Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zoekplaatje
Divadi schreef:
jos schreef:Zelfs naar het chassisnummer wordt bij de APK niet meer gekeken Confusedhock:
Zou wel moeten...

Ben ik het helemaal mee eens maar die eis is vreemd genoeg uit de keuringspuntenlijst geschrapt.

Hetzelfde geldt voor de eis dat het aantal cilinders moest kloppen met het kenteken. Maar dat vind ik dus niet erg dat die regel geschrapt is 8)
Antwoord
jos schreef:[quote="Divadi"]Hetzelfde geldt voor de eis dat het aantal cilinders moest kloppen met het kenteken. Maar dat vind ik dus niet erg dat die regel geschrapt is 8)
Confusedhock: Is da' echt??? Wie zei daar 252T 8) ????
Antwoord
Is er niet een eis dat tenminste xx% van de wagen tijdsorigineel moet zijn?
Altijd een probleemgebied bij kitcars.
Die eis is gekomen als reactie op de oude Range Rovers die ineens massaal werden omgebouwd naar modernere 4 deurs versie, vol met electronica.

En dat van die cilinders bied inderdaad een hoop perspectieven Big Grin
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
scimitar schreef:Is er niet een eis dat tenminste xx% van de wagen tijdsorigineel moet zijn?
Die eis is gekomen als reactie op de oude Range Rovers die ineens massaal werden omgebouwd naar modernere 4 deurs versie, vol met electronica.
Over die regeling kan ik dus niets vinden, bovendien zijn er ook belastingvrije 4-deurs RR's ondertussen, dus hoe willen ze dit dan in de hand houden? Je mag toch ook een modernere motor en interieur in willekeurig welke andere auto gooien?!
Antwoord
jos schreef:
Divadi schreef:
jos schreef:Zelfs naar het chassisnummer wordt bij de APK niet meer gekeken Confusedhock:
Zou wel moeten...

Ben ik het helemaal mee eens maar die eis is vreemd genoeg uit de keuringspuntenlijst geschrapt.

)

Ik ben vorige week aanwezig geweest bij de keuring van mijn 244. Daar werd gekeken of het chassisnummer zich op de plaats bevindt die op het kentekenbewijs is aangegeven. Het nummer zelf is niet gecontroleerd.
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
Gerben schreef:Ik ben vorige week aanwezig geweest bij de keuring van mijn 244. Daar werd gekeken of het chassisnummer zich op de plaats bevindt die op het kentekenbewijs is aangegeven. Het nummer zelf is niet gecontroleerd.

Toen ik 2 jaar geleden een 1 jaar oude roadster invoerde , bekeek de RDW in Almelo het chassisnummer heel zorgvuldig. Het werd ingevoerd in de computer en op de een of andere manier kreeg men toegang tot alle gegevens van de auto. Op mijn vraag waarom men dit deed, werd geantwoord:

" op deze manier weten we 100% zeker welke opties AF FABRIEK deze auto heeft, zodat wij de juiste BPM kunnen berekenenen " Confusedhock:

Het had dus niets uitgemaakt in de BPM betaling als ik lederen bekleding, navi, airco , LMV etc verwijderd had :roll: :roll: :roll:

Ik weet niet vanaf welk jaartal dit werkt en bij welke automerken

Groet'n uut Twente van Rene
-240 Wagon USA 1988 B230F<br /> Volvo vol opties, zonder trekhaak<br />-XC90 D5 Summum (2006 facelift)<br />-Porsche 964 Carrera 2 coupé 1992
Antwoord
[quote="Gerben"]
edit
-240 Wagon USA 1988 B230F<br /> Volvo vol opties, zonder trekhaak<br />-XC90 D5 Summum (2006 facelift)<br />-Porsche 964 Carrera 2 coupé 1992
Antwoord
[quote="Gerben"]
edit
Antwoord
[quote="Gerben"]
Ikedit
Antwoord
Divadi schreef:
scimitar schreef:Is er niet een eis dat tenminste xx% van de wagen tijdsorigineel moet zijn?
Over die regeling kan ik dus niets vinden, bovendien zijn er ook belastingvrije 4-deurs RR's ondertussen, dus hoe willen ze dit dan in de hand houden? Je mag toch ook een modernere motor en interieur in willekeurig welke andere auto gooien?!

Het is anders precies deze regeling waar de jongens van Burton (je weet wel, die jaren dertig-look "sport"-eendjes) tegen aan lopen.
Zij willen juist graag als volwaardige auto bouwer beschouwd worden. De RDW zegt: jullie auto's zijn voor meer dan xx% standaard Citroën 2CV6, dus een Eend met bijzonder koetswerk. En de Burton blijft op papier dus een Eend.
En voor die RR 4deurs, dat speelde tien jaar geleden. De kitcars van Dakar (RR extra kaal voor de niet-kenners) zijn hier op kapot gegaan. Die waren net te veel omgebouwd en zaten boven de xx%.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)