Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruimte versnellingspook
Al enige tijd schakelt mijn 245 uit 78 slecht. Handgeschakelde 4 bak met OD.
Met name de 2e en 4e versnelling kost veel moeite om in te schakelen.

Ik dacht aan een versleten versnellingsbak. Zojuist kwam ik er echter achter dat ik de vernsellingspook met gemakt een cm of 5 eruit kan trekken. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Is dit makkelijk te repareren?
Antwoord
De pook bestaat uit een bijna twintig stukjes, maar een goede kandidaat is een pennetje wat net onder de rubberhoes de bovenste helft met de onderste helft verbindt.
Pook is makkelijk los te halen, pennetje van onder eruit, twee moertjes van boven eruit, ringveer van boven eruit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dank.
Net even gekeken, maar nee dat is hem niet.
Als ik aan de pook trek, komt'ie geheel naar boven. Dus inclusief ringen en moertjes en de achteruitrij unit. Volgens mij is hij vrijwel los van de bak zelf.
Antwoord
Mag het na 30 jaar??

Gr ;D
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
De pook zit in een soort komgewricht, met nylonringen, en wordt daarin gehouden door een veerring (seegerring heet-ie).
[Afbeelding: pookoy1.th.jpg]

Het gele stukje plaatwerk houdt de pook uit de achteruit, daaronder zie je de seegerring. Deze zal bij jouw auto wel het ruime sop gekozen hebben.
Als de pook los in z'n kommetje hangt is er verder niks wat stevigheid biedt, zijn allemaal flexibele koppelingen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Versnellingspook schiet los op snelweg! Erikvolvolvo 2 4.425 4 June 2016, 16:33
Laatste bericht: Jerry
  knop versnellingspook losmaken Jeroen 1960 0 1.818 10 July 2012, 11:51
Laatste bericht: Jeroen 1960

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)