15 September 2005, 20:35
Ik heb zelf altijd bij de auto's die ik gekocht heb meteen een grote beurt gedaan.
De Volvo 260 heeft direkt na aankoop dan ook nieuw gekregen:
Oliefilter
Luchtfilter
Benzinefilter
Bougies
Rotor
Verdeelkap
Olie automaatbak
Olie achterdifferentieel
Nog geen bougiekabelset, dat komt binnenkort een keer, samen met een nieuwe accu. Kleppen stellen komt deze week, had ik voor het wegbrengen naar HPO geen tijd meer voor.
(wel een voordeel dat ik in een automaterialenzaak heb gewerkt)
Na aankoop bleek bij mij wel dat de verdeler loszat en ik deze zo kon verdraaien, Ik heb voor het juist afstellen (10 graden voor BPD) ook het rotorasje 1 tandje moeten verzetten, kreeg in eerste instantie de ontsteking niet verder dan 16 graden voor BDP. En dat terwijl de auto nog geen 3000km voor mijn aankoop een beurt had gehad bij een Volvo dealer, volgens het kaartje in het interieur.
Ze hebben toen wel netjes alle scharnieren, sloten en het schuifdak gesmeerd.
Van de man bij HPO kreeg ik het advies om maar een beetje met de onsteking wat te verstellen indien ik last kreeg van backfire.
Maar dat zei hij pas nadat hij in de gaten kreeg dat ik zelf wel handig ben.
Het starten op benzine moet de backfire wat tegen gaan, ik wacht wel af. Bij de 1e keer backfire meld ik mij wel.
Foto's zal ik morgen wel even gaan maken.
gr. Funs
p.s. volgende week gaat de km teller over de 200.000km heen, is de Volvo eindelijk ingelopen
De Volvo 260 heeft direkt na aankoop dan ook nieuw gekregen:
Oliefilter
Luchtfilter
Benzinefilter
Bougies
Rotor
Verdeelkap
Olie automaatbak
Olie achterdifferentieel
Nog geen bougiekabelset, dat komt binnenkort een keer, samen met een nieuwe accu. Kleppen stellen komt deze week, had ik voor het wegbrengen naar HPO geen tijd meer voor.
(wel een voordeel dat ik in een automaterialenzaak heb gewerkt)
Na aankoop bleek bij mij wel dat de verdeler loszat en ik deze zo kon verdraaien, Ik heb voor het juist afstellen (10 graden voor BPD) ook het rotorasje 1 tandje moeten verzetten, kreeg in eerste instantie de ontsteking niet verder dan 16 graden voor BDP. En dat terwijl de auto nog geen 3000km voor mijn aankoop een beurt had gehad bij een Volvo dealer, volgens het kaartje in het interieur.
Ze hebben toen wel netjes alle scharnieren, sloten en het schuifdak gesmeerd.
Van de man bij HPO kreeg ik het advies om maar een beetje met de onsteking wat te verstellen indien ik last kreeg van backfire.
Maar dat zei hij pas nadat hij in de gaten kreeg dat ik zelf wel handig ben.
Het starten op benzine moet de backfire wat tegen gaan, ik wacht wel af. Bij de 1e keer backfire meld ik mij wel.
Foto's zal ik morgen wel even gaan maken.
gr. Funs
p.s. volgende week gaat de km teller over de 200.000km heen, is de Volvo eindelijk ingelopen