12 November 2006, 00:04
hallo allemaal. Ik ben hier nieuw. De zoekfunktie kan me niet echt helpen.
Ik heb een 440 uit 1996 met een lpg installatie. De auto heeft 133000 gelopen, en bij 20.000 is de lpg installatie erin gekomen.
Problemen..
- Zeer slecht starten op gas. Ik moet schakelaar op benzine zetten, dan starten en na een paar minuten rijden schakel ik pas over naar gas.
- Als ik al een stukje heb gereden en ik moet de koppeling intrappen om te schakelen, dan zakt de motor heel erg terug in toeren, zodat hij bijna uitvalt. Bij stationair lopen voor bijv. een stoplicht schommelt hij heel erg in touren. Elke keer bijna uitvallen. van 2000 naar 500 rpm. Bij stationair op benzine keurig 1000/1100 rpm.
Ook heb ik gisteren een backfire gehad. Bij 130 op de snelweg harde klap onder de motorkap. Bij tankstation toch maar even de motorkap omhoog gedaan, en daar zag ik dat het luchtfilterhuis in puin ligt...
heeft er iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn met m,n volvo?
Ik heb een 440 uit 1996 met een lpg installatie. De auto heeft 133000 gelopen, en bij 20.000 is de lpg installatie erin gekomen.
Problemen..
- Zeer slecht starten op gas. Ik moet schakelaar op benzine zetten, dan starten en na een paar minuten rijden schakel ik pas over naar gas.
- Als ik al een stukje heb gereden en ik moet de koppeling intrappen om te schakelen, dan zakt de motor heel erg terug in toeren, zodat hij bijna uitvalt. Bij stationair lopen voor bijv. een stoplicht schommelt hij heel erg in touren. Elke keer bijna uitvallen. van 2000 naar 500 rpm. Bij stationair op benzine keurig 1000/1100 rpm.
Ook heb ik gisteren een backfire gehad. Bij 130 op de snelweg harde klap onder de motorkap. Bij tankstation toch maar even de motorkap omhoog gedaan, en daar zag ik dat het luchtfilterhuis in puin ligt...
heeft er iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn met m,n volvo?
ol Van Volvo