Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
griepprik?
Had ik met m'n Volvje de griepprik moeten halen?
Sjonge, koorts heeft hij niet hoor, maar een flinke rochelhoest en een ochtendhumeur waar je U tegen zegt.
Gisterochten moest zelfs de ANWB eraan te pas komen om hem aan de praat te krijgen. AFGANG!!! Sta je daar met je zogenaamde oerdegelijke je-nooit-in-de-steek-latende Zweed. (daar ging míjn humeur ook ter zielen, en dan óók nog eens de opmerking krijgen 'zeker de auto van je vriend of vader he?' AAAAAAAAAARRRRGGG!!!)
Hij deed al een dag of 2 moeilijk met starten als het koud en vochtig was, dus aan de slag geweest met vochtafdrijvende spray. Mocht niet baten.
Die man van de anwb, daar werd ik niet veel wijzer van (is een ochtendhumeur besmettelijk?), hij kon me niet in fatsoenlijk Nederlands vertellen wat ik moest ondernemen om dit in het vervolg vóór te zijn. (Zinnen waren niet langer dan 3 woorden.)
Nieuwe bougies? Nieuwe kabels? Nieuwe alles? (Nee, nieuwe auto is gÃÂÃÂn optie.)
Kan een van jullie me wijzer maken op dit gebied? Dan ga ik snel actie ondernemen!

:-*
Mirjam
Echwel dattie hard kan!
Antwoord
Hallo Mirjam,

Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Lees even het topic "slecht starten" Dan weet je alweer wat meer.

Het begint inderdaad met de standaard dingen als bougies en verdelerkap en rotor en zo.
Zeker onder koude en vochtige omstandigheden.
Wanneer is dat voor het laatst verniewd?
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Tja, niet toen ik de eigenaar van deze auto was in ieder geval. Dus minimaal 2,5 jaar oud... Ik ga idd dat topic van jou even lezen. Al vrees ik dat de taal me snel iets te technisch wordt. Een kabeltje vervangen etc. dat kan ik nog wel... Maar daarna ga ik met hangende pootjes naar de garage. (krrrrtjing! kassa!)
We'll see. Dankjewel voor je reactie!
Echwel dattie hard kan!
Antwoord
Wat je na 2,5 jaar het beste eerst kan vernieuwen is de bougies en de distributiekap en de rotor. Misschien ook de bougies kabels.

enige gereedschap wat je nodig hebt is een bougiesleutel. Bougiekabels er af trekken en oude bougies er uit schroeven en nieuwe er in.

Verdelerkap is dat bruine ding naast je motor waar de bougiekabels op zitten. Twee klipjes los wippen en hij is er af. daaronder zit de rotor. Trek je er ook zo af.

Let op als je er een nieuwe opdrukt hij in de inkeping valt. even draaien en aandrukken dan klik je hem er zo weer op.Geld zowel voor de rotor als de kap

Vervolgens de bougiekabels 1 voor 1 vervangen zodat je de goede volgorde aanhoudt.

Kosten

4 bougies NGK BPR6 ES ongeveer 15 euro
Verdelerkap 8 euro
Rotor 5 euro
bougiekabels 35 euro.

Ben je voor 60 euro klaar.

Daarna wel even een keer een goede onderhoudsbeurt geven. Olie,Lucht en oliefilters en zo. (misschien ook kleppen stellen en distributieriem vervangen maar dat is wat lastiger als je geen technische ervaring hebt)
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)