Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zoekplaatje
#41
abbabak schreef:Maar de auo hoeft helemaal niet omgekat te zijn. Men neme een harde belastingvrije en gooi de hele boel over...

Klopt. Het kan allemaal.
Maar bijvoorbeeld de ombouw van de achterlichten is een ingrijpende operatie.
Wat het hier in mijn ogen verdacht maakt is dat de auto zo te zien nog de originele lak heeft, inclusief bijgewerkte roest aan de deuren.
Antwoord
#42
dashboard is van 81+ blauwe pullman was er in elk geval in januari 80 al, ws in 79 dus ook al :wink: . Wat er ook origineel is aan de advertentie, de auto in elk geval niet.
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
#43
abbabak schreef:Sept 80, dus jaargang 81 samen met zwarte bumpers en strakkere neus. Maar de auo hoeft helemaal niet omgekat te zijn. Men neme een harde belastingvrije en gooi de hele boel over...

dat laatste is het ' legaal' omkatten Big Grin Ook erg jammer zoiets. Zag er nog een op de Volvobeurs vorig jaar of jaar daarvoor. (Paars geval 245 met zweedse platen)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#44
TheSaint77 schreef:Paars geval 245 met zweedse platen

Voor ons nu jammer, in .se niet zo. Wat dat gebeurde als winterproject en dan kies je voor het nieuwste... Cry
[img][/img]
Antwoord
#45
TheSaint77 schreef:dat laatste is het ' legaal' omkatten Big Grin Ook erg jammer zoiets. Zag er nog een op de Volvobeurs vorig jaar of jaar daarvoor. (Paars geval 245 met zweedse platen)
Weet iemand hoe het nu echt zit met 'legaal' en 'illegaal'???
Antwoord
#46
Divadi schreef:Weet iemand hoe het nu echt zit met 'legaal' en 'illegaal'???

Dat is vrij duidelijk lijkt me: als je typeplaatjes,chassisnummers e.d. van auto laat wisselen dan ben je verkeerd bezig.
Zolang je de identiteit van het chassis intact laat is er geen sprake van "omkatten".
Antwoord
#47
Maar hoe wordt dit gecontroleerd; bij een APK wordt gewoon gekeken of een chassisnummer in de auto overeenkomt met de papieren en of dat dan om eigenlijk 2 verschillende 240's gaat is volgens die papieren niet te zien :?
Antwoord
#48
Divadi schreef:Maar hoe wordt dit gecontroleerd; bij een APK wordt gewoon gekeken of een chassisnummer in de auto overeenkomt met de papieren en of dat dan om eigenlijk 2 verschillende 240's gaat is volgens die papieren niet te zien :?

Zelfs naar het chassisnummer wordt bij de APK niet meer gekeken Confusedhock:

Omgekatte auto's komen soms aan het daglicht bij een RDW keuring maar vaker bij uitgebreide verkeerscontroles door politie i.s.m. douane,belastingdienst en verkeersinspectie.
Bij de grote controles is altijd wel een expert op het gebied van voertuigcriminaliteit aanwezig en die weet precies waar ie op moet letten om een omgekatte auto te herkennen.
Antwoord
#49
Je kan met je oude en vervangingscarrosserie gewoon naar de RDW voor een voorkeuring. Daar krijg je dan een nummer op een andere plek.
[img][/img]
Antwoord
#50
jos schreef:Zelfs naar het chassisnummer wordt bij de APK niet meer gekeken Confusedhock:
Zou wel moeten...
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)