Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Is volgens mij een kwestie van mazzel hebben of niet.
Heb ook wel eens stuurdelen en electronische ontstekingen (Pertronix) uit de US gehaald en nog nooit iets bij hoeven leggen later.
Zo'n Pertronix kwam me op 68 Euro ipv 115 bij de vakhandel in nederland.
Ik denk naarmate de doos groter wordt de kans op controle ook groter wordt.
Is er iemand met Douane verstand hier op het Forum?
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Tot nu toe is ieder pakje van mij onderschept...
Ik heb nog even lopen speuren. Over het algemeen zijn mensen erg tevreden over de Pro-Flex. De algemene reaktie is: Voelt stevig aan maar is niet oncomfortabel.
Ik enkel nog positieve berichten kunnen vinden over Pro-Flex.
Ik wil wel een set ! En eigenlijk wil ik er ook een verstelbaar nokkenaswiel bij. Mijn nokkenas staat 7 graden uit het lood...
Berichten: 387
Topics: 32
Lid sinds: Dec 2005
Bozzma schreef:En eigenlijk wil ik er ook een verstelbaar nokkenaswiel bij. Mijn nokkenas staat 7 graden uit het lood...
Zitten er geen 38 tanden op de nokkenas poelie?
Per tandje is dan 9,5 graad
Laat je hem bewust zo staan omdat je liever 7 graden te vroeg bent dan 2,5 te laat (of andersom)?
met andere woorden; wat is beter. iets te vroeg of iets te laat?
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
7 krukasgraden dus...
Hij staat er precies middenin.
En het is wel te beredeneren maar dat past niet binnen dit topic. Hoe dan ook, t is nie goe.
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Ik heb vandaag 70 dollar overgemaakt naar Avalanche Performance Technologies voor een verstelbare Cam-gear. Deze is leuk, ze is niet verstelbaar maar op meerdere manieren geboord zodat het wiel op meerdere manieren gemonteerd kan worden. Daardoor kan je de nokkenas steeds een stukje verstellen. Een HD oplossing zou ik zeggen.
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Waarom haal je niet voor 20 dollar meer een volledig verstelbaar tandwiel ???
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Waar dan ?
70 dollar was met versturen. Anders wordt het 90 dollar + verzendkosten en dan wordt het toch al snel fors meer, zoniet het dubbele.
Maare, stuur eens een link waar ik voor 90 dollar een verstelbaar wieltje vind ?
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Bozzma schreef:Waar dan ?
70 dollar was met versturen. Anders wordt het 90 dollar + verzendkosten en dan wordt het toch al snel fors meer, zoniet het dubbele.
Maare, stuur eens een link waar ik voor 90 dollar een verstelbaar wieltje vind ?
Dat zal wel bij
http://www.ipdusa.com zijn denk ik, maar daar zijn ze wel duurder, slechts heel af en toe hebben ze er een korting op.
Ik had verwzcht dat jij zon ding wel zelf zou maken ;D
Voordeel van een aangepast standaard wiel is dat het dezelfde kwaliteit is als origineel volvo...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Ja klopt, ik heb het materiaal al liggen alleen liggen de prioriteiten nog even bij wat andere onderdelen. KG Trimming heeft ze laatst ook in de aanbieding gehad voor 1000 zweedse kronen geloof ik.
Maar ik kan misschien wel eens binnenkort gaan beginnen met het draaien van die dingen.
ik zit alleen nog een te kijken welk ontwerp het gaat worden. Het oog wil ook wat
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 1.038
Topics: 23
Lid sinds: Apr 2006
Waarom ? Ding zit toch achter een kapje...
Of je moet dat van perspex willen maken....
Mechanisch ben ik helaas niet zo heel erg handig. Ik vertrouw meer op componenten die ik er gewoon op kan schroeven. Als ik beschikking zou hebben over een draaibank en wat metaalbewerkingsgereedschap dan wordt dat wellicht nog wel anders.
Ik heb wel diverse mensen een verstelbaar wiel zien maken en dat was best een leuk ontwerp. Gewoon de core doorzagen, aluminium plaat eroverheen, boutjes erdoor en klemmen maar. Ik heb met mijn motor een beetje rare dingen gehad zodat ik nu zeg: Schroef er een wiel op, zet de nokkenas goed en kijk hoe ie dan loopt. Als dat heel erg goed gaat, gaat mogelijk het blok weer uit elkaar voor een overmaat zuigers.
Eerst eens kijken hoeveel invloed die 7 krukasgraden mismatch nou echt had op mijn performance. En, tja.. Mijn auto was nog steeds sneller dan een standaard GT maar ik blijf het gevoel hebben dat er veel meer in zit.