Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
LPG-inbouwers
Ik heb zelf altijd bij de auto's die ik gekocht heb meteen een grote beurt gedaan.

De Volvo 260 heeft direkt na aankoop dan ook nieuw gekregen:

Oliefilter
Luchtfilter
Benzinefilter
Bougies
Rotor
Verdeelkap
Olie automaatbak
Olie achterdifferentieel

Nog geen bougiekabelset, dat komt binnenkort een keer, samen met een nieuwe accu. Kleppen stellen komt deze week, had ik voor het wegbrengen naar HPO geen tijd meer voor.
(wel een voordeel dat ik in een automaterialenzaak heb gewerkt)

Na aankoop bleek bij mij wel dat de verdeler loszat en ik deze zo kon verdraaien, Ik heb voor het juist afstellen (10 graden voor BPD) ook het rotorasje 1 tandje moeten verzetten, kreeg in eerste instantie de ontsteking niet verder dan 16 graden voor BDP. En dat terwijl de auto nog geen 3000km voor mijn aankoop een beurt had gehad bij een Volvo dealer, volgens het kaartje in het interieur.
Ze hebben toen wel netjes alle scharnieren, sloten en het schuifdak gesmeerd.

Van de man bij HPO kreeg ik het advies om maar een beetje met de onsteking wat te verstellen indien ik last kreeg van backfire.
Maar dat zei hij pas nadat hij in de gaten kreeg dat ik zelf wel handig ben.

Het starten op benzine moet de backfire wat tegen gaan, ik wacht wel af. Bij de 1e keer backfire meld ik mij wel.

Foto's zal ik morgen wel even gaan maken.

gr. Funs

p.s. volgende week gaat de km teller over de 200.000km heen, is de Volvo eindelijk ingelopen Big Grin Big Grin Big Grin
Heb je nog niet gezien in de stad![/quote]

al een jaar of 6 gaan we drie of vier keer per jaar naar de stad , lekker in het centrum .

de Noorderhaven wonen ze in een oud pakhuis , en er staat trouwens ook een rode 245 GLT in de straat daar !! Smile
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Huis, ik hou je in de gaten! :wink:
Noorderhaven is leuk.

Er rijden nog wel een paar 240's in de stad, o.a. een '76er 245 die helemaal met nieuwe onderdelen is opgebouwd. Vind ik maar niks. Sinds kort ook een 262C met Amerikaans front. Heb 'm nog niet klem kunnen rijden.... :lol:

Ken je autobedrijf Kiers? (op dat louche industrieterreintje achter de Bornholmstraat) Die heeft af en toe ook nog wel wat leuks staan. Wordt wel minder overigens......
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
He Funs,

Je zult inmiddels wel begrepen hebben dat ik zeer geinteresseerd ben in de foto's, met name vulopening, plaatsing tank, schakelaar en onder de kap. Ben benieuwd!

Groet,

Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Nog even wachten tot vanavond (laat) Sander

Tank en onder de kap is heel netjes. Vulopening is echt helemaal perfect had bijna niet beter gekund. allen bij een Dafje kan het nog beter, die heeft nl standaard een wegklapbare kentekenplaat.

Kastje op het dashboard ben ik niet echt tevreden over, die ga ik zelf verzetten. Allen heb ik nu weer 2 gaten in het dashboard daardoor.

gr. Funs
Funsdaf schreef:Nog even wachten tot vanavond (laat) Sander

Tank en onder de kap is heel netjes. Vulopening is echt helemaal perfect had bijna niet beter gekund. allen bij een Dafje kan het nog beter, die heeft nl standaard een wegklapbare kentekenplaat.

Kastje op het dashboard ben ik niet echt tevreden over, die ga ik zelf verzetten. Allen heb ik nu weer 2 gaten in het dashboard daardoor.

gr. Funs

Haha......ik wacht in spanning, Funs!
De Mercedes 280S uit '69 van een vriend van mij heeft ook zo'n ideale wegklapbare kentekenplaat! Mooi systeem!
De console leek mij eerst wel een goede plek voor de schakelaars van het LPG systeem. Maar die knopjes zijn natuurlijk heel afwijkend van de rest. Dus misschien op de plek waar de choke normaal zit links. De injecties hebben daar een afdekkapje namelijk. Dus daar kan het zaakje wel op misschien, ik weet het anders niet.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Heb het in een 265 GLE uit 1980 gezien met een simpele schakelaar linksonder het stuur. Niet heel mooi, wel redelijk uit het zicht. Functioneerde verder prima. Tank was in die auto trouwens heel erg lelijk ingebouwd (in ruimte derde bankje). Ook redelijk wat backfire-problemen.
UUhhhmmm, 1x raden wat funsie vergeten is meet te nemen naar zijn loods?? :oops: :oops: :oops: :oops:

Morgen (avond) komen de foto's echt.

Ben trouwens wel productief bezigeweest, nieuwe trekhaak gemonteerd, stekkerdoos aangesloten, uitlaatpijp vervangen tussen midden en einddemper, oliekoeler voor automaatbak ingebouwd.
Stangetje van knopje van linker voorportier vervangen zodat CV ook werkt dmv het knopje. nieuw knopje op schuif van kachel gezet.
Morgen ook nog lekker de hele dag hobby-en.
Dan toch zoals beloofd te foto's van de inbouw bij HPO.

De verdamper in de motorruimte:
[Afbeelding: p10100274nw.th.jpg] [Afbeelding: p10100280cn.th.jpg]

Aansluiting van het gas op het luchtfilterhuis:
[Afbeelding: p10100313af.th.jpg]

Puntje om beter vast te zetten: de zekering van de gasinstallatie:
[Afbeelding: p10100331ce.th.jpg]

De Tank in de achterbak, zit best netjes. Ga zelf nog iets met mijn koffermat doen zodat je de tank niet meer ziet:
[Afbeelding: p10100373qg.th.jpg] [Afbeelding: p10100382yb.th.jpg]

De vulopening aan de buitenkant:

Zie je hem al??
[Afbeelding: p10100476qm.th.jpg]

Nu dan??
[Afbeelding: p10100487uy.th.jpg]

[Afbeelding: p10100516fy.th.jpg]

Met adapter voor te tanken erin geschroefd.
[Afbeelding: p10100523fz.th.jpg]

En dan nu het gedeelte wat ik zelf niet mooi vind zitten, het kastje in het interieur:
[Afbeelding: p10100214op.th.jpg] [Afbeelding: p10100227wu.th.jpg]

Ga het kastje zelf denk ik hier monteren, alleen zit ik dan met 2 gaten in mijn dashboard.
Is dit een los gedeelte? en zo ja, heeft iemand nog een mooie voor mij liggen?
[Afbeelding: p10100269fz.th.jpg]

Vandaag getankt voor minder dan 25 euro, dat is tenminste leuk rijden.
Verbruik nu ongeveer 1:6 (t.o.v. 1:8 op benzine)

gr. Funs

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)