Topics: 25
is die overgespoten, antenne op het dak heb ik ook nog niet gezien :o
als je het niet vertrouwd staanlaten!
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Topics: 2
jos schreef:Divadi schreef:jos schreef:Zelfs naar het chassisnummer wordt bij de APK niet meer gekeken
hock:
Zou wel moeten...
Ben ik het helemaal mee eens maar die eis is vreemd genoeg uit de keuringspuntenlijst geschrapt.
Sinds wanneer is dat dan? Bij onze "familiebak" (Renault Scenic) werd 2 maanden geleden nog de complete gastank uitgebouwd, ondanks dat het chassisnummer elders ook was ingeslagen (alleen niet op kenteken doorgevoerd). Sedertdien hebben we ook gezeik met de G3 installatie, mede nadat bij diezelfde APK de afstelling werd gewijzigd (Co-waarde was buitensporig hoog). Maar da's een ander verhaal.
Topics: 18
rene soasel schreef:Toen ik 2 jaar geleden een 1 jaar oude roadster invoerde , bekeek de RDW in Almelo het chassisnummer heel zorgvuldig. Het werd ingevoerd in de computer en op de een of andere manier kreeg men toegang tot alle gegevens van de auto. Op mijn vraag waarom men dit deed, werd geantwoord:
" op deze manier weten we 100% zeker welke opties AF FABRIEK deze auto heeft, zodat wij de juiste BPM kunnen berekenenen "
hock:
Dat is vreemd:
dat ze het chassisnummer bij invoer aandachtig controleren is gebruikelijk ivm het kentekenonderzoek, maar de RDW heeft met de vaststelling van BPM helemaak niets van doen.
Ze zijn mij zelfs een keer behulpzaam geweest mbt de BPM.

toen ze me vroegen wat voor uitvoering mijn invoerauto was ...doe maar de simpelste uitvoering zei ik en dat was geen probleem. :lol:
Vervolgens ging ik langs de douane en die berekenden de BPM over het bedrag van de goedkoopste uitvoering :wink:
Topics: 14
scimitar schreef:Divadi schreef:scimitar schreef:Is er niet een eis dat tenminste xx% van de wagen tijdsorigineel moet zijn?
Altijd een probleemgebied bij kitcars.
Die eis is gekomen als reactie op de oude Range Rovers die ineens massaal werden omgebouwd naar modernere 4 deurs versie, vol met electronica.
Over die regeling kan ik dus niets vinden, bovendien zijn er ook belastingvrije 4-deurs RR's ondertussen, dus hoe willen ze dit dan in de hand houden? Je mag toch ook een modernere motor en interieur in willekeurig welke andere auto gooien?!
Het is anders precies deze regeling waar de jongens van Burton (je weet wel, die jaren dertig-look "sport"-eendjes) tegen aan lopen.
Zij willen juist graag als volwaardige auto bouwer beschouwd worden. De RDW zegt: jullie auto's zijn voor meer dan xx% standaard Citroën 2CV6, dus een Eend met bijzonder koetswerk. En de Burton blijft op papier dus een Eend.
En voor die RR 4deurs, dat speelde tien jaar geleden. De kitcars van Dakar (RR extra kaal voor de niet-kenners) zijn hier op kapot gegaan. Die waren net te veel omgebouwd en zaten boven de xx%.
Ja OK; dat is bij een volledige kentekenkeuring; als je al een 'donor' met nederlands kenteken hebt (bij een RR bv. en kaal chassis) en je klust daar een 'nieuwe' auto van, is er volgens mij niemand die er iets mee kan, als je maar niets t.o.v. het originele kentekenbewijs veranderd (spoorbreedte, wielbasis, evt. gewicht, hoewel dat zowieso al bijna nooit klopt, aantal cilinders, brandstof, etc.), toch :? ?!
Topics: 14
scimitar schreef:Divadi schreef:scimitar schreef:Is er niet een eis dat tenminste xx% van de wagen tijdsorigineel moet zijn?
Altijd een probleemgebied bij kitcars.
