Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Informatiemiddag bij Dinitrol Anti-Roest Center Gosliga te Leeuwarden
Ik zal erbij zijn. Als er nog mensen op de lijn Hoorn/Leeuwarden zijn die ook willen kijken, dan heb ik nog wel wat plekken vrij in de auto.
Antwoord
BartJu schreef:Ik heb bij Gosliga 800 betaald, en kon binnen een week terecht.
Bij Van Egmond was de wachtlijst een paar maanden, en noemde de prijs van 1200.

Rondshoppen kan dus lonen, en eventuele extra reiskosten verdien je mogelijk snel terug!

Geen idee waarom die verschillen er zijn, en waarom Postma goedkoper uit was. (jaargangen? of Friezen-prijsje terwijl ik belde met zachte-g? ???)

Heb de behandeling bij de koop in bedongen,... dus dit kon waarschijnlijk tegen scherpere prijs omdat de verkoper deze bewerkingen vaker laat doen.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
henqui schreef:Zullen we dan samen reizen Peter?

Ga je nog mee Henqui?
Als ik over Leiden rij doe ik er iets meer als een half uur langer over en 40 kilometer verder, dus op die afstand maakt dat niet zo heel veel uit. 8)
Laat het maar ff weten via PB of mail.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
helaas Peter...zie PBtje. Maar iedereen: Veel plezier!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Hmmmm,........geen PB Sad

Maar dat plezier zal wel lukken, denk ik. 8)

Antwoord
Weer veel geleerd en ook gezien,... >Sad Verhaal krijgt dus een staartje. Wordt vervolgt zullen we maar zeggen.
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Ja Jan succes morgen met je telefoon gesprek en Erik ook. Maak je niet te >Sad
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Was heel interessant inderdaad. 8)
Een leerzaam middagje Wink
Antwoord
Vandaag naar Gosliga geweest, en inderdaad, het was een leerzame dag!. Toen ik vanmiddag aankwam stonden er al twee auto's op de brug voor inspectie, en dus viel ik meteen met de neus in de boter om de boel bij de andere volvo rijders eens van onder te bekijken en vergelijken. Toen de groep nagenoeg compleet was werden we uitgenodigt om in de kantine een kop koffie met een stuk overheerlijke taart te nuttigen. We kregen tegelijk wat informatie en stonden verstelt van "Piet" die in elk Fries dorp wel iemand scheen te kennen Wink Na de koffie was het tijd voor de rondleiding in de werkplaats. Na wat uitleg over de drie soorten Dinitrol en hun werking was het tijd om de prachtige DS te bekijken die op de brug stond, mooie auto zo'n DS, maar een Volvo zal het nooit worden Wink

Na de rondleiding konden de auto's de brug op, en ik was als eerste aan de beurt. De inspectiebeurt van Piet leverde geen verassingen op. De auto is 25 jaar oud en dan mag er een beetje roest opzitten als hij nooit behandeld is geweest. Gelukkig is de roest alleen aan de oppervlakte, en lijkt de bodem voor de rest hard. Piet raadde mij aan de auto zo snel mogelijk te laten behandelen, het liefst hield hij 'm daar zodat hij er maandag nog aan kon beginnen. De beslissing om de auto bij Gosliga te laten behandelen was eigenlijk al genomen voordat ik naar Gosliga was gekomen, op de diverse fora lees ik alleen maar goede berichten over Gosliga, dus dat zat wel snor. Omdat ik toch bij Gosliga was, en ik iets kon regelen met mijn schoonvader om mij op te halen heb ik in samenspraak met mijn vrouw besloten de auto daar te laten.

Toen ik later met Peter sprak vroeg ik 'm of hij wellicht over de afsluitdijk naar huis wilde rijden. Dan zou hij namelijk langs Hoorn komen, en zou m'n schoonvader niet de deur uit hoeven als ik dan mee kon rijden. Zo gebeurde het dus dat ik met Peter mee kon rijden naar Hoorn met zijn 240 automaat. Ik wil je vanaf deze plek nogmaals hartelijk bedanken voor de lift! Genoeg gelult, over naar de foto's Wink

[Afbeelding: DSC_0113.jpg]
De parkeerplaats en de werkplaats van Gosliga.

[Afbeelding: DSC_0114.jpg]
Geinige foto toch?

[Afbeelding: DSC_0108.jpg]
Hier staat m'n auto op de brug, foto's van de onderkant heb ik niet, ik was te druk bezig om samen met Piet de onderkant te inspecteren.

[Afbeelding: DSC_0115.jpg]
Altijd handig zo'n brug om met mede forumgenoten eens onder de auto te kijken.

Deze dag werd ook duidelijk dat Gosliga niet alleen klassiekers en oude auto's behandeld. De hedendaagse roestbescherming is bij sommige merken nu niet echt optimaal zoals de volgende foto's laten zien.

[Afbeelding: DSC_0109.jpg]
[Afbeelding: DSC_0110.jpg]
[Afbeelding: DSC_0111.jpg]
[Afbeelding: DSC_0112.jpg]

De auto op de foto is een bestelbus waarvan het merk mij even ontschoten is Wink en is slechts 4 jaar oud!
Ik hou het hier verder bij. Vriendelijke groeten van Johan Knijn (Swingmill)

Antwoord
Johan, een mooi verslag en prachtige foto's. Het busje was trouwens een Ford Transit.

Het was een geslaagde middag. Als het aan Piet had gelegen hadden we allemaal lopend naar huis gekund, want onze 'roestbakken' hadden er allemaal wel kunnen blijven Big Grin

Voor degene die niet mee waren: Postma en ik hadden onze auto's bij een concurrent laten behandelen en bij nadere inspectie bleek dat de behandeling vrij opppervlakkig was gebeurd. We konden zelf voelen dat er geen Tectyl in de balken was gespoten en zelfs de kunststof platen van de wielbakken waren niet losgehaald. Slecht werk afgeleverd dus en deze tectylboer kan zowel van Postma als van mij een vervelend telefoontje verwachten >Sad

Alle aanwezigen bedankt voor jullie komst. Het was een geslaagde middag ;D
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)