteraan steeds "klak klak klak", hetgeen volgens mijn garagist te wijten is aan kapotte achterveren. (Ik liet mij distributieriem vervangen) Volgens hem kan ik daar gerust nog even mee verder zonder problemen te hebben. Ik stel het graag even uit (indien mogelijk) om financiële redenen.

Op 1 week tijd is het achterste gedeelte van mijn wagen beginnen slingeren. (op nat wegdek)
Voorlopig met de schrik vanaf gekomen. Kan dit aan die achterveren liggen?
Ik rijd heel langzaam en heb zeker geen zware voet (anders zou ik ook geen luie wagen kopen ..)

Kent er iemand dit fenomeen?

Antwoord
Kapotte veren of schokdempers zal zeker invloed hebben op het rij gedrag van de auto. Lijkt mij niet verstandig om er mee door te rijden. Zo duur zijn nieuwe veren niet en je kunt ze zelf makkelijk monteren.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Zeker nieuwe veren onder zetten (als dat idd de oorzaak is van dat geklak) kost, als je het laat doen zo´n €150,- incl. Verder zou ik ook het profiel van je banden eens controleren. Het zwabberen waar je het overhad zou ook zomaar aquaplaning kunnen zijn geweest.

De minimale 1,6 mm profieldiepte die je nodig bent voor een apk goedkeur vind ik persoonlijk veel te weinig. Beetje spoor vol met water en je gaat glijden....
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)