Topics: 54
Is van de draagarm niet een rubber gescheurd ?
Bij mij was de binneste bus van het grote rubber (wat normaal in elkaar vastzit ) helemaal los en beukte wat rond in het steeds ruimer wordende rubber zodra ik over een drempel ging .
Toen ik onder de auto keek was het al duidelijk te zien dat hij verrot was.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 9
a.huis schreef:Is van de draagarm niet een rubber gescheurd ?
Bij mij was de binneste bus van het grote rubber (wat normaal in elkaar vastzit ) helemaal los en beukte wat rond in het steeds ruimer wordende rubber zodra ik over een drempel ging .
Toen ik onder de auto keek was het al duidelijk te zien dat hij verrot was.
hoe kan ik dat zien? heb al een paar keer onder de auto gelegen maar zie niets.. :?
Ga nu ook ff niet kijken omdat ik door mijn rug gegaan ben maar dat komt vd week wel
Topics: 54
Hier is een complete draagarm, alleen dan van de rechterkant.
[size=9px][/size]
Bij mij was van zo'n draagarmrubber de binnenste metalen bus eruit gebroken en lubberde het gat steeds groter
Tijdens het rijden merkte je er weinig van alleen over drempels was het net of er een kabauter onder de motorkap zat met een hamer.
![[Afbeelding: pic0156lb4.th.jpg]](http://img403.imageshack.us/img403/4353/pic0156lb4.th.jpg)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 22
de goedkoopste manier is gewoon de radio harder zetten
maar even serieus, ik denk dat a.huis gelijk heeft...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 23
Is de schotel die de schokdemper op zijn plek houdt in de veerpoot niet perongeluk slecht aangedraaid waardoor de schokdemper in zijn huis op en neer gaat ?
Topics: 2
Er zit in de schotel, bij de moer v/d schokdemper ergens een lagertje,
dit lagertje zit er soms iets los in, en zal een rammeling kunnen geven.
dit lager kun je klemmen met een hamer en er drevel
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F
Topics: 9
Bozzma schreef:Is de schotel die de schokdemper op zijn plek houdt in de veerpoot niet perongeluk slecht aangedraaid waardoor de schokdemper in zijn huis op en neer gaat ?
schokbrekers zijn wel onlangs vervangen samen met fuseekogels etc.
Hoe kan ik zien dat het loszit?
ga van de week eens goed kijken hoe het zit, mijn rug is nu ingetaped, vorige week doorheen gegaan dus kan niet onder de auto liggen nu 8)
en ook omdat mijn vrouw hem nu mee heeft trouwens... maar dat terzijde :lol:
Topics: 23
Daarom dacht ik er ook aan.....
Ehhh.... Op de auto drukken (op de bumper, of met geopende motorkap op de schokdemper, niet op het spatscherm !) En kijken of je "klonk"hoort als de auto van veer-richting veranderd. Eventueel wiel demonteren, hoes omhoog wurmen en een tang tussen de veer door steken en proberen de ring aan te draaien. Maar ik twijfel of je erbij kan.
Het maakt wel een raar geluid denk ik.
Speling op het toplager, of het toplager zelf zal ook wel eens goed mis kunnen zijn.