Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
B230K vs 16V - incl: MEGASQUIRT inbouw
#1
misschien een paar mooie fotootjes voor de liefhebbende mensen onder ons die graag het inwendige eens willen zien van hun motor.

[Afbeelding: revi2ud8.th.jpg]

[Afbeelding: revicj0.th.jpg]

[Afbeelding: revi3wv0.th.jpg]

[Afbeelding: revi8xv0.th.jpg]

[Afbeelding: revi12ad7.th.jpg]

[Afbeelding: revi16vz5.th.jpg]

[Afbeelding: revi23bf3.th.jpg]

[Afbeelding: 126pn2.th.jpg]

[Afbeelding: 130hc4.th.jpg]

[Afbeelding: 136pf4.th.jpg]

[Afbeelding: 137up7.th.jpg]

[Afbeelding: 139uk5.th.jpg]

[Afbeelding: 142wl3.th.jpg]

[Afbeelding: 144rs2.th.jpg]

[Afbeelding: 146vt6.th.jpg]

[Afbeelding: 147ie5.th.jpg]

[Afbeelding: 148ds5.th.jpg]

[Afbeelding: 153iq7.th.jpg]

[Afbeelding: frevisie16v58rj2.th.jpg]

[Afbeelding: hrevisie16v75uw7.th.jpg]

een samen smelting van volvo en bmw M5

[Afbeelding: irevisie16v80om7.th.jpg]

[Afbeelding: irevisie16v89tu3.th.jpg]

[Afbeelding: jrevisie16v93zc7.th.jpg]

[Afbeelding: jrevisie16v94yl3.th.jpg]

[Afbeelding: jrevisie16v96qr9.th.jpg]

[Afbeelding: krevisie16v103ks1.th.jpg]

[Afbeelding: krevisie16v106oa5.th.jpg]

de MS opbouw

[Afbeelding: msopbouwe1ei2.th.jpg]

[Afbeelding: msopbouwe5jr4.th.jpg]

[Afbeelding: msopbouwe38la3.th.jpg]

[Afbeelding: msopbouwe40kl4.th.jpg]

[Afbeelding: msopbouwe42oz8.th.jpg]

Antwoord
#2
deze motor word straks gebruikt in de autocross.
de basis is een 850
de 16V word in de plaats gezet van de 5 cil.
het subrame + alle componenten aan de voorkant word van de 850 gebruikt.
de carrosserie heeft een C30 look.

ik zal binnen kort wat foto's plaatsen van de auto.
Antwoord
#3
leuk uitlaatje buur :wink:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#4
a.huis schreef:leuk uitlaatje buur :wink:

:lol: :lol:

is ie al weer eens warm geweest. 8)
Antwoord
#5
Volgens mij was die motor een aardig eindje "op" voordat je hem onder handen nam Confusedhock:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#6
Peter Timmer schreef:Volgens mij was die motor een aardig eindje "op" voordat je hem onder handen nam Confusedhock:

yep , hij was rijp voor de sloop.
maar heb hem voor het ouwe ijzer kunnen behoeden.
en gaat nu een 2e leven in. Big Grin
Antwoord
#7
lache man. Enne..een 850 met een 4 pitter...haha! Grappig!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#8
Dat ziet er goed uit Kaasie.

Dus een B230K blok kan en zuinig met brandstof omgaan maar kan dus ook prima dienen voor een basis met veeeel PK-tjes!?

Wat kost een revisie van een B230K. Heb zo'n blok liggen met 280.000km op de teller. Idee is om dit blok te reviseren. Wil jij dat doen voor mij?

Inlaatspruitstuk met injektie van een B230F, Dampgas en dus ook maar ff MS.

Van de heron blokken heb ik wel eens vernomen dat deze zeer zuinig met de brandstof omgaan vanwege het verbrandingsprincipe (kamer in zuiger). Mijn doel is om een zeer zuinige combinatie te maken van een 245 uit 1978 met toch een beetje extra power.

Alle tips welkom..

Gegroet

245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#9
Wat kost een revisie van een B230K. Heb zo'n blok liggen met 280.000km op de teller. Idee is om dit blok te reviseren. Wil jij dat doen voor mij?

wat het kost , is net wat je gedaan wilt hebben.
aan alles hangt een prijs kaartje.
hoe meer je aan de motor wilt gaan doen hoe meer het kosten gaat.

je kan me wel ff melen als je wilt
Antwoord
#10
met een KMS ;D ;D ;D ;D ;D ;D

ff een offtopic vraagje funs;
Hoe reken je trouwens uit hoelang & hoevaak een injector open moet/ moet spuiten?
vroeg hij aan mij, en ik wist het ook niet dus dacht aan jou Wink

is daar een programmaatje voor.

Ben beetje aan het spelen met de KMS op de Polo Turbo van Ron Rolff.

'Mijn' MS ligt trouwens nog bij hem thuis :-[ :-[
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)