Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verbruik van een 260
Na meer dan 2 jaar met onze volvo gereden te hebben, ben ik eigenlijk wel eens benieuwd naar het "normale"verbruik van de PRV blokken van andere 260 rijders.

Als ik normaal (120-130km/h) rijdt verbruikt hij ongeveer 1 liter gas op 6/6,5 km.
In de stad ligt het verbruik op 1:5 en met een caravan op 1:4/4,5.

Kan dit zuiniger? Zo ja hoe?

Buiten de oplossing van een schakelbak eronder te zetten ipv een automaat (met overdrive).

Aangezien ik altijd op gas rijd, behalve met het starten, is het een idee om de ontsteking niet op 10 graden te zetten maar op bijvoorbeeld op 15 of 20? Met Lpg is 35 graden beter, maar dan heb je meer problemen met benzine en meer kan op een backfire?
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering
Antwoord
Ik kom met de 264GL op een gemiddeld verbruik van 1 op 7, a 1 op 7,5.

Dit is op benzine en zowel met snelweg als kortere stukjes. Gas is meestal iets minder zuinig dus ik denk dat een verbruik van 1 op 6 wel redelijk normaal is.

Groetjes Ronald
264 RULES!!!!
Antwoord
Mijn 264 1 op 7 gemiddeld op lpg

zware rechtervoet, zo vaak mogelijk dwars en altijd in voor een stoplichtsprint. In het weekend ook nog met aanhanger of auto ambulance.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Antwoord
Ik heb overigens de M51 versnellingsbak,.... geloof ik. :Smile
264 RULES!!!!
Antwoord
Mijn verbruik met m'n 6 cilinder diesel (met de BW55) ligt rond de 1:12. De teller gaat tot 140 km/uur en daar kom ik wel overheen (doe het alleen nooit).
M'n cruisesnelheid ligt gemiddeld rond de 110 km/uur.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord
Citaat:(of wat kost diesel tegenswoordig)

Zit net onder een euro momenteel, rond de 0,95.
1980 GL Diesel (USA)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)