Die eis is gekomen als reactie op de oude Range Rovers die ineens massaal werden omgebouwd naar modernere 4 deurs versie, vol met electronica.
Over die regeling kan ik dus niets vinden, bovendien zijn er ook belastingvrije 4-deurs RR's ondertussen, dus hoe willen ze dit dan in de hand houden? Je mag toch ook een modernere motor en interieur in willekeurig welke andere auto gooien?!
Het is anders precies deze regeling waar de jongens van Burton (je weet wel, die jaren dertig-look "sport"-eendjes) tegen aan lopen.
Zij willen juist graag als volwaardige auto bouwer beschouwd worden. De RDW zegt: jullie auto's zijn voor meer dan xx% standaard Citroën 2CV6, dus een Eend met bijzonder koetswerk. En de Burton blijft op papier dus een Eend.
En voor die RR 4deurs, dat speelde tien jaar geleden. De kitcars van Dakar (RR extra kaal voor de niet-kenners) zijn hier op kapot gegaan. Die waren net te veel omgebouwd en zaten boven de xx%.
Ja OK; dat is bij een volledige kentekenkeuring; als je al een 'donor' met nederlands kenteken hebt (bij een RR bv. en kaal chassis) en je klust daar een 'nieuwe' auto van, is er volgens mij niemand die er iets mee kan, als je maar niets t.o.v. het originele kentekenbewijs veranderd (spoorbreedte, wielbasis, evt. gewicht, hoewel dat zowieso al bijna nooit klopt, aantal cilinders, brandstof, etc.), toch :? ?!
Topics: 30
Weer een rare 79-er :?:
LINK VERWIJDERD, WAS NIET ACTUEEL MEER :!:
Ex Volvo 240 GLT Sedan - Volvo 240 GLT Station.
Verder Citrofreak met veel eenden, Citroen GS UIT 1978 en nawat omzwervingen nu een Citroen CX Pallas uit 1976.
Topics: 49
:roll:
Foute boel weer als je het mij vraagt..............zo ziet de handel van mijn 'buurtbeun' er ook uit........
Vorige week zag ik een 79er(?) 242 de schuur ingeduwd worden (de originele dus).....ben benieuwd hoe dat nu weer eindigt...... :twisted:
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Topics: 0
deusjevo schreef:Weer een rare 79-er :?:
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/old...39779.html
Als ik de link indruk blijkt de advertentie te zijn verwijderd. Of hij is verkocht (gisteren) of het is inderdaad foute boel.
olvo For Life, Vanaf de Jakob tot de 480
Topics: 18
Sander van Buiten schreef::roll:
Foute boel weer als je het mij vraagt..............zo ziet de handel van mijn 'buurtbeun' er ook uit........
Vorige week zag ik een 79er(?) 242 de schuur ingeduwd worden (de originele dus).....ben benieuwd hoe dat nu weer eindigt...... :twisted:
Ik vond deze iets minder verdacht eruit zien dan die witte.
Er zat een oud model chrome lijst rond de voorruit en de shadowlines onder de ramen ontbraken.
Deze zou dus omgebouwd kunnen zijn en vervolgens opnieuw gespoten.
Alleen dat van de achterlichten blijft me bevreemden.Dat is toch niet zo simpel aan te passen? Of vergis ik me?
Topics: 7
jos schreef:Sander van Buiten schreef::roll:
Ik vond deze iets minder verdacht eruit zien dan die witte.
Er zat een oud model chrome lijst rond de voorruit en de shadowlines onder de ramen ontbraken.
Deze zou dus omgebouwd kunnen zijn en vervolgens opnieuw gespoten.
Alleen dat van de achterlichten blijft me bevreemden.Dat is toch niet zo simpel aan te passen? Of vergis ik me?
Die achterlichten kun je inderdaad niet zomaar omzetten. De carrosserie van een 245/265 vanaf modeljaar 1981 heeft uitsparingen waarin de achterlichtunits ingrijpen. Ook de montage van de unit is anders. Dus als je een oude met nieuwe achterlichten wilt voorzienben je wel even bezig.
40 Polar, B200F, MY91, kleurtje 130